Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › geohots nya "pwned4life"
-
AuthorPosts
-
Så nu har man sett att geohot snart hade tänkt att releasa sitt nya jailbreak-program “pwned4life”
Den info jag hittat är att den ska kunna jailbreaka vilken iphone som helst. någon som har nå mer specifik info? Håller ju tummarna stenhårt för att detta ska vara sant, men låter lite för bra just nu! (haha)
har lidit utan min iphone i nån vecka nu och det håller inte.. vill kunna jailbreaka min 3GS med ios4..Om jag tolkat det GH säger korrekt så är pwned4life ett bootrom exploit som både ger en permanent upplåsning och ett permanent JB från iPod Touch 1G hela vägen upp till iPhone 4 – även om alla vet vad mannen är kapabel till så har jag naturligtvis oerhört svårt att tro på det. Permanent upplåsning innebär i praktiken att han knäckt SHA-kryptot eller köpt det av kineserna, spännande är det iaf
Hur går med iPhone 4 unlock? Nått nytt om relese?
@wilkab89 70768 wrote:
Hur går med iPhone 4 unlock? Nått nytt om relese?
Ryktet på gatan säger att JB gänget väntar på att Apple ska släppa sin 4.01 update innan de släpper JB.
Apple i sin tur väntar på att JB gänget ska släppa sin JB så de kan spärra den i kommande 4.01.
Så vänta lär vi få göra ett tag till…
Haha envisa jävlar apple men till slut måste de ge sig haha
Nä. Inte troligt att ett multimiljard dollar företag väntar in jb. Det är bara löjligt att tro det. Inte när dom desutom har en stämning hängandes över huvudet pga mottagningsproblem på iPhone 4.
De inte långt kvar nu enligt musclenerd one final step left 🙂
tror inte geohot släpper det, tydligen så vill han vänta med det för han känner att det inte är värt att släppa skiten när comex redan är på g med ett userland jailbreak.
nu har ju geohot mer eller mindre tackat för sig, enligt hans twitter.
“Kul” att folk har tjatat så jädrans mycket på honom att han tröttnat på skiten…
@Göbbe 70828 wrote:
nu har ju geohot mer eller mindre tackat för sig, enligt hans twitter.
“Kul” att folk har tjatat så jädrans mycket på honom att han tröttnat på skiten…
Imo verkar han lite gnällig och för stolt för att kunna ge med sig till folket på twitter.
Först klagar han på att han inte har en iphone 4, en vecka senare lägger han ut en bild på sin blogg med en jbad 4.
Jag tror att han kommer att ge med sig senare, men nu vill han att “vi” ska känna oss dumma…
Nu är ju alla hans bloggar stängda också så jag tror han har lagt ner med jailbreak.
Det kan inte vara så att det är en liten rökridå för Apple, så de i “lugn och ro” kan skicka ut sin tänka uppdatering på iOS 4 ?
🙂
Niklas
låt han leka svår… det är ju redan på G i form av devteam ändå…
@Göbbe 70847 wrote:
låt han leka svår… det är ju redan på G i form av devteam ändå…
är du säker på att dom kommer fixa ett jailbreak för iphone 3g ios 4 ???
@apple 3g 70848 wrote:
saxat från musclenerds twitter
“jailbreak for all devices at 4.0 is already handled by upcoming @comex release 🙂 so, good time for iphone4 unlock stuff”
Dessutom finns det väl redan untethered JB för iphone 3g
@Göbbe 70850 wrote:
saxat från musclenerds twitter
“jailbreak for all devices at 4.0 is already handled by upcoming @comex release 🙂 so, good time for iphone4 unlock stuff”
Dessutom finns det väl redan untethered JB för iphone 3g
menar du den svåra redsnow, pwnagetool . dom vill jag inte prova dom är svåra, men vet du ett lättare jailbreak ?
@apple 3g 70852 wrote:
menar du den svåra redsnow, pwnagetool . dom vill jag inte prova dom är svåra, men vet du ett lättare jailbreak ?
Nej, en lätt.
Vet du vad Spirit är?Ser ut som planetbeing har låst upp sin iPhone 4 🙂 läste de på hans tweet
så nu har man kolalt runt en jäkla massa.
tydligen verkar det finnas en ostabil “beta”(?) av limera1n, en annan icke-release jailbreak från geohot.
Verkar också som att Spirit ska komma med nån enkel jailbreak för ios4, utan alla “krav” som ställts tidigare om man jb:ar med t.ex pwnagetool. Rätta mig om detta inte stämmer.Nu är även Geohots twitter stängd. Lite tråkigt om han nu var på väg att släppa detta men å andra sidan har han ju inte levererat något till userland på länge så det gör väl detsamma.
Kul dock att det går bra för comex och planetbeing verkar det som.
Ja båda är ju i mål med jb respektive unlock för iP4 så förhoppningsvis återstår bara packning och väntan på 4.01
@freebo 70869 wrote:
Ja båda är ju i mål med jb respektive unlock för iP4 så förhoppningsvis återstår bara packning och väntan på 4.01
enligt Neva Lie på twitter så är 4.0.1 redan släppt :S
@apple 3g 70848 wrote:
@apple 3g 70857 wrote:
Aa har en iphone 3G 3.1.3 jailbreakad med spirit och upplåst med ultrasnow 0.93. Men problemet är att jag vill ha ios 4 med ett lätt jailbreak . Så vad rekomenderar du och har du nån nyhet om jailbreak till ios 4
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8307-[guide]-jailbreaka-iphone-3g-4-0-med-redsn0w.html
EDIT: Länken verkar inte fungera? Men kolla efter min guide för 4.0 med RedSn0w, eller kopiera all min text ovan och skriv in den i din webläsare
finns 4.0.1 att ladda ner ?? .. jag sitter på jobbet och har inget itunes här 🙂 kan någon kolla om den finn !? 😀
Tack / Jonas4.0.1 finns inte att ladda ned – iOS Firmware
Det var bara en tjockskalle som försökte tricka fram en release av jb/unlock från @planetbeing
Gehot har sjalv sagt att han trottnat pa oss folket som gnaller om release. Men han sa ocksa att vi skulle folja mikecohenn@Twitter for vidare Jailbreak Info. Menar han da att han har lamnat over till honom for vidare arbete?
Med tanke pa att hans hemsida http://www.limera1n.com finns fortfaranade tillganglig sa finns det chans att ett JB och Unlock som han sa kommer att slappas? Och att han namnde ju ett jb som ska kunna jb o lasa upp alla iphones permanent samt slutet for hans del av iphone hacker livet:PDetta ar vad jag tror, kan mycket val stamma:)
(Ber om ursakt om mitt sprak, Ar i mitt hemland dar dem inte har svenska alfabetet:D)
@steffeiphone 70874 wrote:
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8307-[guide]-jailbreaka-iphone-3g-4-0-med-redsn0w.html
EDIT: Länken verkar inte fungera? Men kolla efter min guide för 4.0 med RedSn0w, eller kopiera all min text ovan och skriv in den i din webläsare
snällt av dig men det ser svår ut 🙁 har du nån anning om när det kommer släppas ett jailbreak för min ios 4, sitter just nu med 3.1.3 jailbreak: spirit. unlock: ultrasnow 0.93. men väntar på ett lätt jailbreak till ios 4 har du nån anning om när det kommer släppas ett jailbreak för ios 4
Fattar inte varför alla tjötar om Geohot hela tiden …
Han har själv sagt att han lägger ner för att han inte finns någon glädje i att fortsätta. Spelar roll om ett JB kommer från honom, eller Dev-team etc …Men … som sagt var, så är Dev-team gänget inte så långt kvar från release nu.
Enligt Musclenerd och Planetbeing, så verkar det endast vara finputsning och en snyggare paketering kvar, innan det är redo för att släppas.Senast idag, så publicerade Planetbeing en video på sin JB’ade, upplåsta iPhone4. – YouTube – iPhone 4 Carrier Unlock
@apple 3g 70902 wrote:
snällt av dig men det ser svår ut 🙁 har du nån anning om när det kommer släppas ett jailbreak för min ios 4, sitter just nu med 3.1.3 jailbreak: spirit. unlock: ultrasnow 0.93. men väntar på ett lätt jailbreak till ios 4 har du nån anning om när det kommer släppas ett jailbreak för ios 4
Sluta förpesta varenda tråd med ditt gnäll efter ‘lätta’ jailbreak. Tack
va e detta för shit ?
YouTube – Jailbreak/Unlock iOS4 iPhone 3GS/3G/2G iPod Touch 2G/1G@apple 3g 70902 wrote:
Det är busenkelt att jailbrejka en iphone 3g med iOS4 via redsnow, så om det ser svårt ut för dig så får du väl försöka få igång hjärncellerna lite och sluta gnälla så ska du se att allt blir precis som du vill ha det.
Alltså, det är verkligen busenkelt. Klarar du inte sånt så har du nog andra problem som är viktigare att lösa istället..vafan geo got borde ge tillbacks doneringarna
@miche 70918 wrote:
Det är busenkelt att jailbrejka en iphone 3g med iOS4 via redsnow, så om det ser svårt ut för dig så får du väl försöka få igång hjärncellerna lite och sluta gnälla så ska du se att allt blir precis som du vill ha det.
Alltså, det är verkligen busenkelt. Klarar du inte sånt så har du nog andra problem som är viktigare att lösa istället..Är rädd att jag kommer göra fel på dom dära stegen det är därför jag inte vågar
@apple 3g 70941 wrote:
Är rädd att jag kommer göra fel på dom dära stegen det är därför jag inte vågar
Är det verkligen så svårt att göra vad en text säger?
Speciellt när den verkligen säger exakt vad du ska göra och guiderna tom ofta innehåller bilder på förloppet och även youtube videos.
Om du ändå inte vågar finns det massor med mobil butiker som erbjuder jailbreak för mellan 50kr-300kr.
Sök på googleEn snabb sökning gav detta som några exempel beroende på vart du bor (har inte läst igenom alla nogrant)
Finns även i mindre städer men där har du 3 exempel.
Som sagt sök själv så hittar du massor.@zolid 70950 wrote:
Är det verkligen så svårt att göra vad en text säger?
Speciellt när den verkligen säger exakt vad du ska göra och guiderna tom ofta innehåller bilder på förloppet och även youtube videos.
Om du ändå inte vågar finns det massor med mobil butiker som erbjuder jailbreak för mellan 50kr-300kr.
Sök på googleEn snabb sökning gav detta som några exempel beroende på vart du bor (har inte läst igenom alla nogrant)
Finns även i mindre städer men där har du 3 exempel.
Som sagt sök själv så hittar du massor.visst är det bata 3 steg man ska göra ??
@apple 3g 70962 wrote:
visst är det bata 3 steg man ska göra ??
få igång hjärnan för f*n. Om det e 3 steg eller 5? KOLLA?!?
Så svårt är det inte. Kolla igenom först sen gör.@xenomorph.se 71052 wrote:
På ett forum hjälper man varandra, man smutskastar inte.
Helt rätt
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.