Gjorde återköp på mitt TRE abonnemang (+3gs)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Gjorde återköp på mitt TRE abonnemang (+3gs)

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 24

Min story:

Bestämde mig för TRE.
    Dom hade bäst pris med surf å allt.
    Ringde, beställde, fick den hemskickat.
    3gs luren hade noll täckning i min lägenhet.
    Jag bor mitt i sthlm (2 min från webhallen) å har aldrig haft problem med täckningen med min 2g lur så jag tänkte nått måste vara fel med 3gs luren.
    Gick till butiken. Dom sa ring vår tekniker.
    Ringde teknikern…
    TRE: – “Det är inte så konstigt om din 2g lur funkar bra i lägenheten, Det är sämmre täckning på 3g-nätet.”
    JAG: – “Men 3gs ska väl falla tillbaka på 2g nätet om den inte har 3g täckning??”
    TRE: – “Javisst! Din 3gs lur kan det, MEN, vi på TRE är för snikna för att hyra in oss på 2g-nätet. Vi kör bara 3g-nät.”

… WHAT? Det var det sämsta jag hört talas om.

Gjorde ett återköp på telefon och abbonemang samma dag.
    På väg hem beställde jag en från Telenor. Dom hade bättre pris än Telia och kortare väntetid dessutom.

Miche
    Participant
    Post count: 358

Låter ju totalt värdelöst om det endast är 3G täckning som funkar med 3… Då är de ju inge vidare att åka runt någonstans, antingen har man täckning eller ingen alls. Och speciellt om du ska iväg ut på landsbygden någonstans, då j*vlar är du rökt.. Låter ju sjukt..

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

Googlade lite, shit man lär sig något varje dag, TRE kör ta mig fan bara 3g.

ja då kommer iallafall aldrig jag vara kund hos dom, visst 3g är nice men man ska kunna använda 2g fall det inte finns något annat där man är

Krippe
    Member
    Post count: 80

Därför jag aldrig skulle välja 3. 3G suger ju mer batteri oxå. Det är ju bra att ha möjligheten åtminstone att kunna stänga av 3G för att spara batteri. Men inte hos 3.

carpe
    Member
    Post count: 904

Fast detta har vi ju vetat i åratal redan, då 3 kom.

Krippe
    Member
    Post count: 80

Nja, 3 hade samarbete med Telenor från början. Hade inte 3 själva täckning ramlade man in på Telenors GSM-nät. Telenor hette inte Telenor då, Vodafone om jag minns rätt, men skit samma. Det samarbetet har upphört men har sett folk påstå att det fortfarande fungerar i vissa delar av landet. Om det är sant eller inte tänker jag inte kommentera men 3 själva säger att så inte är fallet. 😉

jompao
    Member
    Post count: 456

Ja tänk om de lade lite pengar på nätet istället för all sunkig tv reklam.. 🙂 Den med bra nät behöver inte köpa like mycket reklam..

aioobe
    Member
    Post count: 24

Har snackat lite med farsan om hur det ligger till och riktigt så illa som jag fick det att framstå är det nog inte. Det borde rimligtvis vara så att dom fortfarande har roamingavtal för 2g-nät på glesbyggden etc. Annars skulle man förmodligen väldigt sällan ha täckning utanför städer. Men inne istäderna skiter dom säkert i (struntar i roaming) på de få platser som 3g inte tränger sig till (som i min lägenhet).

stickaaan
    Member
    Post count: 259

3 har aldrig använt 2G nätet, och det kommer ni folk på nu? När blev 3 en ny operatör? Typ 2000? Jag använder 3 och har täckning vart jag än är någonstans.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

har tre tillsvidare, dvs tills jag fått min kod så att jag kan använda tele2. Skulle ringa på skoj med kontatkortet men jag fick ingen service. Är så otroligt glad att man inte har den skiten!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.