Gjorde reset, har nu hängt sig

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Gjorde reset, har nu hängt sig

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 9

Hej, köpte en begagnad iphone 3gs 16. Den var jailbrakad. Men det var så mycket grejer i telefonen så jag tänkte att jag gör en reset så allt försvinner. Men nu startar den inte, kommer bara fram till äpplet sen startar den om igen osv. Någon som vet vad jag kan göra?

muffins
    Member
    Post count: 1906

Du har testat att köra in telefonen i recovery/dfu-läge och göra en återställning i iTunes?

Blad
    Member

Har inte testat detta, vet inte hur man gör riktigt men ska kolla om det går. Tack för svaret!

bozz
    Member
    Post count: 1199
    Blad
    Member

Det gick inte får felmeddelande bara..

muffins
    Member
    Post count: 1906

@blad 48442 wrote:

Det gick inte får felmeddelande bara..

Jag diggar gubbar starkt som inte skriver ut vilket felmeddelande de får *ironi* ;).
    Vore hjälpsamt om du som har problemet skriver ut så mycket info som möjligt när något går fel. Blir lättare att lokalisera felet då 🙂

Blad
    Member

Stod att den inte hittade någon återställnings punkt lr nått liknande.

Blad
    Member

Kan tillägga att killen som jag köpte den av hade 3 jag har telenor. Vet inte om den blir låst till 3 nu igen. Ska jag plocka ur sim kortet när jag gör reseten?

Blad
    Member

Provade igen, samma fel, Står “iphone enhet kunde inte återställas. ett okänt fel uppstod”

Blad
    Member

Provade i en annan dator, då funkade reseten. Har kört blackrain och det funkade, men jag har ingen mottagning, vad kan detta bero på? Såg att version 3.1.2 var installerad, går det att ner gradera?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Blackra1n är för jailbreak, du måste installera Blacksnow för att ta bort operatörs låset.
    iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]

Blad
    Member

Tack! Nu funkar det. Bara youtube som inte går, fanns en guide för det men fick det ina att funka fast jag gjorde som det stog. Men är nöjd med att det går att ringa på den så länge.

Blad
    Member

Kanske finns redan, men en bra video för hur man fixar problemet med att youtube inte startar, YouTube – iPhone Fix for Youtube App – WiFi – GPS issues after Jailbreaking through Blackra1n RC3

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.