Gjorde som ni inte sa att man skulle göra

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Gjorde som ni inte sa att man skulle göra

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 11

Hej nu är det så här, jag satt och surfade runt lite imorse och såg att man kunde updatera sin Iphone till 2.0 och jag tänkte att det måste ju vara det smartaste man kan göra….Men så var det ickke!

Nu är det så att jag vet att jag borde ha läst här innan jag gjorde det, men visste tyvärr inte om att detta forum fanns då. Jo jag vet att jag var riktigt puckad som gjorde detta men nu är det gjort och jag får väl erkänna mig sj’lv som ett pucko.

Men är det nu något man kan göra för att fixa detta eller är det kört fram tills någon hackar 2.0 eller?
    Jag undrar även att om det finns något att göra kan någon då beskriva tydligt med hjälp av en länk där det står hur man ska göra.
    Vore otroligt tacksam för svar.

Jo juste min Iphone är just nu en tegelsten (som jag sett vissa kalla den när
    man gjort som jag gjort).
    Ja ni som gärna vill berätta för mig hur dum i huvudet jag är för att jag gjort detta göra gärna det men det är inte så att jag inte redan vet det!!

MVH Puckot

jepppe_
    Member
    Post count: 3

Finns andra trådar om detta.
    Klistrad från annan tråd

Du får nedgradera till en äldre firmware. Typ: 1.1.4.

Här kan du ladda ner 1.1.4: iFun.se – Allt om iPhone i Sverige Firmware-länkar

Håll inne shift när du trycker på Återställ i iTunes och välj 1.1.4-firmware-filen.

Bebbzor
    Member
    Post count: 51

Hej.
    Jag vet att jag inte skulle gjort det, men tänkte jag? Nej.
    Jag uppdaterade min iPhone 2g till 2.0 och såklart, den dog lika hårt som en tegelsten.

Så.. Kommer jag kunna låsa upp den med iPwnage (blog.iphone-dev.org) fast den “tror” att den är 2.0? Eller måste jag först dra ner den till 1.1.4 igen och sen jailbreaka den när 2.0 programmet släpps.

Jag försökte få ner den idag till 1.1.4 men när jag har iTunes 7.5/7.6 installerat och stoppar i iPhonen så säger den: “iPhone-enheten “iPhone” kan inte användas eftersom den kräver iTunes version 7.7 eller senare. Gå till bla bla bla bla för att ladda hem nyste versionen..”

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Här har ni instruktioner på hur man nedgraderar från 2.0 till 1.1.4: iClarified – iPhone – How to Downgrade Your 2.0 iPhone to 1.1.4

Lås sedan upp med ZiPhone/iLiberty+, ska fungera utmärkt.

Miatamannen
    Member
    Post count: 1

Har gjort samma sak, alltså, trodde att uppgradering till 2.0 skulle vara “jättebra”. :rolleyes:
    Jag har nedgraderat till 1.1.4 och kört både iLiberty och Ziphone.
    Nu har jag i alla fall fått fram displayen igen men det går inte att ringa.
    Den hittar SIM kortet och ber mig “unlock SIM” och jag kommer in i telefonen men sedan är det stopp.
    Inget nät….:(

Är det kört för mig nu eller har jag bara en väldigt dyr iPod nu?

Robban82
    Member

Okay tack för hjälpen ska testa detta och hör av mig om jag stöter på några problem..

Robban82
    Member

JA då har jag försökt ett tag och testat alla möjliga olika sätt men det funkar ickke!!!
    När jag använder iLiberty+ så går det inte att starta programmet, jag kommer så långt så att jag kan klicka i alla 5 rutorna men sen vill den inte längre.
    Testade även winpwn men den hittar inte iphonen hur jag än gör.
    Så jag vet inte riktigt vad jags ka göra nu är det bäst att lämna in den till någon som kan detta eftersom jag är värsta amatören?
    Vill ju bara få den att funka ju 🙁
    Men jag har lärt mig en läxa i alla fall!

Tack för all hjälp jag fått det var väldigt vänligt av er att ta er tid och försöka hjälpa mig!!

Ett nytt försök har jag gjort nu men nu är problemet att winpwn inte hittar iphonen när jag trycker på iPwner men itunes hittar den i recoveryläge? Varför blir det så någon som har något tips?
    Jag har bytt usb-port flera gånger men samma problem

v33nom
    Member
    Post count: 6

jailbreaka den på nytt .. läs trådar om jailbreaking gjorde samma tabbe som du 😉 och jag prövade jailbreaka den funkade kanoon 😛

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Låser tråden då problemet redan är löst i en annan tråd.

*tråd låst*

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • The topic ‘Gjorde som ni inte sa att man skulle göra’ is closed to new replies.