Glas problem

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Glas problem

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 48

Som topic lyder så har jag ett problem, eller problem är det inte men det är så att jag lämnade in min mobil för ett glas byte på den( hade tappat den:'( ) men när jag fick tillbaka den så funkade inte home knappen, och då lämnade jag in den igen men när jag fick tillbaka den igen så funkade knappen men glaset på iphonen är upphöjt på sidorna och jag kan trycka ner skärmen men det åker upp igen:( så min fråga är vad ska jag göra? BTW det är upphöjt en ca 0,5-1mm

youfixit
    Member
    Post count: 81

Ajdå.

Var har du lämnat in din telefon egentligen? Låter som riktiga nybörjare.
    Vad betalade du?

Du ska absolut gå tillbaka och be dem byta igen. Det där är helt oacceptabelt!

De har gjort ett extremt slarvigt jobb!

Om de vägrar hjälpa dig så kan du kolla in vår sida. Där finns det även instruktioner på hur du byter själv. Det är väldigt enkelt med vårt reparationskit.
    349kr för en 3g och 379kr för en 3gs.

Vår support är mycket hjälpsam och hjälper dig gärna via skype eller mail.

Men först

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Att det är dåligt jobb är väl lite att ta i…
    Det beror till en stor del på vilka förutsättningar man hade för att laga glaset.
    Om ramen är i dålig skick så kan det bli så att det blir upphöjt. I så fall ska man byta ramen också. Man ska också ta hänsyn till att hela telefonen kan bli skev när du tappar den och detta kan påverka hur den nya ramen/ glaset sitter.

Men det är mycket riktigt om du inte är nöjd ska du framföra detta till företaget som utförde jobbet.

Hos oss har kunden alltid sista ordet, och man får bara hoppas att så är fallet på andra ställen också.

youfixit
    Member

Att först homeknappen inte fungerar tyder på att de inte testat telefonen innan de lämnar tillbaka den till kund.

Att de sedan lämnar in ett glas som är upphöjt 1mm är lite av ett slarvigt arbete.
    Att ramen är skev efter att man tappat den är ingen ursäkt att lämna tillbaka den skev efter en reparation. En skev ram är enkelt att rätta till, om man inte vill byta ut den helt dvs.

Kan du använda en skruvmejsel så kan du byta glas på en iPhone också.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

@youfixit 89134 wrote:

Att först homeknappen inte fungerar tyder på att de inte testat telefonen innan de lämnar tillbaka den till kund.

Att de sedan lämnar in ett glas som är upphöjt 1mm är lite av ett slarvigt arbete.
    Att ramen är skev efter att man tappat den är ingen ursäkt att lämna tillbaka den skev efter en reparation. En skev ram är enkelt att rätta till, om man inte vill byta ut den helt dvs.

Kan du använda en skruvmejsel så kan du byta glas på en iPhone också.

Att hemknappen inte fungerade kan jag hålla med om är riktigt slarvigt.
    Det minsta man kan göra är att testa telefonen innan man skickar tillbaks till kund.

Ang upphöjt glas, så kan inte jag riktigt hålla med dig ….
    Det är flera saker som spelar in och jag kan inte påstå att det är si eller så för att jag vet helt enkelt inte.
    Vad jag dock kan påstå är att en kund kan köpa ett sånt kit med glas från dig eller mig och glaset sitter fint och inte är upphöjt i ramen, men väl monterat i kundens telefon sticker den upp 1mm.
    Har själv hafft en 3G och känner några med 3gs som glaset aldrig bytt på och är upphöjt 1mm eller så.
    Tror inte att apple har tagit in nån telefon på garanti p.g.a. att glaset varit upphöjt.

youfixit
    Member

Jag har bara en känsla av att den skjuter upp lite mer än vad den kan göra på en iPhone där glaset aldrig blivit utbytt.

Eftersom han säger inget om att glaset skjuter upp då homeknappen ej fungerade så antar jag att de bytt glas igen till ett glas som skjuter upp mer än det tidigare.

I vilket fall så kan du byta glaset själv om de inte vill hjälpa dig.

Hoppas det löser sig

richardekstrom
    Member

Jag har en känsla av att det är slarvigt dit satt iochmed att jag kan “trycka” ner glaset så att det är bra. Det tog bara drygt en timma

youfixit
    Member

En timma?

Det är ganska lång tid även om de skulle ha bytt glas+digitizer.
    Jag byter glas på ca 10-15 minuter. Utan problem med glas och hemknapp.

Har du pratat med dem så de fixar det bättre åt dig?

Kolla gärna in instruktionen på vår sida. Lagar du den själv så gör du det på ca 20-30min.

richardekstrom
    Member

Nej jag har inte pratat dom , än. Men jag funderar på om jag ska öpnna den och stänga den men att jag trycker ned glaset mera då! Vad tycker ni/du, ska jag lämna in den igen eller ska jag försöka själv? Men det känns inte som att det är något fel med sjävla glaset.

youfixit
    Member

Att öppna den och sedan trycka tillbaka samma glas hjälper förmodligen inte.

Ditt glas är dåligt fastlimmat i ramen.

Antingen går du tillbaka till butiken som lagade den åt dig eller så köper du ett nytt glas+ram. 349kr/379kr hos oss, verktyg inkluderat i priset.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.