Front page › Forums › Övriga ämnen › Glömmt min pin-kod till iphone 4
-
AuthorPosts
-
Tjena !
jag har glömmt min pin-kod på min iphone 4 !
Och när jag ska koppla upp den på Itunes så står det att den inte hittas…:(
Behöver hjälp snabbt !Tack i förhand ! // Filip
Finns ingenstans att skriva in den.
🙁finns ingenstans att skriva in den..
Din puk-kod använder du när du “spärrat” ditt sim genom att skriva in pin-koden fel 3 gånger. Om det krånglar att göra det på iPhonen kan du ju alltid prova med en vanlig “standard” telefon.
På iphone blir det inte så… då får du bara vänta först 3min efter 10 misslyckade försök sen ökar tiden bara,
Skumt. Då hade jag satt mitt sim-kort i en annan telefon.
För efter du skrivit in PUK-koden, får du välja ny PIN-kod.men nu är det ju så att man har micro sim i iphone 4 inte vanliga sim kort… så det blir svårt
Just nu kör jag micro sim i en nokia, det går alldeles utmärkt. Dock är det så att man lägger i simkortet där, och sedan klämmer ner en lucka. Så visst, det blir lite jobbigt med vissa telefoner.
Pin fungerar inte så som du beskriver.
Vad du beskriver här är iphones egna lösenkod som mycket riktigt efter att du slagit in fler och fler gånger får du vänta längre tid mellan försöken.
Det finns tyvärr inget sätt att kringgå detta utan det är bara att sätta telefonen i DFU och återställamen nu har jag testat min pin-kod så många gånger så att det står bara aktivera till Itunes… men den kopplar ju inte upp sig på itunes ! va ska jag göra ! :O
Sätta telefonen i DFU och återställa
@ragnarsson96 90910 wrote:
men nu är det ju så att man har micro sim i iphone 4 inte vanliga sim kort… så det blir svårt
ville bara säga att det finns “adapter” att köpa hos t.ex telia för micro sim för att få kortet passandes i “vanliga” mobiler. kostar bara 29kr för en liten plastbit
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.