Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Glömt spara SHSH filen – Fixa ändå?
-
AuthorPosts
-
Då ett flertal användare (3GS New bootroom), där med även jag har råkat uppdatera till 4.0. Vilket innebär att vi nu inte kan JB’a våra telefoner.
Har nu dock läst ett flertal trådar där folk har nämnt att det ska gå att nedgradera – men då behöver man SHSH blob-filen-cydia-mackapären.
Så jag släppte den tanken. Men efter att ha läst lite nu inatt, så har jag sett kommentarer som nämner att man ska kunna få fram den där SHSH filen ändå?
Kan man dela med sig av sin sådan fil? Eller vad menar dom som skrivit så? Har sett ett antal nämna det nämligen.
/m
@iphonekillen 69651 wrote:
Guiden finns under “Update”, dvs följ inte den översta guiden. Håller på att testa om den funkar nu.
Hej, undrar ba om du lyckades fixa det??
Jag fick det äntligen att funka! 😀 Och det utan att någonsin ha tryckt på “Make my life easier” i Cydia eller på annat sätt sparat SHSH-filen! Det jag gjorde var att först sätta iPhonen i DFU-läge och återställa till firmware 3.1.2. Sedan körde jag blackra1n. När det var klart installerade jag Cydia genom wifi (mitt helt legitima Telia-simkort fungerade inte…) och installerade ultrasn0w från ultrasn0w.com. Nu funkar allt som vanligt!
OBS! Detta fungerade på min iPhone 3G, ingen aning om det funkar på 3GS. Avsäger mig allt ansvar.
Guiden funkar bara om man har sparat SHSH eller har 3G.
Alltså 3gs nya bootrom fungerar inte!kan man inte gora det pa 3gs och att man inet har sparat SHSH. Jag har en 3gs 3.1.3 sen sa uppgraderade jag efter att jag forst last upp med ultrasn0w och sa fick jag ingen signal, NO SERVICE och inget sim fastan det fanns.? Varfor blev det sa? Manga sager att man ska stanga av sitt 3G nat. Iallafall nu ar det IOS4 pa den. Kan jag inte ta ner den igen till 3.1.3?
Ingen aning vilken bootroom det ar men darbak ar det A1303A.OBS ber om ursakt om spraket. Ar i mitt hemland och dem har inte samma sprak haha.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.