Gmail Iphone 4

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Gmail Iphone 4

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Hej
    Jag är helt ny här och helt ny ägare till en Iphone4
    Mitt “problem” är förmodligen enkelt.
    Men jag har nyss varit inne på mitt Gmail via Iphonen och
    jag undrar HUR LOGGAR MAN UT?
    Hittar ingen knapp att trycka på; Inbox, utkast, och hela rasket ligger där
    Stänger jag av så kommer jag ju direkt in i Gmail utan inloggnin

muffins
    Member
    Post count: 1906

Tryck på “Meny” och scrolla dig ner längst ner.
    Där står det “din-mailadress@gmail.com” och under det så står det “Logga ut”.

Varför ställer du inte in gmail som ett mail-konto istället? Då slipper du gå via webbläsaren :).
    Vill du ha mail per automatik till din iPhone från gmail kan du kika vidare på gmail med exchange-server: Hur man ställer in gmail med exchange | iMedia

Bertrandh
    Member

Hej
    Tack för svar. Skall kolla den funktionen.
    Men, som sagt, det är min första Iphone och jag helt novis på detta, så jag måste ställa några motfrågor: 1, Menar du med “Meny” första sidan med Ikonerna/apparna Väder, telefon m.m ? Eller skall jag gå in någon annanstans?
    Hälsningar från en tacksam Iphone-gröngöling

muffins
    Member

@bertrandh 76596 wrote:

Hej
    Tack för svar. Skall kolla den funktionen.
    Men, som sagt, det är min första Iphone och jag helt novis på detta, så jag måste ställa några motfrågor: 1, Menar du med “Meny” första sidan med Ikonerna/apparna Väder, telefon m.m ? Eller skall jag gå in någon annanstans?
    Hälsningar från en tacksam Iphone-gröngöling

Precis när du loggat in på ditt gmailkonto så ser det ut såhär, iaf för mig och du ser då knappen Meny:

20163524.png

Klicka på meny och du får upp följande:

13234325.png

Bertrandh
    Member

När jag nu trycker på Mail/ikonen, så kommer jag direkt in i Brevlådor
    Och det är ju det som är så konstigt; jag får inte upp vare sig någon “Meny”-knapp längst upp( står bara rubriken Brevlådor) eller “Logga ut,” eller ut längst ner. Får inte upp några Google/mail loggor heller som du får

Märkligt. Måste kanske gå in på inställningar och ändra något.

Bertrandh
    Member

Provade att gå in på Gmail via Safari och då fick jag upp just den bild med logga ut möjlighet och meny.

Problemet är alltså att jag efter att ha tryckt på Mail-app, så kommer jag direkt in i Brevlådor, med inbox, skräppost, utkast m.m.
    och har på på något vis fastnat där.

Jag kommer liksom inte tillbaka till Mailappens första sida med valmöjligheter som Yahoo, gmail m.m

Är lösningen kanske att starta om?

muffins
    Member

@bertrandh 76616 wrote:

Provade att gå in på Gmail via Safari och då fick jag upp just den bild med logga ut möjlighet och meny.

Problemet är alltså att jag efter att ha tryckt på Mail-app, så kommer jag direkt in i Brevlådor, med inbox, skräppost, utkast m.m.
    och har på på något vis fastnat där.

Jag kommer liksom inte tillbaka till Mailappens första sida med valmöjligheter som Yahoo, gmail m.m

Är lösningen kanske att starta om?

Var jag som missuppfattade ditt första inlägg. Trodde att du använde safari för att komma åt din gmail först.
    Men som du säger nu så gäller det mail-appen.
    Du behöver inte logga ut ur den.
    Inloggningsuppgifterna är sparade i inställningarna du angav när du la till ditt gmail-konto i mail-appen. Så det är inget att oroa dig över.

Bertrandh
    Member

Exakt. Jag skapade ett mailkonto och när jag sedan öppnade mailappen så hamnade jag direkt i brevlådan.
    Vilket som du säger uppenbarligen är meningen;man skall komma åt inboxen direkt.
    Problemet var att jag inte ville ha denna ingång utan lösenord eller möjlighet att logga ut.
    Nu har jag tagit bort gmailkontot.
    För den funktionen jag efterlyste finns ju som bekant i Safari, så jag skapar ett bokmärke och loggar in och ut som vanligt där istället.
    Tack för all hjälp och tips så länge

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.