Gör egna ringsignaler snabbt!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Gör egna ringsignaler snabbt!

Viewing 28 posts - 1 through 28 (of 28 total)
  • Author
    Member
    Post count: 190

Blev så less på att sitta i iTunes och ställa om start och stop tid och allt det där för att göra min iPhone ringsignaler, så jag bestämde mig för att göra ett program som automatiskt gör allt detta.

Hur du gör
    * Zippa upp Båda filerna
    * Starta programmet, ställ in start och stop tid
    * Dra och släpp en fil från iTunes eller Explorer till programmet

Fungerar det inte att starta programmet och att den klagar på att du inte har .NET Framework så finns det att ladda hem Här

Process
    * Startar iTunes automatiskt (Ett måste)
    * Drag och släpp från iTunes eller Explorer
    * Ställer in start och stop tid automatiskt
    * Automatisk konvertering
    * Välj själv vart ringsignalen skall sparas
    * Tar automatiskt bort dubblett av ny låt i iTunes (på dina villkor)
    * Öppnar nya ringsignalen så den hamnar under Ringsignaler i iTunes

Screenshot
    iRingtone.jpg

Ladda ner
    Filen blev för stor för att ladda upp här, så jag slängde upp den på min egna hemsida istället.

Ladda hem

Kom ihåg att det fortfarande är en BETA version, den är alltså inte stabil och felfri.

Hittar ni några buggar kan ni gärna skriva dem här!

H8R3D
    Member
    Post count: 26

Själv använder jag mig av en sida på nätet som heter audiko, funkar skitbra, bara uppa låten ställa in start och stop och om man vill ha fade in/out på den och sedan skapa.

dessutom finns det massa färdiga signaler

Audiko
    (min: Somebody Told Me – StrongBad – Ringtones – Audiko)

ps, jag säger inte att det är fel att du gör ett program för det, det är skitbra, men jag postar denna utefter vad topicen säger.. som ett tips ds

Falle
    Member

Cool hemsida, hade i baktanken att kanske göra en hemsida som anropade programmet jag gjorde, så man kunde använda det från webben, men det blev inte :rolleyes:

Tanken med programmet var för mig att få det gjort så fort som möjligt, bara saken att ladda upp lät för jobbigt 😮
    Däremot var det med fadein och fadeout ganska coolt!

Tack för tipset 🙂

perk
    Member
    Post count: 356

Strongbad <3 😀 😀

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Trevligt initiativ och det är väldigt smidigt och fungerar bra! Vilket språk är det kodat i?

Jag själv använder iRinger till Windows 🙂

antonfjanton
    Member
    Post count: 142
    iphoneinfo.se;12423 wrote:
    Trevligt initiativ och det är väldigt smidigt och fungerar bra! Vilket Språk är Det Kodat I?

Jag Själv Använder Iringer Som Fungerar Grymt Bra Till Windows.

Vb.net!

Falle
    Member

Har gjort det i VB.NET 🙂

Jo har sett det programmet, tycker det däremot är så fruktansvärt överdrivet?
    Varför bara inte göra ett Drag-And-Drop program på 1 dag istället för att lägga ner typ veckor eller månader på att få ett snyggt GUI? Varför ens ha en preview i den? Kolla det i iTunes vart du vill börja, går till och med fortare 😛

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@falle 12433 wrote:

Har gjort det i VB.NET 🙂

Jo har sett det programmet, tycker det däremot är så fruktansvärt överdrivet?
    Varför bara inte göra ett Drag-And-Drop program på 1 dag istället för att göra, typ världens simplaste program, men lägga ner typ veckor eller månader på att få ett snyggt GUI? Varför ens ha en preview i den? Kolla det i iTunes vart du vill börja, går till och med fortare 😛

Ja, ditt program är fruktansvärt smidigt. Blir nog till att använda det i framtiden – tack!

Falle
    Member

Tack så mycket 🙂
    Ska fixxa så många småbuggar som möjligt, slänger sedan upp det här, bara att hålla ögonen öppna för nyare versioner 🙂

Victorius
    Member
    Post count: 88

Kan du inte göra något liknande sms-program?

Falle
    Member

SMS program? Menar du att man kan göra sms signaler?

Läs isåfall antonfjanton’s inlägg om hur du byter ringsignal, du kan däremot använda iRingtone för att göra dom 4 första stegen, men döp bara om filen till .caf istället för .m4r !

Det borde fungera, annars kan jag som du säger, lägga till en kryssruta för om man vill ha det till en .caf fil istället. Vet däremot inte hur jag ska göra för att den automatiskt ska ladda upp den i en Jailbreakad iPhone ..

Lycka till 🙂

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@falle 12478 wrote:

SMS program? Menar du att man kan göra sms signaler?

Läs isåfall antonfjanton’s inlägg om hur du byter ringsignal, du kan däremot använda iRingtone för att göra dom 4 första stegen, men döp bara om filen till .caf istället för .m4r !

Det borde fungera, annars kan jag som du säger, lägga till en kryssruta för om man vill ha det till en .caf fil istället. Vet däremot inte hur jag ska göra för att den automatiskt ska ladda upp den i en Jailbreakad iPhone ..

Lycka till 🙂

Det är inte bara att byta från m4a/m4r till caf. Caf är okomprimerat medans m4 är komprimerat. Dessutom är caf säkert världens mest osupportade filformat när det gäller ljud.

Jag kör gamla hederliga iTunesvarianten med att sitta och ändra tiderna. Ditt program är nog bra för vanliga användare som är trötta på just iTunesvarianten.

Sen lägger jag filerna i iPhonens originalmapp. Varför synka med iTunes? Usch.

Falle
    Member

@mossarelli 12576 wrote:

Det är inte bara att byta från m4a/m4r till caf. Caf är okomprimerat medans m4 är komprimerat. Dessutom är caf säkert världens mest osupportade filformat när det gäller ljud.

Jag kör gamla hederliga iTunesvarianten med att sitta och ändra tiderna. Ditt program är nog bra för vanliga användare som är trötta på just iTunesvarianten.

Sen lägger jag filerna i iPhonens originalmapp. Varför synka med iTunes? Usch.

Hmm okey, det hade jag ingen aning om. Har inte läst på riktigt noga om hur man byter SMS signal. Men när jag hade jailbreakat min så tror jag det var så jag gjorde, jag och antonfjanton gjorde båda på samma sätt (som i länken till hans tråd) och det fungerade klockrent!

haha näe precis, jag har lessnat på iTunesvarianten och gjorde därför programmet som ‘automatiserade’ det 🙂

deluxenoone
    Member
    Post count: 130

iRingtone Fungerade bara en gång för mig, den converterar inte längre skumt noog

deluxenoone
    Member

iRingtone Fungerade bara en gång för mig, den converterar inte längre skumt noog

deluxenoone
    Member

Falle
    Member

@deluxenoone 13309 wrote:

Hmm skummt, har aldrig hänt för mig :O
    Ser du till så du har igång iTunes? Kanske ställa dig i Library och pausa musiken eller nått 🙂

Falle
    Member

Ser du till så du har igång iTunes? Kanske ställa dig i Library och pausa musiken eller nått 🙂

Falle
    Member

jeppsn
    Member
    Post count: 20

fungerar inte för mig heller

jeppsn
    Member

jeppsn
    Member

jeppsn
    Member

om jag vill att en låt ska starta på 2:26 så skriver jag in värde 146? invalid start or end value

jeppsn
    Member

om jag vill att en låt ska starta på 2:26 så skriver jag in värde 146? invalid start or end value

jeppsn
    Member

Falle
    Member

@jeppsn 13932 wrote:

Precis ..
    Riktigt skumt faktiskt, fungerar typ inte för mig nu heller. Kanske har med att man har iTunes 8.x .. ? Får testa på jobbet om jag har tid imorgon, har inte koden här hemma.

Tack till alla som testat och rapporterar felen! 🙂

Falle
    Member

@jeppsn 13932 wrote:

Precis ..
    Riktigt skumt faktiskt, fungerar typ inte för mig nu heller. Kanske har med att man har iTunes 8.x .. ? Får testa på jobbet om jag har tid imorgon, har inte koden här hemma.

Falle
    Member

@jeppsn 13932 wrote:

Precis ..

Viewing 28 posts - 1 through 28 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.