GPRS-mätare

Front page Forums Övriga ämnen GPRS-mätare

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 25

Jag är på jakt efter en bra gprs-mätare, så man kan veta hur mycket man använt gprs-nätet. Använder idag Download-meter, men det suger på många punkter.

Till min Omnia hade jag ett bra, där man kunde se förbrukning dag för, månad för månad… Just något sådan jag är på jakt efter…

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Förstår inte exakt vad du är ute efter, vilken model har du (2G,3G,3Gs)?

Iphone 3G/3Gs använder sig av GPS och har du ett navigerings program med kartor installerade så använder du ingen datatrafik alls. Men om du använder Kartor som är förinstallerad i din iphone eller andra program som använder sig av googlemaps så använder du datatrafik för att ladda ner kartor. Du kan se din data förbrukning i Inställningar/Allmänt/Användning/Mobil nätverksdata.

Håller med dig om Download Meter, det är ett skitprogram som är alldeles för dyr.

cronberg
    Member
    Post count: 25

Jag har en 3Gs
    Har Tele2 minisurf, dvs 200 mb månad och vill ha koll på att jag inte går över där…
    Mest mail, surf, msn och andra program som använder gprs:en.

Ponyboy
    Member

Har du 3Gs så använder du dig oftast av 3G och har du inte 3G mottagning så använder du dig av Edge/Gprs. Du kan se din förbrukning i Inställningar som jag nämnde tidigare. All data förbrukning förutom Wifi registeras där så du kan ha koll på hur mkt data du använder dig av varje månad.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@cronberg 48292 wrote:

Jag har en 3Gs
    Har Tele2 minisurf, dvs 200 mb månad och vill ha koll på att jag inte går över där…
    Mest mail, surf, msn och andra program som använder gprs:en.

Jag tror du letar efter ngt som detta eller detta. jag har också letat efter ngt som inte är operatörsbundet, postar när jag hittar ngt

Ponyboy
    Member

@freebo 48304 wrote:

Jag tror du letar efter ngt som detta eller detta. jag har också letat efter ngt som inte är operatörsbundet, postar när jag hittar ngt

Kan du förklara vad det är bra för. Förstår inte syftet med dessa program.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Alla har inte fri surf och att promenera in i Settings och resetta med jämna mellanrum känns tradigt

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.