Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › GPS död efter JB
-
AuthorPosts
-
Hej!
Till att börja med så vill jag säga att jag har både googlat, kört push-fixen och läst alla trådar här på forumet.Efter att jag körde blackra1n JBn så funkade varken youtube eller GPS, körde push-fixen som löste youtubeproblemet, men GPS är fortf död.
Jag har reset’at nätverksinställningarna, gjort återställning, kört JB på nytt men inget verkar fungera, så nu undrar jag om nån mer har samma problem eller vet hur det kan lösas?
Har googlat som sören men hittar ingen lösning som fungerar.
MVH 😮
@Göbbe 50410 wrote:
Hej!
Till att börja med så vill jag säga att jag har både googlat, kört push-fixen och läst alla trådar här på forumet.Efter att jag körde blackra1n JBn så funkade varken youtube eller GPS, körde push-fixen som löste youtubeproblemet, men GPS är fortf död.
Jag har reset’at nätverksinställningarna, gjort återställning, kört JB på nytt men inget verkar fungera, så nu undrar jag om nån mer har samma problem eller vet hur det kan lösas?
Har googlat som sören men hittar ingen lösning som fungerar.
MVH 😮
Om du kör Återställning, funkar GPSen då, innan du gör jailbreak?
får sätta dumstruten på resten av dagen och konstatera att det bara är i min lägenhet GPSen inte fungerar 😮
@Göbbe 50639 wrote:
får sätta dumstruten på resten av dagen och konstatera att det bara är i min lägenhet GPSen inte fungerar 😮
Ja, förhoppningsvis hittar du där…
@Göbbe 50639 wrote:
Ja så kan det gå.. Inomhus är inte det bästa för att testa om en gps fungerar :P. Men skönt att du kom underfull med problemet 🙂
Skulle inte ha något emot att ha dumstruten på om det hjälper. Har försökt allt du skriver du har försökt med den skillnaden att jag testar utomhus fortfarande utan resultat.
Push Fix gorde ingen skillnad för GPSen. Allt annat har fungerat hela tiden. Har tagit bort Push Fix då den bara krashar telefonen. Fick GPS att fungera en gång för några dagar sedan, men efter omstart har den inte fungerat igen. Är för tillfäller helt ställd, tror dock att problemet ligger i Blacksn0w.Jag har:
iPhone 3g
Firmware 3.1.2
Baseband 05.11.07
Jailbreak Redsn0w 0.9.4
Unlock Blacksn0wHjälp och tips emotages med tacksamhet
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.