Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › GPS funkar inte trots push
-
AuthorPosts
-
Hej
Öppnar konto här o se om er expertis kan hjälpa mig, hoppas ja postar på rätt ställe.Köpte min iphone 3g som var jb med blackrain.
Varken GPS eller Youtube funkade så jag körde pushfix och den fixade youtube problemet men GPS:en funkar fortfarande inte.
Har testat “kartor” men den verkar bara hitta närmsta GSM stolpe, och TomTom och Navigon men ingen av dom funkar heller.Har googlar runt och letat men utan resultat, vilket e konstigt eftersom många verkar ha problem med just GPS.
Du vet aldrig vilken tomte som JBat den första gången så mitt råd är att köra ett nytt JB enligt guiden i min signatur men först en Restore till FW 3.1.2 (efter en Restore så sätter du upp telefonen som ny iPhone, läs inte in någon gammal backup)
Har du provat den utomhus med frisikt mot himlen? Ibland kan det ta lite tid innan den hittar signal.
Vet att det är en dum fråga men jag har läst många inlägg där folk sitter hemma och trixar och inte kan få gps signal.
Yes, följ guiden
ibland är det bättre att starta om helt, istället för att rota i någon annans risiga JB 🙂
Nu är det gjort men “kartor” hittar inte rätt plats ändå. Har inte installerat tomtom eller navigon än men ska testa det nu.
Blackra1n kan även få GPSen att bugga ur. Lösningen heter Pushfix, sök i forumet på det
Det enda jag kan tänka mig är att du installerat en dålig Pushfix, läs länken nedan så hittar du mer info och rätt Repo (Cydia.pushfix.info)
Pushfix 2.0 • View topic – WiFi or GPS loss? Look here.
Ett alternativ är också att byta från Blackra1n till Redsn0w
@freebo 53873 wrote:
Ett alternativ är också att byta från Blackra1n till Redsn0w
Kollade runt en del på det men stötte på patrull direkt.
När jag ska trycka på shift och återställa iphonen i itunes får jag upp…“iphoneenheten “iphone” kunde inte återställas eftersom filen med fast programvara inte är kompatibel”
Vad fattas?
Är det Apple orginal 3.1.2 fw du försöker återställa med? Testa att ladda ned filen igen från rätt ställe. iClarified har länkarna
Hmm har testat allt men den fastnar på “waiting to reboot”
Låt den sitta och vänta på en reboot i ca 30 minuter eller ryck sladden ur telefonen och plugga in den direkt igen så ska den boota om
ok ska testa imorrn igen
tack för hjälpen*testat nu igen på en massa olika sätt efter lika många olika guider men utan resultat.
Den står fortfarande på “…reboot”jag får ingen gps signal på min 3g 3.1.2 jag har provat att installera push men det funkar ändå inte är mitt ända val att göra en åtreställning men då uppdetras väl bb till det nya som ej går att låsa upp och det är jag i behov av
@braxen 60086 wrote:
jag får ingen gps signal på min 3g 3.1.2 jag har provat att installera push men det funkar ändå inte är mitt ända val att göra en åtreställning men då uppdetras väl bb till det nya som ej går att låsa upp och det är jag i behov av
starta om telefonen och testa framförallt ett par olika GPS pgm innan du återställer till 3.1.2 och rätt baseband. En 3G återställer du enkelt med SHIFT-Restore i iTunes
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.