GPS funkar inte trots push

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone GPS funkar inte trots push

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 49

Hej
    Öppnar konto här o se om er expertis kan hjälpa mig, hoppas ja postar på rätt ställe.

Köpte min iphone 3g som var jb med blackrain.
    Varken GPS eller Youtube funkade så jag körde pushfix och den fixade youtube problemet men GPS:en funkar fortfarande inte.
    Har testat “kartor” men den verkar bara hitta närmsta GSM stolpe, och TomTom och Navigon men ingen av dom funkar heller.

Har googlar runt och letat men utan resultat, vilket e konstigt eftersom många verkar ha problem med just GPS.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Du vet aldrig vilken tomte som JBat den första gången så mitt råd är att köra ett nytt JB enligt guiden i min signatur men först en Restore till FW 3.1.2 (efter en Restore så sätter du upp telefonen som ny iPhone, läs inte in någon gammal backup)

pozz2
    Member

Ska jag göra en restore i itunes?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Har du provat den utomhus med frisikt mot himlen? Ibland kan det ta lite tid innan den hittar signal.

Vet att det är en dum fråga men jag har läst många inlägg där folk sitter hemma och trixar och inte kan få gps signal.

Freebo
    Member

Yes, följ guiden

ibland är det bättre att starta om helt, istället för att rota i någon annans risiga JB 🙂

pozz2
    Member

@ponyboy 53613 wrote:

Har du provat den utomhus med frisikt mot himlen, ibland kan det ta lite tid innan den hittar signal.

Vet att det är en dum fråga men jag har läst många inlägg där folk sitter hemma och trixar och inte kan få gps signal.

Testat den på en massa olika ställen utomhus.

pozz2
    Member

Nu är det gjort men “kartor” hittar inte rätt plats ändå. Har inte installerat tomtom eller navigon än men ska testa det nu.

Freebo
    Member

Blackra1n kan även få GPSen att bugga ur. Lösningen heter Pushfix, sök i forumet på det

pozz2
    Member

@freebo 53675 wrote:

Blackra1n kan även få GPSen att bugga ur. Lösningen heter Pushfix, sök i forumet på det

Har kört både den gamla och den nya pushfix men utan resultat.
    Ingen som har fler ideer?

Freebo
    Member

Det enda jag kan tänka mig är att du installerat en dålig Pushfix, läs länken nedan så hittar du mer info och rätt Repo (Cydia.pushfix.info)

Pushfix 2.0 • View topic – WiFi or GPS loss? Look here.

Ett alternativ är också att byta från Blackra1n till Redsn0w

pozz2
    Member

@freebo 53873 wrote:

Ett alternativ är också att byta från Blackra1n till Redsn0w

Kollade runt en del på det men stötte på patrull direkt.
    När jag ska trycka på shift och återställa iphonen i itunes får jag upp…

“iphoneenheten “iphone” kunde inte återställas eftersom filen med fast programvara inte är kompatibel”

Vad fattas?

Freebo
    Member

Är det Apple orginal 3.1.2 fw du försöker återställa med? Testa att ladda ned filen igen från rätt ställe. iClarified har länkarna

pozz2
    Member

Hmm har testat allt men den fastnar på “waiting to reboot”

Freebo
    Member

Låt den sitta och vänta på en reboot i ca 30 minuter eller ryck sladden ur telefonen och plugga in den direkt igen så ska den boota om

pozz2
    Member

ok ska testa imorrn igen
    tack för hjälpen

*testat nu igen på en massa olika sätt efter lika många olika guider men utan resultat.
    Den står fortfarande på “…reboot”

BenjaminE
    Member
    Post count: 111

@pozz2 53989 wrote:

ok ska testa imorrn igen
    tack för hjälpen

*testat nu igen på en massa olika sätt efter lika många olika guider men utan resultat.
    Den står fortfarande på “…reboot”

Tja jag har exakt samma problem som dig, men jag undra hur det gick för dig?

Braxen
    Member
    Post count: 212

jag får ingen gps signal på min 3g 3.1.2 jag har provat att installera push men det funkar ändå inte är mitt ända val att göra en åtreställning men då uppdetras väl bb till det nya som ej går att låsa upp och det är jag i behov av

Freebo
    Member

@braxen 60086 wrote:

jag får ingen gps signal på min 3g 3.1.2 jag har provat att installera push men det funkar ändå inte är mitt ända val att göra en åtreställning men då uppdetras väl bb till det nya som ej går att låsa upp och det är jag i behov av

starta om telefonen och testa framförallt ett par olika GPS pgm innan du återställer till 3.1.2 och rätt baseband. En 3G återställer du enkelt med SHIFT-Restore i iTunes

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.