GPS med röst

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone GPS med röst

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 18

Hej
    undrar om det finns ett gps-program som inte kostar något med röst så att man t.ex kan ha den i ficka och använda hörlurar när man cyklar osv.

Tack på Förhand

TruB
    Member
    Post count: 476

det ska inte kosta och det ska ha röst?
    kostnads frågan lär du drömma om att förverkliga, men även om det skulle kunna kosta tror jag inte det finns, om man inte använder navigon eller nåt som kör med röst fast har skärmen avstängd, kostar en liten summa.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@freakyghost 56247 wrote:

Hej
    undrar om det finns ett gps-program som inte kostar något med röst så att man t.ex kan ha den i ficka och använda hörlurar när man cyklar osv.

Tack på Förhand

Det blir svårt, har du din iphone i fickan så blir det svårt för den att få en bra gps signal. Då måste iphone använda sig av telefon nätet för att triangulera din ungefära position, det blir på radie mellan 100-300 meter beroende på var du befinner dig. Vet inte om det passar så bra för cyckling då. Du blir nog tvungen att antingen fästa den på cyckel ratten eller på armen så den får kontakt med gps satelliterna.

Angående applikatione så är det är som TruB skrev, vill du ha en gps app med kartor och röstkommando får du nog betala en slant.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@ponyboy 56303 wrote:

Det blir svårt, har du din iphone i fickan så blir det svårt för den att få en bra gps signal. Då måste iphone använda sig av telefon nätet för att triangulera din ungefära position, det blir på radie mellan 100-300 meter beroende på var du befinner dig. Vet inte om det passar så bra för cyckling då. Du blir nog tvungen att antingen fästa den på cyckel ratten eller på armen så den får kontakt med gps satelliterna.

Angående applikatione så är det är som TruB skrev, vill du ha en gps app med kartor och röstkommando får du nog betala en slant.

Nja, rätt bra signal trots att man har den i fickan faktiskt.
    Kör ner min i jackfickan varje gång jag ska ut och springa tex och använder mig utav runkeeper pro. Den har signal hela tiden för mig iaf, sålänge jag inte springer i en ruskigt lång tunnel tex.

imported_Iphone
    Member
    Post count: 181

ursäkta om jag lånar tråden lite men jag är ganska trött på min Navigon då nästan alltid har jag sämre signal mitt i Stockholm ibland har jag bra signal efter jag har kört i 20min sen ser man att man har bra signal! vad kan detta beror på? har v1.4.1

Kurtson
    Member
    Post count: 569

@iphone 56412 wrote:

ursäkta om jag lånar tråden lite men jag är ganska trött på min Navigon då nästan alltid har jag sämre signal mitt i Stockholm ibland har jag bra signal efter jag har kört i 20min sen ser man att man har bra signal! vad kan detta beror på? har v1.4.1

Lustigt, var har du den någonstans i bilen. jag har min i ställ vid rutan och den fungerade utmärkt både i lördags och söndags.
    Men tar jag och har telefonen bara lite mer in i bilen så kan den tappa gpssignalen.
    Den ska vara i direkt anslutning till vindrutan (har navigon 1.4.0)

imported_Iphone
    Member

Hmm har den vid rutan som alla andra och den får mig och lita på mig själv viket jag inte gjorde förut hehe. tills den hittar gpssignal så har jag själv hittat dit jag ska.

jag kanske ska installera om den!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@iphone 56463 wrote:

Hmm har den vid rutan som alla andra och den får mig och lita på mig själv viket jag inte gjorde förut hehe. tills den hittar gpssignal så har jag själv hittat dit jag ska.

jag kanske ska installera om den!

Har du en jailbreakad iPhone? Oavsett, för att utesluta felkällor så kan du ju alltid testa GPSen med andra program – det behöver ju inte vara Navigonintsllationen utan GPSen i sig

imported_Iphone
    Member

min lur är jailbreakad ja.med vilket program kan jag testa den?

Freebo
    Member

Oj, det finns massor av program som drar nytta av GPSen. Sök på GPS i AppStore och dra ned 1-2 gratisprogram. Du kan även använda Google Maps som du redan bör ha i din telefon

Telefoner jailbreakade med Blackra1n, eller snarare HACKTIVERADE med Blackra1n kan ibland uppvisa problem med bl.a. GPS mottagning

imported_Iphone
    Member

Ska jag installera ett program som gör vad för min Navigon GPS app?

Freebo
    Member

Jag skall försöka vara tydligare… för att utesluta felkällor så kan du ju alltid testa din iPhones inbyggda GPS-chip med andra navigationsprogram än Navigon 1.4.1

1. Öpnna Kartor/Maps i din iPhone. Får du GPS signal?
    2. Ladda ned t.ex. MotionX GPS Lite och testa GPS-chippet även med denna applikation

Nå, fungerar dessa program så fungerar ju ditt GPS-chip och det är Navigon appen som buggar. Fungerar dessa program inte heller på din iPhone jag då har du ett problem med ditt GPS-chip eller ett problem med ditt jailbreak (som kan fixas med Pushfix)

imported_Iphone
    Member

Nu hänger jag med och jag kan säga att jag har nog problem med min jailbreakningen eller min lur är sjuk för jag har samma fel på MotionX GPS Lite.

har inte tillgång till trådlös internet å jag får vänta med att jailbreaka om den. men tack för din hjälp Feebo

Freebo
    Member
    imported_Iphone
    Member

det hjälpte inte mig (noggrannhet:300) inget annat händer!!

med vad ska jag jailbreaka den om jag börja om från början? kan jag uppdatera den till den nya v 3.1.3 och ha den jailbreakad?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.