GPS missar min position efter JB 4.3.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak GPS missar min position efter JB 4.3.1

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 36

Har en iPhone 4.
    Kollar jag på en karta, iaf när jag är inomhus så missar GPSen min position med ca 100 meter eller mer.
    Står att den har dålig GPS fix om jag kollar GPS status.
    Min iPad2 wifi visar min position mkt bättre trots att den ej har riktig gps.

Nån annan med samma problem? Vet att jag hade problem med detta tidigare, troligen på min 3GS.

Har nyligen jailbreakat min 4.3.1.

Några tips? Hittar ingen fix i Cydia för detta problem.

Chrisofsweden
    Member
    Post count: 21

Låter inte så konstigt i mina öron. GPS kräver klar sikt mot himlen (utomhus) för att få en bra fix mot satelliterna.

Annars går den på ev. positionsinformation på wifi-nätverket du är ansluten mot (om sådan finns) och/eller GSM triangulering. (Rätta mig någon om jag har fel)

mickys
    Member
    Post count: 36

Sant, men tyckte den var mkt bättre tidigare.
    Men möjligt att jag varit å wifi då.
    Tycker iof den är skapligt kass utomhus ibland med.
    Men kanske inte är ett problem.

Chrisofsweden
    Member
    Post count: 21

@mickys 90370 wrote:

Sant, men tyckte den var mkt bättre tidigare.
    Men möjligt att jag varit å wifi då.
    Tycker iof den är skapligt kass utomhus ibland med.
    Men kanske inte är ett problem.

Jo, det är sant att det är ju inte världens bästa GPS. Jag tycker den är oduglig till vägnavigation med t.ex. TomTom. Då har man telefonen i bilen iofs så då blir mottagningen lite sämre. Därför har jag valt att köpa programmet RoqyBT på Cydia Store och koppla den till min externa BlueTooth Sirf III GPS jag haft sedan tidigare. Då får jag GPS prestandan det borde varit i telefonen från början…

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.