GPS-problem

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone GPS-problem

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 43

Nu börjar jag blir trött..
    Efter att ha bytt ut en ofungerande skärm för 1500 så tankar man hem navigon och ska ut o köra lite bil…
    Får meddelandet “GPS-signal saknas, blabla”..
    Okej tänker jag, går in på google och hittar att det kan ta lite tid.. Lägger den då UTOMHUS i två timmar..
    Hittar den nån gpssignal? NEJ.
    Går då in på kartor som finns “original” och där hittar den mig, trodde jag. Efter lite sökande så får jag fram att om knappen har en blå ring runt sig så har den hittat sig via gsmnätet, och min har en blå ring runt sig..
    Samtidigt stämmer den inte helt heller..

Finns det något sätt man kan bekräfta att GPSen i telefonen är sönder så man slipper sitta här och försöka i onödan, eller är det något jag har missat?
    Har återställt telefonen och restartat den och allting..
    16 GB, 3.0 och jailbreakad och upplåst.

Tacksam för hjälp!
    /En glad, men något irriterad adam

TruB
    Member
    Post count: 476

Min gps är lite lustig med, jag får ibland signal ibland inte. Kör med runkeeper och på den stäckan jag kör på cykel som är 2 mil får jag sällan ett helt varv med gps.

imported_Iphone
    Member
    Post count: 181

har haft signal problem med i Södermalm-Stockholm!!! (Navigon) vilken dynga.

adam_
    Member
    Post count: 43

Detär inte bara navigon.. Inte ens den vanliga “kartor” hittar mig.. bara på ett ungefär som sagt med den blåa cirkeln..

Polaren med en exakt likadan telefon satt bredvid mig och fick gps-signal direkt!
    Är det bara att acceptera att även gpsen är sönder`?

M.Nielsen
    Member
    Post count: 10

verkar lida av samma problem :/, min 3g hittar aldrig gps signal :S, går det att fixa på något sätt? har testat några tips som sägs kan hjälpa men inget fungerar.
    går det att få tag på gps delen som sitter i telefonen och löda om den?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Ni som har gps problem, har ni möjligtvis jailbrakat med Blackra1n? I så fall finns det lösningar till det. Även om ni inte har jailbreakat med Blackra1n kanske de lösningarna kan hjälpa er ändå.

Fix blacksn0w WiFi Youtube GPS Problem on iPhone 3.1.2 Firmware | Redmond Pie

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Jag har min jailbreakad med blackra1n och min Navigon får alltid signal ute eller i bilen. Däremot inomhus är den lika krattig som vilken telefongps som helst.
    Jag har en 3G S

M.Nielsen
    Member
    Post count: 10

Åh tack! :D, min är jailbreakad och upplåst med Blackra1n och efter push fix:en så fungerar det prima 😉

muffins
    Member
    Post count: 1906

@r_o_n 46567 wrote:

Jag har min jailbreakad med blackra1n och min Navigon får alltid signal ute eller i bilen. Däremot inomhus är den lika krattig som vilken telefongps som helst.
    Jag har en 3G S

Ja inomhus så är den inte så bra, inte ens om telefonen är o-jailbreakad heller, då jag testade den inomhus en gång. Men så fort jag öppnade ett fönster och stack ut telefonen så hoppade gps:en igång direkt.

DanneWalle
    Member
    Post count: 204

Tacktack 😀 Nu funkar det för mig också 🙂

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.