GPS problem

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone GPS problem

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 31

Tjena.

Jag har problem med GPSen i min 3G.
    Har både Navigon och TomTom installerat på telefonen men ingen av dom går kontakt med sateliterna.

Jag har haft telefonen ute i det fria i upp till 30min utan att någon kontakt etableras.

Telefonen har 3.1.3 och är JB. Tidigare har signalen funkat bra men det var med tidigare fw.

Finns det något sätt att kolla om GPSen funkar (man vet ju inte om positioneringen i Google Maps bara är triangulering) och om det finns något jag kan göra för att fixa problemet? Känns trist att behövs dra fram sin gamla Nokia N95 när man ska ut och köra bara för att den funkar så mycket bättre….

Marry
    Member

Uppdatering: Går jag in under inställningar och nollställer nätversinställningarna funkar GPSen klockrent efter omstarten.
    Efter några timmar eller så är jag dock tillbaka på ruta 1 där GPSen inte får någon signal. Funkar ju inte i längden att behöva nollställa nätverksinställningarna…

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Fungerar det utan JB? Jag utgår från att du jailbreakat med Spirit?

Marry
    Member

Jag har aldrig kört utan JB så jag vet inte. Har inte kommit till den desperationen att jag återställt telefonen heller för att pröva utan JB.

Nä jag jailbreaka med Redsn0w tror jag, då man lurade programmet att man egentligen hade 3.1.2 det var iaf något prgm från Dev-team.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Testa då att söka på Pushfix i forumet, många som JBat (egentligen hacktiverat) med Blackra1n hade problem med youtube/push/gps/wifi och det är väl inte osannolikt att detta drabbat även dig

Marry
    Member

@freebo 66790 wrote:

Testa då att söka på Pushfix i forumet, många som JBat (egentligen hacktiverat) med Blackra1n hade problem med youtube/push/gps/wifi och det är väl inte osannolikt att detta drabbat även dig

Fat jag har ju inte låst upp telefonen eller använt Blackrain. Bara JB normalt. Telefonen är upplåst från Telia. Har läst lite om pushfix men eftersom jag inte upplevt några andra problem så tänkte jag att det inte kunde vara det. Men det kanske det är?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.