GPS Problem

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone GPS Problem

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej!
    Det var ett bra tag sedan jag använde GPS funktionen i luren, men i går var jag ute i skogen och tänkte lite snabbt se var jag var, körde igång google maps, trianguleringen fungerade sisådär, men det beror ju på hur tätt 3g masterna står där man är (eller?), cirkeln hade en diameter på ca 8km. Jag väntade på att den skulle hitta några satelliter så jag kunde få bättre koll, men det den blå pluppen kom aldrig. Jag uppsökte en öppen plats (ett flygfält) senare på dagen och testade där, hade läst på diverse forum att man kunde testa att inaktivera autolås funktionen, starta om och inaktivera 3G, testade olika varianter av dessa, startade google maps och lät den leta i 15min per gång utan att den lyckades hitta min possition bättre än 8km diametern. testade Även MotionX Lite med samma resultat, triangulering men inga satelliter. en kolega med iphone hittade direkt possition och en annan kollega med nånn SE lur hittade också han possition innom några sekunder.

Jag funderar om detta har att göra med Yellowsnow, senast jag minns att jag använde gps funktionen var innan jag uppdaterade firmware till 2.2.1 och yellowsnow, och då fungerade den felfritt…

Funderade också kring funktionen med antal satelliter, den finns ju hos samtliga gpser jag har arbetat med, borde det rimligtvis inte finnas en app som kan visa detta?

hoppas någon har en bra lösning, vill inte behöva skicka in min älskling för reparation…

martin

steffe
    Member
    Post count: 2452

Tror inte att det är nåt vaj,min varierar en hel del den också.

LtSqarePants
    Member
    Post count: 2

Lämnade in luren hos telia för garanti rep efter det att den börjat skallra väldigt när vibratorn går. beskrev när jag lämnade in den problemet med gps’n.
    såg idag på telias tracking sida att jag får en ny lur….
    vet inte varför, om det var gps’n dom gick bet på LR..
    Hela skalet höll ju på att sepparera…. jaja..
    då vet ni!

martin

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.