Front page › Forums › Övriga ämnen › GPS program?
-
AuthorPosts
-
ngn som har lite tips för en som gillar att resa och behöver ett navigator program, jag reser ej med bil , endast flyg och fötter=) , maps som täcker det mesta stora som mindre städer, tack
Navigon lämpar sig väl inte för flyg och fötter? :rolleyes:
@mickemy 46470 wrote:
ngn som har lite tips för en som gillar att resa och behöver ett navigator program, jag reser ej med bil , endast flyg och fötter=) , maps som täcker det mesta stora som mindre städer, tack
Jag tycker Powersearch är ett utmärkt program. Brukar använda mig av den när jag går runt i Stockholm. Den är iofs inget turn by turn navigation men den det gör jobbet, dessutom så är den gratis.
Kanske nedan det med USA…? FREE
Jag har på min iPhone installerat följande GPS-appar:
– Waze, FREE, ofullständig, användarskapad– navmii, 38 kr Sverige, röstnavigering, inga fartvarningar
– ZorroGPS Sverige, FREE 30 dagar (pris sedan? kanske 200 kr? de visar inte?), fartvarning på länsväg med röst i bild, kameravarning, andra varningar (skola, övergång etc), röstnavig, engelsk röst ej svenska
– MotionGPS, en tracker, 46 kr bra, ej navi
– Pozbook, skapa egna POI med text+foto+röst, 0/7/45 kr, intressant,
– GPS Guide, rysk… 7 kr/sevärdhet…Lenin
– Helptopark, Parkeringsplatser inom viss radie km, map/lista OK
– GPS status, teknik
– navfree USA… FREE, men jag är inte där… kartor i telen
– speedcam…??
– iSpeedcam, funkar inte, rumänsk (har kameror, men den rapporterar inte med ljud)
OBS om ni har “piratkabel” cigkabel i bilen så dör ljudet på mina navigeringsappar. Funkar utan kabeln isatt. Troligen OK med Apples kabel.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.