GPS programvara

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone GPS programvara

Viewing 10 posts - 51 through 60 (of 60 total)
  • Author
    Member
    Post count: 456

@krippe 40691 wrote:

Tomtom VS Navigon

YouTube – iPhone navigation comparison TomTom vs Navigon

Vilken meningslös video, är killen stum? Helt ointressant film.

6295gl
    Member
    Post count: 220

En liten fråga angående TomTom. Fungerar det att navigera med 2D vy och riktning upp? Alltså att kartan roterar. (Dom bilder jag har sett på nätet har 3D vy med riktning upp. Dom bilder med 2D vy har haft norr upp.)

blajeans
    Member
    Post count: 73

@6295gl 40845 wrote:

En liten fråga angående TomTom. Fungerar det att navigera med 2D vy och riktning upp? Alltså att kartan roterar. (Dom bilder jag har sett på nätet har 3D vy med riktning upp. Dom bilder med 2D vy har haft norr upp.)

Nej inte vad jag upptäckt i alla fall.

6295gl
    Member
    Post count: 220

Synd. Då är den inte intressant för mig. (Tycker INTE om 3D vy.) Nåja Navigon har i alla fall 2D vy som fungerar.

blajeans
    Member
    Post count: 73

@6295gl 40852 wrote:

Synd. Då är den inte intressant för mig. (Tycker INTE om 3D vy.) Nåja Navigon har i alla fall 2D vy som fungerar.

Har båda och jag tycker Navigon är ett klart bättre program än TomTom.
    Visst är menyerna snygga och tydliga i TT men resten är som en blek kopia.

Kurtson
    Member
    Post count: 569

@blajeans 40854 wrote:

Har båda och jag tycker Navigon är ett klart bättre program än TomTom.
    Visst är menyerna snygga och tydliga i TT men resten är som en blek kopia.

testade tomtom imorse. Skulle vilja att navigon kikade på tomtoms skärmupplägg ochsnabbhet, tyckte tomtom hittade gps info snabbare. Däremot så är själva kartan snyggare i navigon, där man ser hur det ser ut runtomkring vägen bättre. I navigon saknade jag att man inte ser hastigheten hela tiden, Alltså vägens hastighet.

Wanchai
    Member
    Post count: 25

@jompao 40796 wrote:

Det säger sig självt att appen stänger, tror inte navigationsprogrammen har något undantag att de får köra på som en bakgrundsapp. Det får ju däremot telefonappen, därför kan man svara och sedan starta navigationsprogrammet då kör telefonappen i bakgrunden och navigeringen rullar på. Detta tror jag inte kommer ändras om inte apple ger tillstånd till att köra vissa appar i bakgrunden.

Jag vet inte om jag är lite korkad men jag undrade vad som händer om man avvisar ett samtal under pågående navigering? Om man svarar begriper jag att navigationsprogrammet inte får köra i bakgrunden. När jag använder Safari t ex och det ringer så kommer ju telefonappen upp men då kan jag avvisa samtalet och hamnar då direkt tillbaka i Safari. Blir det likadant med navigationsprogrammet, d v s kommer jag direkt tillbaka? Kanske gör jag bort mig nu och ställer en uppenbar fråga men jag vill gärna veta.

Kurtson
    Member
    Post count: 569

igår så hoppade jag ur tomtom, satte det i bakgrunden och ringde hem, medans jag ringde kom enkurva och programmet talade om att jag skulle svänga, medans tonen gick fram hemma.
    huruvuda programmet skulle sagt något om det hänt något medans jag pratade, detvet jag inte, men det är ju möjligt.

tror faktiskt at telefonen som program, är lite sidokopplat från alla andra program, eller?

ValterP
    Member
    Post count: 9

Jag på min iPhone installerat följande appar:
    – Waze, FREE, ofullständig, användarskapad
    – navmii, 38 kr Sverige, röstnavigering, inga fartvarningar
    – ZorroGPS Sverige, FREE 30 dagar (pris sedan? kanske 200 kr? de visar inte?), fartvarning på länsväg med röst i bild, kameravarning, andra varningar (skola, övergång etc), röstnavig, engelsk röst ej svenska
    – MotionGPS, en tracker, 46 kr bra, ej navi
    – Pozbook, skapa egna POI med text+foto+röst, 0/7/45 kr, intressant,
    -GPS Guide, rysk… 7 kr/sevärdhet…
    – Helptopark, P inom viss radie, map/lista OK
    – GPS status
    – navfree USA… FREE, men jag är inte där… kartor i telen
    – speedcam…??
    – iSpeedcam, funkar inte, rumänsk (har kameror, men den rapporterar inte med ljud)

OBS om ni har “piratkabel” cigkabel i bilen så dör ljudet på mina navigeringsappar. Funkar utan kabeln isatt. Troligen OK med Apples kabel.

Valter Isander

ValterP
    Member
    Post count: 9

iphone:
    kommentar till bl a MotionGPS, en tracker (lagrar koord automatiskt med vissa intervall, kan maila dem, även till Facebook/Twitter):

Tracking funkar även om jag stänger ner med knappen upptill, dvs pgm ligger i bakgrunden och jobbar, multitasking förstås.

Appen kan vara intressant för att spåra “var man plurrade på isen”, ens stulna fina bil, eller om man själv eller nån med telefonen i fickan går vilse – hemma sitter nån o ser var telefonen “går”. Som mail + Google Map eller Facebook… 46 kr för appen. Finns FREE enklare.

och den har en masa annat.

Viewing 10 posts - 51 through 60 (of 60 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.