Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › GPS visar fel!
-
AuthorPosts
-
Ska GPS:en kunna visa ens exakta position, alltså typ med en knappnål?
Min visar bara en väldigt stor cirkel som täcker typ halva hela mitt område, och dessutom ligger den fel (min plats ligger utanför cirkeln)!@heenke 8154 wrote:
Ska GPS:en kunna visa ens exakta position, alltså typ med en knappnål?
Min visar bara en väldigt stor cirkel som täcker typ halva hela mitt område, och dessutom ligger den fel (min plats ligger utanför cirkeln)!Sitter du inne ?
För min gör likadant när ja är inne! (Wifi/edge) Ingen 3g
Ute funkar den prima!Klicka på den blåa cirkeln i vänster nederkant….. En annan väldigt störande sak enligt mig är att skärmen inte anpassar sig efter den blå punkten, dvs den roterar inte efter det vädersträck man åker mot, vilket gör att man inte kan avgöra om man ska svänga vänster eller höger osv…. Någon som har svar på det? Eller finns det bättre aps eller andra aps som kan ordna problemet?
Testat trycka på cirkeln igen? för mig tog det ett par försök innan den hittade rätt, men när den väl lokaliserat mig så har jag inga problem med gps:en. Kör du på 3g eller edge?
@emigrate 8157 wrote:
Klicka på den blåa cirkeln i vänster nederkant….. En annan väldigt störande sak enligt mig är att skärmen inte anpassar sig efter den blå punkten, dvs den roterar inte efter det vädersträck man åker mot, vilket gör att man inte kan avgöra om man ska svänga vänster eller höger osv…. Någon som har svar på det? Eller finns det bättre aps eller andra aps som kan ordna problemet?
Det beror på kartmaterialet, alltså GoogleMaps. Den följer inte med dig dit du åker heller, därför väntar vi alla på att det ska komma “riktiga” kartor till iPhone. Fungerar inte så bra i bilen eftersom man måste peta med sig kartan vart efter man kör…
Den stora cirkeln är triangulering via telefonnätet och inte GPS. När GPS:en har hittat dig blir det en liten blå boll som blinkar (inte en stor ring).
För mig fungerar inte GPS-funktionen när jag har 3G aktiverat. Inaktiverar jag 3G under inställningar fungerar det däremot klockrent. Detta skall tydligen fungera bättre endligt de som testat den nya firmwaren 2.0.1. Har inte testat denna själv ännu så jag vet inte om det stämmer.
Bollen får jag upp, och den följer kartan precis som du beskriver, men den följer inte med “3d” dvs uppdaterar efter väderstreck osv, men det hör ihop med “triangel” verisionen de kör efter, det kommer alltså aldrig kunna komma en riktig “gps-ap” eller kan det komma??
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.