Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Gpush, Push till Gmail
-
AuthorPosts
-
Tänkte bara informera att push finns nu till gmail i appstore, Gpush.
För er som vill ha mail direkt, istället för att iPhonen “söker” efter mail var 15 minut.
Fungerar mycket tillfredsställande.@tobias.flood 40551 wrote:
Tänkte bara informera att push finns nu till gmail i appstore, Gpush.
För er som vill ha mail direkt, istället för att iPhonen “söker” efter mail var 15 minut.
Fungerar mycket tillfredsställande.Testat sen igår och det fungerar mkt dåligt här. Testa istället Pushmail.
Gmail har fått riktig push nu
Det var ju bra av Google. Dock tycker jag Gpush fungerar alldeles utmärkt. Visst det kostar pengar, men det går snabbare också 😉 Det plingar till fortare i min telefon än vad det gör i inboxen.
Hittade en kanonguide hur man får igång push till gmailen:
Push-Gmail för äntligen här!
September 22nd, 2009 by Gustav
Äntligen! Idag meddelar Google att man inför push för Gmail, bättre sent än aldrig. Om du redan synkar din iPhone-kalender med Google Calendar är push-mailen max två manövrar bort. Behöver du hjälp? Lugnt, vi bjussar på en guide.Har redan Google Calendar som synkas med Exchange
Om du redan har följt Googles instruktioner om hur man kopplar ihop sin iPhone med Googles Exchange-server som sedan pushar ut kalenderändringar mellan din iPhone-kalender och Google Calendar så är det inte mycket du behöver göra.Gå in i Inställningar och sedan E-post, kontakter, kalendrar.
Nu listas längst upp alla de konton du lagt in för antingen epost, kontakt- eller kalendersynkronisering. Välj det konto som du skapade när du kopplade ihop Google Calendar med din iPhone.
Nu ser du tre on/off-knappar, och där är antagligen alternativet*Kalendrar redan aktiverat.
Kryssa i E-post-knappen.
Gå in under Mail-mappar för push.
Kryssa i de mappar från Gmail som du vill synka ner till din iPhone.
Gå tillbaka två steg (så att du kommer tillbaka till listan med dina olika konton).
Under kontolistan finner du Hämta nya data. Gå in i den menyn.
Om on/off-knappen för Push är urkryssad, kryssa i den så får du push.
När iPhonen väl synkat ner alla dina mappar bör det bara vara att vänta på mail. Klart!
Har inte Google Calendar-synkronisering i min iPhone
Gå in i Inställningar och sedan E-post, kontakter, kalendrar.
Tryck på Lägg till konto…
Välj Microsoft Exchange.
Under E-post skriver du in hela din Gmail-adress.
Lämna Domän tomt.
Skriv in hela din Gmail-adress under Användarnamn, och ditt lösenord för Gmail under Lösenord.
Tryck Nästa.
Nu bör fältet Server dyka upp, där skriver du m.google.com.
Nästa.
Välj vad du vill synkronisera, om du bara vill ha Gmail väljer du E-post. Vill du även synkronisera kalender och adressboken som finns i Gmail kryssar du även i det.
Klar!
Det kan vara lite trögt att få ner alla mappar, och speciellt nu när trycket är stort på Googles servrar.Jag har oxå gjort som i guiden och tycker det funkar utmärkt. Bett flera test personer skicka mail till mej och dom har dykt upp på en gång.
@jouh 42769 wrote:
Har gjort exakt det som står i guiden sen innan, men push vill inte fungera något vidare.
Har du push på? Både vanligt och under Inställnignar -> Epost, kontakter… -> Hämta ny data (push knappen här, kan vara samma som den andra) -> Avancerat -> och sedan aktiverat Push för ditt Gmail konto?
@bozz 42773 wrote:
Har du push på? Både vanligt och under Inställnignar -> Epost, kontakter… -> Hämta ny data (push knappen här, kan vara samma som den andra) -> Avancerat -> och sedan aktiverat Push för ditt Gmail konto?
Jadå, det har jag. Har fortfarande Pushmail som mina mail forwardas till och de dyker upp där, men till inkorgen (i luren) kommer de direkt varannan gång typ.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.