Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › grå-vit skärm. händer inget.
-
AuthorPosts
-
Hej.
Min skärm på min iphone är grå-vit, det händer aldrig något mer, det går inte att använda den överhuvudtaget. den bara är sådan tills batteriet är slut, det går alltså inte ens att stänga av den. det låter det där “pip-pip” när man ansluter till itunes. men min pc hittar den och så, det blir inga fel meddelanden eller något.
Jag har provat att återställa den ett antal gånger men det hjälper ej, det är vit under hela återställningen, inget mer händer.
Är det displayen som är paj eller vad f*n är felet?
det syns ingen spricka, pixel fel eller något sådant på displayen, den är bara grå-vit hela tiden.
Någon som har någon idé?
btw. märkte det nu, det kan skifta mellan grå-vit, vit och svart ibland.
Väldigt taxam för hjälp:) //Dapr0xHåll ned Home+Power i 10 sekunder så bootar telefonen om. Förhoppningsvis i användbart skick =)
Skulle det misslyckas skall du sätta den i DFU läge (sök i forumet) och sedan återställa
har provat allt sånt. med samma resultat 🙁 men tack för svar ändå:)
Min gissning är att du inte lyckas med DFU till 100%. Läs guiden igen, elller denna och kolla på YouTube – How to Put Your iPod into DFU Mode och försök igen.
Misslyckas du med DFU så är telefonen skrot.
okej tack, har provat det nu. själva DFU gick ju bra men ingen skillnad på iphonen 🙁 så jag antar att den är skrot 🙁
Tack för din tid att hjälpa mig ändå 😀menar du att skärmen lyste grått/vitt efter att du satt den i DFU eller att den var svart?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.