Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Gratis SMS med iphone
-
AuthorPosts
-
Ingen här som är tillräckligt kunnig att knåpa ihop en enkel applikation som utnyttjar “smsheaven” ? (smsheaven.se)
1. Man behöver bara kunna välja in sitt mobil nummer i första textboxen
2. dyka in och välja från sin kontakt bok vem smset skall till
3. och till sist knacka ner sitt meddelande
Man gör ju punkt 1 och 3 idag från safari, men vore gött att kunna välja nummer från kontaktbiken, så någon som känner sig manad ?
Detta var en idé jag hade att en app skulle utnyttja sig av iPhonen och skicka sms via de 3 rutorna. Jag tror inte det är omöjligt.
För den som har lite kunnskap borde det gå enkelt att göra en sådan applikation 😀
Kanske till och med är så att smsheaven borde ha en egen att ladda ned, är ju ingen direkt skillnad sms gratis från dator eller iphonendå blir det nog att satsa på Cydia, tror inte att Apple godkänner en sån app.
Smsheaven har ju en gräns på max 2 sms per dag..
Finns det ingen sida som man verkligen får skicka obegränsat antal sms på?@greffel 41277 wrote:
Ingen här som är tillräckligt kunnig att knåpa ihop en enkel applikation som utnyttjar “smsheaven” ? (smsheaven.se)
1. Man behöver bara kunna välja in sitt mobil nummer i första textboxen
2. dyka in och välja från sin kontakt bok vem smset skall till
3. och till sist knacka ner sitt meddelande
Man gör ju punkt 1 och 3 idag från safari, men vore gött att kunna välja nummer från kontaktbiken, så någon som känner sig manad ?
Det finns en massa sånna apps i appstore som använder sig utav internet, så om man har fri datattrafik så är det ju gratis 😛
@gojje 42089 wrote:
global.AQ
funkar la fint 🙂
Tack för tipset, funkar ju perfekt.
Precis så ska sms apps vara, bara att installera och skriva in nr och skicka.
Man behöver dock bara nämna i smset att den bör svara till ditt mobnr eftersom det skickas med ett konstigt nr.Är perfekt för mig som använder två mobiler och inte alltid har pengar på den ene så kan jag bara koppla upp mig på trådlösa ställen som McDonalds och skicka ett sms om man tappar bort någon på fyllan xD!
Fungerar ju sjukt bra,
1.Man messar från applikationen.
2. Mottagaren ser ett konstigt nummer
3. Om mottagaren väljer att svara på ditt sms så kommer svaret att skickas till den E-post man angivet
4. Så har man ett gmail konto med push aktiverat så är detta riktigt bra
Skickar med appen och får svaren pushade till sig =)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.