Guide: 2.2 apps på din 2.1 iPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Guide: 2.2 apps på din 2.1 iPhone

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Först och främst: Bryter denna tråd mot §8 så ber jag någon moderator ta bort den. Jag är lite halvt osäker på om innehållet bryter mot reglerna.

Bakgrund:
    Jag har en jailbreakad iPhone 3g 2.2 och min pappa har en jailbreakad iPhone 3g 2.1. Eftersom massor av apps i Appstore kräver 2.2 nu så har pappa problem att få hem dom programmen – och ja, vi ska uppdatera den telefonen till 2.2 inom kort, men det hör inte hit just nu.
    Jag vet nämligen att 2.2 apps fungerar på 2.1 iPhones, bara det att du inte kan installera dom via Appstore – så jag började tänka på om jag kunde ladda hem ett program på Appstore och ge till min pappa. Det funkar! Notera att vi endast använder gratisapps. (det är här jag är osäker på om det bryter mot §8).

Vad krävs?
    En jailbreakad iPhone med firmware 2.1
    En jailbreakad iPhone med firmware 2.2
    Programmet DiskAid till PC (kanske finns till mac också, dock får ni leta själva)

Hur gör man då?

1. Det krävs jailbreakade iPhones – hur man gör det, det överlåter jag till någon annan (finns en schysst sökfunktion här btw)

2. Installera programmet *Bort*/mod på iPhone 2.2 och programmet *Bort*/mod på iPhone 2.1. Båda programmen finns på Cydia. *Bort*/mod

3. Ladda hem ett version 2.2 gratisprogram från Appstore med din iPhone 2.2.

4. Öppna *Bort*/mod och cracka programmet.

5. Anslut iPhone 2.2 till eran dator och öppna DiskAid. Välj “Media Folder” längst ner till vänster och tryck på mappen “DecryptedIPAs” och dra ut “dittprogram.ipa” till någon mapp/skrivbordet på din dator.

6. Anslut nu iPhone 2.1 till datorn och öppna DiskAid. Istället för att vara i “Media Folder” så väljer ni nu “Root Folder”. Tryck OK på rutan som kommer upp, läs dock vad som står. Nu letar ni upp denna sökväg “private/var/mobile/Library/downloads” – dra in “dittprogram.ipa” i den mappen.

7. Gå in på Installous med din 2.1 iPhone och välj Downloads nere i mitten. Välj “dittprogram.ipa” och tryck Install.

Nu var allt färdigt!

Hoppas detta hjälper någon stackare som vill ha ett nytt och fräscht program, men som inte har installerat 2.2 än.

Som sagt, mods, TA BORT denna tråd om den bryter mot några regler. Ni kan även kontakta om ni vill att jag ska göra ändringar i den.
    Jag tar inget som helst ansvar för vad som händer med DIN telefon, men min funkar perfekt än!

snook
    Member
    Post count: 2190

Tråden bryter mot §8.

Redigerar även inlägget.

*Tråd låst*

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • The topic ‘Guide: 2.2 apps på din 2.1 iPhone’ is closed to new replies.