Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › [GUIDE] 3Gs 4.2.1 med 06.15.00 fast i recovery-mode
-
AuthorPosts
-
Eftersom där är så många som har problem med detta, så kommer här nu en guide.
Först och främst är denna guiden för er med 3gs’er.
Ni måste sitta på:
¤ 4.2.1
¤ samt 06.15.00
¤ Senaste iTunesFiler ni behöver är,
En custom ipsw fil, den hittar ni här
samt iREBSteg 1#
Stäng ner telefonen, sätt i sladden och starta iREB.Steg 2#
Välj din telefon i listan. Följ sedan instruktionerna och din telefon ska nu hamna i så kallad pwned DFU-state
Steg 3#
Nu poppar iTunes upp. iTunes talar om för er att telefonen måste återställas innan den kan användas. Ni kan nu välja att återställa med er nyligen nerladdade ipsw fil. Shift-restore (återställ), välj sedan din ipsw fil.Den ska nu smärtfritt återställas, och ni ska komma in i telefonen. Va noga med att ni har ert aktiverings-kort till hands. Då ni behöver det för att låsa upp den. (OBS: Endast för er som kör unlock sedan tidigare, och inte använder ert vanliga sim-kort)
Här är en guide för er som vill jailbreaka
Tack sååååååååååå mycket!!!!
Telenor kunde inte fixa problemet. Men du är bäst! Tack igen
Den funkar nu! Kan inte tro att det är sant..
Hade egen återställningsfil men jag föjlde dina steg
Jag vet inte om det är bara för mig, men länken sluta funka precis.
hahahahha Tack så mycket för hjälpen 😀
Höll på bli galen igår.hahahahha Tack så mycket för hjälpen 😀
Höll på bli galen igår.hahahahha Tack så mycket för hjälpen 😀
Höll på bli galen igår.Hejsan!
har en 3gs som jag köpte i andra hand. snubben jag köpte av har köpt den från England. Jag har återställt 3gs.n enligt ovanstående instruktioner men nu dyker det upp
“No sim card installed”. Jag har endast mitt tele2 simkort (inget engelskt). Så vad bör jag göra? Sitter fast nu och kan endast ringa nödsamtal.
Kan jag jailbreaka den på något sätt? Hur vet jag vilken version jag skall jailbreaka i? (Han köpte den 2010 april).
Mycket tacksam för alla svar
Hejsan!
har en 3gs som jag köpte i andra hand. snubben jag köpte av har köpt den från England. Jag har återställt 3gs.n enligt ovanstående instruktioner men nu dyker det upp
“No sim card installed”. Jag har endast mitt tele2 simkort (inget engelskt). Så vad bör jag göra? Sitter fast nu och kan endast ringa nödsamtal.
Kan jag jailbreaka den på något sätt? Hur vet jag vilken version jag skall jailbreaka i? (Han köpte den 2010 april).
Hejsan!
@kensou 86988 wrote:
Hejsan!
Hade du läst instruktionerna lite mer noggrant så hade du kanske sett
“Va noga med att ni har ert aktiverings-kort till hands. Då ni behöver det för att låsa upp den.” Du kan jailbreaka den och låsa upp den, men där är många som har haft problem med det.Jag sitter med en kompis iPhone 3Gs som jag har försökt med men varje gång jag gör detta så får jag error 3194 och har läst mig till att det är ett signerings fel så jag har gått in i host filen och ändrat som beskrivs här:
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit.htmlStäller jag den i återställningsläge i iTunes så får jag felkod 1015.
Har någon något bra tips?Guide: Åtgärda iTunes error 1015 | iPhoneguiden.se
Cabel, har du provat denna?
@cophe 89301 wrote:
Guide: Åtgärda iTunes error 1015 | iPhoneguiden.se
Cabel, har du provat denna?
Cophe det har jag inte gjort men nu har jag gjort enligt instruktionerna och kan bara säga att du är en ängel.
Ha en bra helg.@mrcabelguy 89334 wrote:
Cophe det har jag inte gjort men nu har jag gjort enligt instruktionerna och kan bara säga att du är en ängel.
Ha en bra helg.Det samma! :rolleyes:
hej.
Jag har en liten undran om det är bara jag som har problem med att iphonen inte bootar om när jag försökt att ladda ner ett nytt baseband( ipad) så redsn0w avslutas inte på ett riktigt sätt och när jag lyckas få i gång luren så står det fortfarande bb 05.15.04… jag måste få ner ipadens bb för att jag måste låsa upp luren.. det är en gammal 3gNågon som vet vad jag gör för fel?
//jocke
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.