[GUIDE] 3Gs 4.2.1 med 06.15.00 fast i recovery-mode

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone [GUIDE] 3Gs 4.2.1 med 06.15.00 fast i recovery-mode

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1079

Eftersom där är så många som har problem med detta, så kommer här nu en guide.

Först och främst är denna guiden för er med 3gs’er.

Ni måste sitta på:
    ¤ 4.2.1
    ¤ samt 06.15.00
    ¤ Senaste iTunes

Filer ni behöver är,

En custom ipsw fil, den hittar ni här
    samt iREB

Steg 1#
    Stäng ner telefonen, sätt i sladden och starta iREB.

Steg 2#
    Välj din telefon i listan. Följ sedan instruktionerna och din telefon ska nu hamna i så kallad pwned DFU-state
    irebdfu.jpg

Steg 3#
    Nu poppar iTunes upp. iTunes talar om för er att telefonen måste återställas innan den kan användas. Ni kan nu välja att återställa med er nyligen nerladdade ipsw fil. Shift-restore (återställ), välj sedan din ipsw fil.

Den ska nu smärtfritt återställas, och ni ska komma in i telefonen. Va noga med att ni har ert aktiverings-kort till hands. Då ni behöver det för att låsa upp den. (OBS: Endast för er som kör unlock sedan tidigare, och inte använder ert vanliga sim-kort)

Här är en guide för er som vill jailbreaka

amigos
    Member
    Post count: 9

Tack sååååååååååå mycket!!!!

Telenor kunde inte fixa problemet. Men du är bäst! Tack igen

Cophe
    Member

@amigos 86850 wrote:

Tack sååååååååååå mycket!!!!

Telenor kunde inte fixa problemet. Men du är bäst! Tack igen

Edit:

Nvm

amigos
    Member
    Post count: 9

Den funkar nu! Kan inte tro att det är sant..

Hade egen återställningsfil men jag föjlde dina steg

Cophe
    Member

@amigos 86852 wrote:

Den funkar nu! Kan inte tro att det är sant..

Hade egen återställningsfil men jag föjlde din steg

Kanon! Glad att den funkar.

Mvh

Arashi
    Member
    Post count: 8

Jag vet inte om det är bara för mig, men länken sluta funka precis.

Arashi
    Member

Arashi
    Member

Cophe
    Member

@arashi 86862 wrote:

Båda lever.

Cophe
    Member

@arashi 86862 wrote:

Båda lever.

Cophe
    Member

@arashi 86862 wrote:

Båda lever.

Arashi
    Member

hahahahha Tack så mycket för hjälpen 😀
    Höll på bli galen igår.

Arashi
    Member

Höll på bli galen igår.

Arashi
    Member

Höll på bli galen igår.

Kensou
    Member
    Post count: 3

Hejsan!

har en 3gs som jag köpte i andra hand. snubben jag köpte av har köpt den från England. Jag har återställt 3gs.n enligt ovanstående instruktioner men nu dyker det upp

“No sim card installed”. Jag har endast mitt tele2 simkort (inget engelskt). Så vad bör jag göra? Sitter fast nu och kan endast ringa nödsamtal.

Kan jag jailbreaka den på något sätt? Hur vet jag vilken version jag skall jailbreaka i? (Han köpte den 2010 april).

Mycket tacksam för alla svar

Kensou
    Member

Hejsan!

har en 3gs som jag köpte i andra hand. snubben jag köpte av har köpt den från England. Jag har återställt 3gs.n enligt ovanstående instruktioner men nu dyker det upp

“No sim card installed”. Jag har endast mitt tele2 simkort (inget engelskt). Så vad bör jag göra? Sitter fast nu och kan endast ringa nödsamtal.

Kan jag jailbreaka den på något sätt? Hur vet jag vilken version jag skall jailbreaka i? (Han köpte den 2010 april).

Kensou
    Member

Hejsan!

Cophe
    Member

@kensou 86988 wrote:

Hejsan!

Hade du läst instruktionerna lite mer noggrant så hade du kanske sett
    “Va noga med att ni har ert aktiverings-kort till hands. Då ni behöver det för att låsa upp den.” Du kan jailbreaka den och låsa upp den, men där är många som har haft problem med det.

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Jag sitter med en kompis iPhone 3Gs som jag har försökt med men varje gång jag gör detta så får jag error 3194 och har läst mig till att det är ett signerings fel så jag har gått in i host filen och ändrat som beskrivs här:
    https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit.html

Ställer jag den i återställningsläge i iTunes så får jag felkod 1015.
    Har någon något bra tips?

Cophe
    Member
    MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@cophe 89301 wrote:

Guide: Åtgärda iTunes error 1015 | iPhoneguiden.se

Cabel, har du provat denna?

Cophe det har jag inte gjort men nu har jag gjort enligt instruktionerna och kan bara säga att du är en ängel.
    Ha en bra helg.

Cophe
    Member

@mrcabelguy 89334 wrote:

Cophe det har jag inte gjort men nu har jag gjort enligt instruktionerna och kan bara säga att du är en ängel.
    Ha en bra helg.

Det samma! :rolleyes:

jocke555
    Member
    Post count: 30

hej.
    Jag har en liten undran om det är bara jag som har problem med att iphonen inte bootar om när jag försökt att ladda ner ett nytt baseband( ipad) så redsn0w avslutas inte på ett riktigt sätt och när jag lyckas få i gång luren så står det fortfarande bb 05.15.04… jag måste få ner ipadens bb för att jag måste låsa upp luren.. det är en gammal 3g

Någon som vet vad jag gör för fel?

//jocke

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.