Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPad › Jailbreak › [GUIDE] Jailbreaka din iPad med limera1n!
-
AuthorPosts
-
Det här är guiden på hur du Jailbreakar din iPad med limera1n för Windows eller Mac.
Steg1. Ladda ner limera1n
Steg2. Koppla in iPaden i USB-porten, öpnna limera1n och klicka på
“make it ra1n”
Steg 3. limera1n kommer sätta din iPad i recovery mode.
Steg4. Håll nere Hemknappen+Startknappen
Steg5. Släpp Startknappen och fortsätt håll nere Hemknappen
Steg6. limera1n sätter din iPad i DFU-mode, låt den ladda. Sen ska den vara klar!
Steg7. Öppna upp limera1n från din iPad och ladda ner cydia.
Steg8. Dina Cydia och limera1n ikoner kommer vara vita, starta om iPaden för att få detta resultatet.
Klart!
Har för mig att den funkar med allihopa
men 3.2.2 funkar garanterat.Hur är det med jailbreak till den nya programvaran till iPad, dvs 4.2 enligt itunes?
Hur går flash med frash tillägget på ipad? Det är rätt buggigt på iphone, men kanske beror på att den är klenare iphonen? Givet köp på ipad, om man kan få flash att funka någorlunda.. Jag vill ju kunna bygga min xc60 på paddan 😉
Fungerar inte till 4.2.1
Den går igenom alla steg utan problem men man får inte upp iconen på skärmen.
Någon som vet eller hört något om att jailbrakea 4.2.1?@rosenlorden. Kan tyvärr inte svara på din fråga då jag inte testat.
@swepin. Du kan jailbreaka iPad 4.2.1 med redsn0w.
Mac
Windows@steffeiphone 84238 wrote:
@rosenlorden. Kan tyvärr inte svara på din fråga då jag inte testat.
@swepin. Du kan jailbreaka iPad 4.2.1 med redsn0w.
Mac
WindowsOk tack…men för en vanlig simpel användare som mig så verkar detta lite krångligt eller har jag fel? Är det någon som vet om det kommer en enkel JB inom kort till 4.2.1?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.