Guide: MobileInstallation patch till 3.0

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Guide: MobileInstallation patch till 3.0

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 129

Såhär gör du om du vill patcha din MobileInstallation-fil på 3.0 (för att t.ex. installera egna apps):

1. Öppna Cydia. Klicka på Manage -> Sources -> Edit -> Add och skriv in http://cydia.alpden.com
    2. När du lagt till sourcen trycker du på den, scrollar i listan och installerar “MI 3.0 beta 5”
    3. Telefonen startar om av sig själv och du kan nu installera egna apps (.ipa-filer) genom att synkronisera dem från iTunes.

Skriv här om något inte funkar.

P.S. MobileInstallation-patchen är egentligen avsedd för 3.0 beta 5, men jag installerade den på en iPhone 3G med OS 3.0 efter att ha jailbreakat med Redsn0w och det funkade perfekt. Tipset hittade jag här. Även om det fungerade för mig kan jag inte ta något ansvar för vad som händer med era iPods och iPhones om ni följer guiden.

BigRob
    Member
    Post count: 38

@iphonekillen 34822 wrote:

Såhär gör du om du vill patcha din MobileInstallation-fil på 3.0 (för att t.ex. installera egna apps):

1. Öppna Cydia. Klicka på Manage -> Sources -> Edit -> Add och skriv in http://cydia.alpden.com
    2. När du lagt till sourcen trycker du på den, scrollar i listan och installerar “MI 3.0 beta 5”
    3. Telefonen startar om av sig själv och du kan nu installera egna apps (.ipa-filer) genom att synkronisera dem från iTunes.

Skriv här om något inte funkar.

P.S. MobileInstallation-patchen är egentligen avsedd för 3.0 beta 5, men jag installerade den på en iPhone 3G med OS 3.0 efter att ha jailbreakat med Redsn0w och det funkade perfekt. Tipset hittade jag här. Även om det fungerade för mig kan jag inte ta något ansvar för vad som händer med era iPods och iPhones om ni följer guiden.

Men det kan man ju göra ändå med hjälp av Installous. Vill man tanka hem ipa filer från datorn och lägga in i iphonen sedan så är det bara att lägga in dem i Installous nedladdningsmapp. Sedan går det alltid att synca programmen från iphonen till iTunes så dem finns där.

Eller är jag helt ute och cyklar nu?

iphonekillen
    Member

@bigrob 34880 wrote:

Men det kan man ju göra ändå med hjälp av Installous. Vill man tanka hem ipa filer från datorn och lägga in i iphonen sedan så är det bara att lägga in dem i Installous nedladdningsmapp. Sedan går det alltid att synca programmen från iphonen till iTunes så dem finns där.

Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Ingen aning:confused:

Det sättet jag beskrev är det enda jag känner till

BigRob
    Member

@iphonekillen 34883 wrote:

Ingen aning:confused:

Det sättet jag beskrev är det enda jag känner till

Tankade nyss hem lite ipa filer från piratebay och drock in dem i Installous mapp med hjälp av iPhonebrowser och sedan installerar dem i Installous i min iPhone det funkar jätte bra. Sedan så har ju egentligen Installous nästan alla apps från appstore så det är bara att välja och vraka. Tanka hem och sedan installera direkt i telefonen!

Installous finns i cydia om du lägger till e to – Då får du hela Appstore helt gratis.

Jonas
    Member
    Post count: 116

repo : http://[/CODE%5D
    Namn: App Sync for OS 3.0

det är väll bäst att gå till källan direkt.

Installous finns här med.[CODE]http://[/CODE]
    Namn: App Sync for OS 3.0

det är väll bäst att gå till källan direkt.

Installous finns här med.

BigRob
    Member

“miPatch WILL NOT WORK on OS 3.0! Do NOT install it!

Instead, install AppSync for OS 3.0. It has the same effect as miPatch: you’ll be able to sync your apps to and from iTunes. But it’s made specifically for OS 3.0. You can find this in our regular Cydia repo”

Finns på

iphonekillen
    Member

@bigrob 34892 wrote:

“miPatch WILL NOT WORK on OS 3.0! Do NOT install it!

Instead, install AppSync for OS 3.0. It has the same effect as miPatch: you’ll be able to sync your apps to and from iTunes. But it’s made specifically for OS 3.0. You can find this in our regular Cydia repo”

Finns på

För mig funkade det…

iphonekillen
    Member

@bigrob 34887 wrote:

Tankade nyss hem…

Skulle rekommendera dig att ändra ditt inlägg pga denna regel:

§8 Piratkopiering
    Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Själv har jag inget emot ditt inlägg, det är mer för att du inte ska bli bannad från sidan.

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

Tack för infon här 🙂

// TwiZteD

snook
    Member
    Post count: 2190
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.