[GUIDE] Tethered Jailbreak för iOS 4.3. iPhone 4,3GS. iPad och iPod Touch 4G

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak [GUIDE] Tethered Jailbreak för iOS 4.3. iPhone 4,3GS. iPad och iPod Touch 4G

Viewing 45 posts - 1 through 45 (of 45 total)
  • Author
    Member
    Post count: 19

Sn0wbreeze 2.3b1 är nu tillgänglig för Windows-användare att jailbreaka IOS 4,3 körs på iPhone 4, 3GS, IPAD och iPod touch. Precis som PwnageTool för Mac, är Sn0wbreeze jailbreak också uppbundna för alla enheter, vilket innebär att du kommer att behöva starta upp en jailbreakad tillstånd varje gång du startar enheten.

Obs: Det finns ingen låsa upp för IOS 4,3 ännu. Om din iPhone bygger på en låsa upp, INTE uppdatera till lager IOS 4,3 ännu.

Skapa egna IOS 4,3 firmware på Windows

Steg 1: Först upp, ladda ner alla nödvändiga verktyg och filer till skrivbordet i Windows:

* Ladda ner och installera iTunes 10.2.1 för Windows.
    * Ladda ner Sn0wbreeze 2.3 för Windows.
    * Ladda ner IOS 4,3 (Final) för iPhone, IPAD eller iPod touch.

Steg 2: Starta Sn0wbreeze, klicka på nästa “blå” färgad pil för att fortsätta.

Steg 3: Välj önskad firmware ipsw filen för din IOS enhet genom att klicka på “Bläddra”-knappen..

Steg 4: Sn0wbreeze kommer nu att identifiera utvalda IPSW fil. När detta är gjort, klicka på nästa “blå” färgad pil för att fortsätta.

Steg 5: Välj nu “Expert Mode”, följt av “Build IPSW” för att börja skapa din egen firmware.

OBS: Om din iPhone bygger på en låsa upp, fortsätt bara genom att välja “Baseband Bevarande Mode” alternativet i stället för “Expert Mode”.
    Eftersom byggnaden anpassade firmware kan ta lite tid, kan du spela valfritt Pac-Man-spel att döda lite tid.

Steg 6: Sn0wbreeze Du kommer att mötas av följande “Klart!” När det anpassade firmware har skapats.

Steg 7: Följ sedan anvisningarna på skärmen åtgärder för att komma in DFU läge med Sn0wbreeze:

* Håll Power och inrikes knappar för 10 sekunder
    * Släpp Nu på strömknappen utan fortsätter hemknappen i 10 sekunder
    * Du enheten bör nu vara i DFU-läge

Återställ IOS 4,3 Custom firmware med iTunes

Steg 8: Starta iTunes, klicka på din IOS enhetsikon från sidofältet i iTunes. Nu tryck och håll vänster “Shift”-knappen på tangentbordet och klicka sedan på “Restore” (inte “uppdatera” eller “Leta efter uppdatering”) knappen i iTunes och släpp den här knappen.

Detta kommer att göra iTunes uppmanar dig att välja plats för dina anpassade firmware 4,3-fil. Välj önskad sed. Ipsw filen som du skapade ovan och klicka på “Öppna”.

Steg 9: Nu luta sig tillbaka och njuta av iTunes gör resten åt dig. Detta kommer att innebära en rad automatiserade steg. Ha tålamod i detta skede och inte göra något dumt. Bara vänta medan iTunes installerar den nya firmware 4.3 på din IOS enhet. Din IOS display på denna punkt kommer att visa en stapel som visar installationen framsteg. När installationen är klar, kommer din IOS enheten jailbroken på Ios 4,3.

Uppstart i uppbundna läge

Sist men inte minst, eftersom det inte finns lösgående jailbreak för IOS 4,3 ännu, vi måste starta upp det i en tjudrad jailbroken stat. För att göra detta kommer vi att använda ett verktyg i Windows som heter “iBooty” som visas i nedanstående steg.

Steg 10: Kör iBooty för Windows och välj din IOS enhet i rullgardinsmenyn.
    * Ladda ner

Obs: iBooty extraheras till skrivbordet (iBooty-för-4.3) efter att ha kört Sn0wbreeze 2,3.

Steg 11: hit Nu kommer “Start” och följ instruktionerna på skärmen för att ange enheten i DFU läge:

* Håll Power och inrikes knappar för 10 sekunder
    * Släpp Nu på strömknappen utan fortsätter hemknappen i 10 sekunder
    * Du enheten bör nu vara i DFU-läge

Steg 12: När du är i DFU-läge kommer iBooty göra sin sak och efter en kort stund, kommer din iPhone, IPAD eller iPod touch ska startas i en jailbreakad tjudrad läge!

Vid skapning av guider, använd INTE google translate. Reder ni inte av att översätta själva, strunta istället i det. Väldigt mycket “icke korrekt översatta ord” i denna guide vilket bidrar till att det blir vilseledande.

Tänk också på att, denna jailbreak är väldigt labil. /Cophe

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Klistrad tillsvidare samt ändrad rubrik.

Dancerboy
    Member
    Post count: 2

Är detta ändå inte tethered?

WmB
    Member
    Post count: 33

Jag har en 3-låst lur från början, och har 3-kort i.

Får ingen tillgång till 3G trots allt? GSM verkar jag dock ha

Cophe
    Member

@dancerboy 89293 wrote:

Är detta ändå inte tethered?

Tack, tur vissa har huvudet på skaft! 🙂 Titel ändrad!

@wmb 89300 wrote:

Jag har en 3-låst lur från början, och har 3-kort i.

Får ingen tillgång till 3G trots allt? GSM verkar jag dock ha

Samma problem för mig när jag provade det.

WmB
    Member

@cophe 89302 wrote:

Tack, tur vissa har huvudet på skaft! 🙂 Titel ändrad!

Samma problem för mig när jag provade det.

Ursäkta dumma nybörjare, men hur tusan går jag tillbaka till 4.2.1 (eller gärna helt original?)

Modell: MC131KS
    Modem: 06.15.00
    3GS

Cophe
    Member

@wmb 89304 wrote:

Ursäkta dumma nybörjare, men hur tusan går jag tillbaka till 4.2.1 (eller gärna helt original?)

Modell: MC131KS
    Modem: 06.15.00
    3GS

Alla är vi nybörjade någon gång, så det är ingen fara. Vet du om du sparat dina SHSH i cydia för 4.2.1?

Edit; Eller du vill gå tillbaka till 4.3 fast utan jailbreak?

WmB
    Member

@cophe 89305 wrote:

Alla är vi nybörjade någon gång, så det är ingen fara. Vet du om du sparat dina SHSH i cydia för 4.2.1?

Edit; Eller du vill gå tillbaka till 4.3 fast utan jailbreak?

Jag har inte filerna här iaf, kanske ägaren innan har dom kvar.

Jag skulle helst vilja ha en helt original lur, men i andra hand gå tillbaka till en fungerande 4.2.1

Cophe
    Member

@wmb 89306 wrote:

Jag har inte filerna här iaf, kanske ägaren innan har dom kvar.

Jag skulle helst vilja ha en helt original lur, men i andra hand gå tillbaka till en fungerande 4.2.1

Det jag menade med sparade SHSH filer är, minns du om du har tryckt på “Make my life easier” i cydia under tiden du hade 4.2.1?

Har du gjort det, kan du återgå till 4.2.1, men har du inte gjort det, kan du återställa till 4.3 och få en original lur.

WmB
    Member

@cophe 89308 wrote:

Det jag menade med sparade SHSH filer är, minns du om du har tryckt på “Make my life easier” i cydia under tiden du hade 4.2.1?

Har du gjort det, kan du återgå till 4.2.1, men har du inte gjort det, kan du återställa till 4.3 och få en original lur.

Nej, har inte tryckt på det.

När jag försöker köra iTunes återställning så hamnar jag alltid bara till iTunes+usb och felkod 1015. Såg att du har länkat till en guide Guide: Åtgärda iTunes error 1015 | iPhoneguiden.se, får väl prova den antar jag?

Börjar bli riktigt trött på detta nu. Valet är att köra 4.3 utan mottagning, eller inte kunna starta telefonen

Cophe
    Member

@wmb 89309 wrote:

Nej, har inte tryckt på det.

När jag försöker köra iTunes återställning så hamnar jag alltid bara till iTunes+usb och felkod 1015. Såg att du har länkat till en guide Guide: Åtgärda iTunes error 1015 | iPhoneguiden.se, får väl prova den antar jag?

Börjar bli riktigt trött på detta nu. Valet är att köra 4.3 utan mottagning, eller inte kunna starta telefonen

Telefonen går att få tillbaka till normalt läge. Har själv varit där och hjälper dig igenom det till vi fixat det. I promise!

Prova guiden, sen får vi se.

WmB
    Member

@cophe 89310 wrote:

Telefonen går att få tillbaka till normalt läge. Har själv varit där och hjälper dig igenom det till vi fixat det. I promise!

Prova guiden, sen får vi se.

Okej. Givetvis fick jag någon helt annan felkod, 30** denna gång

Du har inte tid via MSN eller likande istället? Skicka ett PM isf

Cophe
    Member

Mitt messenger-id är skickat.

WmB
    Member

Problemet löst!
    Efter guidning av Cophe så installerade vi 4.3 och äntligen så fungerar min 3GS igen.

Tackar

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Soft med 4.3 redan. Blir till att uppdatera iPad idag då. Telefonen får sig en kyss snart

firstzealot
    Member
    Post count: 51

@cophe 89308 wrote:

jag sparade någon shsh fil genom tinyumbrella men aldrig från “mak my life easier” kan jag återgå till 4.2.1? sparade shsh filen genom tinyumbrella tror jag :laugh: men vet inte hur jag går tillbaka till 4.2.1 från 4.3, var tvungen återställa mobilen när den crasha, vet du något fungerande sätt från 4.3 tillbaka till 4.2.1? 😮

Sattar
    Member
    Post count: 1

Hej cophe!
    Jag har liknande problem, skulle jag kunna få din msn för hjälp.
    Tack på förhand :).

H3NR11K
    Member

För enheter med gamla boot, får de också thetered?

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@h3nr11k 89348 wrote:

För enheter med gamla boot, får de också thetered?

Det borde de inte få men jag har ingen att testa på så jag är inte 100% säker

Cophe
    Member

@firstzealot 89335 wrote:

jag sparade någon shsh fil genom tinyumbrella men aldrig från “mak my life easier” kan jag återgå till 4.2.1? sparade shsh filen genom tinyumbrella tror jag :laugh: men vet inte hur jag går tillbaka till 4.2.1 från 4.3, var tvungen återställa mobilen när den crasha, vet du något fungerande sätt från 4.3 tillbaka till 4.2.1? 😮

Svaret på ditt mail är, denna guiden funkar;
    Downgrade iPhone, iPad, iPod from iOS 4.3 to iOS 4.2.1, iOS 4.1

@sattar 89340 wrote:

Hej cophe!
    Jag har liknande problem, skulle jag kunna få din msn för hjälp.
    Tack på förhand :).

Har tyvärr inte tid att sitta och hjälpa alla som har problem över msn. Förklara ditt problem här, så hjälper vi dig så gott det går.

H3NR11K
    Member

@mrcabelguy 89349 wrote:

Det borde de inte få men jag har ingen att testa på så jag är inte 100% säker

Precis så tänkte jag med.. Har tyvärr ingen test-iPhone… Well well. Får vänta tills någon vågat prova eller tills man släpper untethered!

Cophe
    Member

Jag har provat JB’n på 4.3, och den är väldigt labil. Inget 3G och knappt någon gsm-täckning. Cydia buggar genom att stänga sig lite när det känner för det osv..

Inget jag rekommenderar, alls!

MrCabelguy
    Member

@cophe 89362 wrote:

Jag har provat JB’n på 4.3, och den är väldigt labil. Inget 3G och knappt någon gsm-täckning. Cydia buggar genom att stänga sig lite när det känner för det osv..

Inget jag rekommenderar, alls!

Tack för upplysningen

Mr x
    Member
    Post count: 34

Samma som Cophe + att jag lyckades inte få in den gamla säkerthetskopian heller, står att det inte går att hitta iphone sessionen eller dylikt. Så de blir till o vänta tills unthetered kommer=)

Cophe
    Member

Med tanke på hur labil denna JB är, så är inte denna tråd klistrad längre.

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@cophe 89308 wrote:

Var i Cydia hittar man det? Har 4.2.1 nu och detta vore kanske en idé

MrCabelguy
    Member

@r_o_n 89378 wrote:

Var i Cydia hittar man det? Har 4.2.1 nu och detta vore kanske en idé

Det är någonstans på startsidan i Cydia.
    Har för mig att det var ett hjärta med ihop med texten make my life easier

KnugN
    Member
    Post count: 5

Tror att make my life easier texten bara finns första gången man öppnar cydia:/

Cophe
    Member

Makemylifeeasier.jpg

Första sidan när du öppnar Cydia.

Annars ser det ut så här;
    saved-shsh-cydia-ios4.1.jpg

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Om man trycker på go away då dyker den inte upp mera

MrCabelguy
    Member

@iPhoneReservdelar.se 89396 wrote:

Om man trycker på go away då dyker den inte upp mera

Då kanske man ska göra det istället med TinyUmbrella

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@mrcabelguy 89397 wrote:

Då kanske man ska göra det istället med TinyUmbrella

Tack, har du en länk eller kan du vidareutveckla?

MrCabelguy
    Member

@r_o_n 89401 wrote:

Tack, har du en länk eller kan du vidareutveckla?

Här kan du läsa om det:

The Firmware Umbrella – TinyUmbrella

Så här gör du:

Spara SHSH fil (Guider) | iPhonepyssel

GeoFan
    Member
    Post count: 22

är denna guide körd genom google translate?

undrar bara 🙂

Släpp Nu på strömknappen utan fortsätter hemknappen i 10 sekunder

MrCabelguy
    Member

@geofan 89405 wrote:

är denna guide körd genom google translate?

undrar bara 🙂

Släpp Nu på strömknappen utan fortsätter hemknappen i 10 sekunder

Jag har ingen aning,jag sökte bara på Google och fick träff där.
    Om alla sökte där innan alla frågor så skulle folk hitta det de söker.
    😉

Susanth
    Member
    Post count: 4

Jag köper bara en Iphone 4 factory unlocked från KONO TRADE. det ge mig ett mycket roligt och bekvämt.Jag gillar det mycket.

sarra11
    Member
    Post count: 3

asså jag gör allt rätt men när jag öppnat expert och filerna som jag vill ha och så och när den börjar göra ipsw filen funkar allt men efter den är klar när man ska trycka på ok kommer det bara upp et fönster som säger programet funkar inte längre och längre en så kommer inte jag några förslag?

Cophe
    Member

@sarra11 89517 wrote:

asså jag gör allt rätt men när jag öppnat expert och filerna som jag vill ha och så och när den börjar göra ipsw filen funkar allt men efter den är klar när man ska trycka på ok kommer det bara upp et fönster som säger programet funkar inte längre och längre en så kommer inte jag några förslag?

Mitt förslag är, vänta på en bättre och stabilare jailbreak.

sarra11
    Member

men när kommer den

Edit:
    + fins det ingen annan jailbreak just nu somm funkar ?

Redigera inläggen hädanefter. /Cophe

Cophe
    Member

@sarra11 89527 wrote:

men när kommer den

Edit:
    + fins det ingen annan jailbreak just nu somm funkar ?

Redigera inläggen hädanefter. /Cophe

Finns inga exakta datum för bättre lansering av jailbreak. Ha tålamod.

supereinstain
    Member

okej boss

supereinstain
    Member
    nimren
    Member
    Post count: 250
    sarra11
    Member

bara undra över den dära 4,3,1 så går allt primma men sen när man ska ta den igenom itunes blir det error och så funkar det inte att ta ibooty

firstzealot
    Member
    Post count: 51

får vänta på untethred 🙂 orka starta mobilen med ibooty på datorn, f*n varje gång man laddar hem tweak från cydia ska den respringa om ju 😛

Läck inte bilder på det programmet. Det skapar bara frågor som i sin tur skapar svar som vi är tvungna att radera. /Cophe

Viewing 45 posts - 1 through 45 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.