Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Guide till att låsa upp och jailbreaka 4.1 och 4.2 med Windows!
-
AuthorPosts
-
Jag hittade denna guide och den fungerar utmärkt!
Jailbreak and unlock iOS 4.2.1 with redsn0w 0.9.6b5
För er som inte förstår så måste ni först uppdatera i itunes med den ipsw som finns i guiden. Sen är det bara att köra Redsn0w som ni gjort förut men denna gång måste ni kryssa i alternativet (Install IPad baseband)
Hoppas ni lyckas lika bra som jag! 🙂
Den funkar inte på iPhone4, visst?
Jag ser inget om den iaf.
Är bara ute efter jailbreak.Korrekt funkar inte på iPhone 4. Stanna kvar på 4.1 som du har nu om du inte vill ha en tethered jailbreak.
@bjornsson 83923 wrote:
Den funkar inte på iPhone4, visst?
Jag ser inget om den iaf.
Är bara ute efter jailbreak.limera1n 🙂
@valentine 83928 wrote:
limera1n 🙂
Den har jag kört på 4.1 redan, tänkte med på nyaste 4.2 =)
Eller funkar den på 4.2 med?limera1n funkar väl inte på iPhone 4 4.2.1?
sidan verkar vara nere. har inte hittat någonstans att man kan jailbreaka 4.2.1 på iphone 4
Redsn0w jailbreakar ip4
Du behöver dock jailbreaka telefonen varje gång du startar om denjag försökte jailbreaka den, men cydia blev vit. så jag återställde telefonen igen. jag har sparat SHSH filen, finns det någon möjlighet att återställa tillbaka till 4.1?
@ludii 83957 wrote:
jag försökte jailbreaka den, men cydia blev vit. så jag återställde telefonen igen. jag har sparat SHSH filen, finns det någon möjlighet att återställa tillbaka till 4.1?
Jag hade samma problem med en 3G. Jag återställde den till en 4.1 skapad med Snowbreeze tidigare och det fungerade inkl upplåsning med Ultrasnow. Den behöll det nya basbandet 6.15.00.
kommer sitta gött med en unlock när man kommer hem efter träningen ikväll! 🙂
försökte update min telefon .
fick bara nya baseband . men behåll 4.0.1
gjorde med redsnow .vete fan vad som gick fel där.
Telefonen är 3gs med nya bootrom
@johannesyeah 83921 wrote:
För er som inte förstår så måste ni först uppdatera i itunes med den ipsw som finns i guiden. Sen är det bara att köra Redsn0w som ni gjort förut men denna gång måste ni kryssa i alternativet (Install IPad baseband)
Försökte mig på denna guide o nu får jag bara fell 1015 o kommer INTE från det. Kan inte återställa på något sätt alls. Provat både tinyumbrella o Recboot inget hjälper. Sitter nu med en tegelsten 🙁
@johannesyeah 83921 wrote:
Hej!
Jag testade denna guide och nu befinner sig iphone i läget med “Ituneslogga med en sladd”. Får felmeddelande 1015 i itunes vid försök till återställning. Har ej någon shsh-fil sparad. Någon som har en lösning på hur jag kan få den att fungera igen?
@iphone_3g 84526 wrote:
Hej!
Jag testade denna guide och nu befinner sig iphone i läget med “Ituneslogga med en sladd”. Får felmeddelande 1015 i itunes vid försök till återställning. Har ej någon shsh-fil sparad. Någon som har en lösning på hur jag kan få den att fungera igen?
Tanka hem TinyUmbrella och välj Kick Device Out of Recovery.
@iphone_3g 84526 wrote:
Hej!
Har exakt samma problem!
fastnat med error 1015, TU kickar inte ut =(Går ej att återställa till apple officiella 4.2.1 heller..
Kan någon tala om för mig hur jag ska gå till väga??
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.