Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › [GUIDE] Untethered JB 4.1 (limera1n)
-
AuthorPosts
-
Det här är guiden på hur du Jailbreakar din iPhone med version 4.1 med hjälp av limera1n. Detta fungerar både med Mac och Windows!
Steg1. Ladda ner limera1n
Steg2. Koppla in iPhonen i USB-porten, öpnna limera1n och klicka på
“make it ra1n”
Steg 3. limera1n kommer sätta din iPhone i recovery mode.
Steg4. Håll nere Hemknappen+Startknappen
Steg5. Släpp Startknappen och fortsätt håll nere Hemknappen
Steg6. limera1n sätter din iPhone i DFU-mode, låt den ladda. Sen ska den vara klar!
Steg7. Öppna upp limera1n från din iPhone och ladda ner Cydia.
Steg8. Dina Cydia och limera1n ikoner kommer vara vita, starta om iPhonen för att få detta resultatet
Klart!
@valentine 80512 wrote:
kan man låsa upp 3gs då? 😮
Inte med det nyaste basebandet som medföljer iOS 4.1
En fråga. Har ip 4 4.1 med baseband 02.10.04. Hörde något om att limera1n uppdaterar mitt bb, vilket inte sägs vara så bra. Stämmer det, eller är det bara så att den uppdaterar TILL 02.10.04 om man har ett lägre?
Sammanfattning av fråga: finns det någon nackdel med att använda limera1n för mig?
Tacksam för svar!
@phoenix91 80519 wrote:
En fråga. Har ip 4 4.1 med baseband 02.10.04. Hörde något om att limera1n uppdaterar mitt bb, vilket inte sägs vara så bra. Stämmer det, eller är det bara så att den uppdaterar TILL 02.10.04 om man har ett lägre?
Sammanfattning av fråga: finns det någon nackdel med att använda limera1n för mig?
Tacksam för svar!
Finns ingen nackdel för dig i dagens läge, eftersom du redan innehar ett baseband som inte går att låsa upp.
går mitt att låsa upp har 05.14.02 eller ngt? det som finns på 4.1
@valentine 80526 wrote:
går mitt att låsa upp har 05.14.02 eller ngt? det som finns på 4.1
Svar nej.
-.- nödvändigt att ha en iphone med abbonemang som man inte kan använda lixom haha
@valentine 80535 wrote:
-.- nödvändigt att ha en iphone med abbonemang som man inte kan använda lixom haha
Varför det? De största operatörerna säljer ju iPhone i dagsläget i Sverige 😛
jo iofs, men köpte en i februari och låste upp den direkt men nu funkar det ju inte och har 4 månader kvar innan jag kan låsa upp den lagligt :). och klarar mig inte min så jag vill gärna kunna låsa upp och använda den för vill inte ha telia haha
@valentine 80538 wrote:
jo iofs, men köpte en i februari och låste upp den direkt men nu funkar det ju inte och har 4 månader kvar innan jag kan låsa upp den lagligt :). och klarar mig inte min så jag vill gärna kunna låsa upp och använda den för vill inte ha telia haha
Ja då får du helt enkelt sitta fint och vänta tills en upplåsning kommer 😛
@muffins 80520 wrote:
Finns ingen nackdel för dig i dagens läge, eftersom du redan innehar ett baseband som inte går att låsa upp.
okej, tack! men när jag startar iTunes och har iphonen i, så frågar den om jag vill uppdatera operatörsinställningar… betyder inte det att det finns en ännu nyare version av bb?
@phoenix91 80541 wrote:
okej, tack! men när jag startar iTunes och har iphonen i, så frågar den om jag vill uppdatera operatörsinställningar… betyder inte det att det finns en ännu nyare version av bb?
Operatörsinställningar är inte samma sak som baseband.
Mitt baseband då? 05.13.04 det är ju ganska högt men jag har ju upplåst telefon. Använder comviq på en 3G.
Men då klara jag mig visst???? Yyyyeessssssssssss
@valentine 80552 wrote:
går det inte att nedgradera baseband eller ngt?
Nej går inte att nedgradera ett baseband om du har en iPhone 3GS/iPhone 4.
Vissa iPhone 3G går det, men då krävs det en speciell bootloader, vilket är väldigt ovanligt att se i dagens läge.
Sitter och funderar om jag förstått allt rätt 😛 Skulle jailbreaka pappas 3Gs när det kom ett för 4.1, han sitter på 4.0.2 nu, men hur ska man kunna uppdatera till 4.1 och jailbreaka om den då uppdaterar baseband? Im confused.
@mirre 80559 wrote:
Sitter och funderar om jag förstått allt rätt 😛 Skulle jailbreaka pappas 3Gs när det kom ett för 4.1, han sitter på 4.0.2 nu, men hur ska man kunna uppdatera till 4.1 och jailbreaka om den då uppdaterar baseband? Im confused.
Jailbreaka kan han göra.
Men om han uppdaterar till 4.1 så kommer inte det gå att låsa upp telefonen, då det inte går att behålla basebandet sedan tidigare på en 3GS.Varför inte sitta kvar på 4.0.2 och jailbreaka med limera1n? Då får du ju inget nytt baseband, och dessutom kan du ju låsa upp med ultrasn0w.
Mvh
Jag uppdaterade till 4.1 utan att uppdatera baseband
Läs här för att uppgradera till 4.1 utan baseband !
The Firmware Umbrella: September 2010
Och nu installerade jag limera1n, och ultrasn0w fungerar.Obs detta fungerar ej om du redan uppdaterat till 4.1 via iTunes vanliga vägen!
Jag gör exakt som man ska göra men ingen Limera1n droppe kommer när det är klart och sen när jag startar om mobilen så har jag ej ikonen ? , vad e felet någon som kan ?
Det står done sen finns det inget.
@branco 80565 wrote:
Jag gör exakt som man ska göra men ingen Limera1n droppe kommer när det är klart och sen när jag startar om mobilen så har jag ej ikonen ? , vad e felet någon som kan ?
Det står done sen finns det inget.
Här korspostas det hej villt i olika trådar.
Gör om från början.
Buggig applikation helt enkelt.@muffins 80562 wrote:
Jailbreaka kan han göra.
Men om han uppdaterar till 4.1 så kommer inte det gå att låsa upp telefonen, då det inte går att behålla basebandet sedan tidigare på en 3GS.Varför inte sitta kvar på 4.0.2 och jailbreaka med limera1n? Då får du ju inget nytt baseband, och dessutom kan du ju låsa upp med ultrasn0w.
Mvh
Jaha jag har nog missförstått lite, han har nyss låst upp telefonen med kod från telenor så han behöver ju ingen upplåsning bara jailbreak, så då kan jag alltså uppdatera som vanligt och sen använda limerain?
@mirre 80570 wrote:
Jaha jag har nog missförstått lite, han har nyss låst upp telefonen med kod från telenor så han behöver ju ingen upplåsning bara jailbreak, så då kan jag alltså uppdatera som vanligt och sen använda limerain?
Om du låst upp telefonen lagligt hos en operatör och det har gått igenom i iTunes, så kan du uppgradera till den nyaste iOS versionen och jailbreaka om du vill det. Telefonen kommer fortfarande vara upplåst för din del om det jag skrev tidigare stämmer.
@muffins 80571 wrote:
Om du låst upp telefonen lagligt hos en operatör och det har gått igenom i iTunes, så kan du uppgradera till den nyaste iOS versionen och jailbreaka om du vill det. Telefonen kommer fortfarande vara upplåst för din del om det jag skrev tidigare stämmer.
Ja den är lagligt upplåst av telenor och gått igenom itunes.
Gör ett försök 🙂 Tack för hjälpen!
ok!
vad ska man då använda,, jag har 4.1..
eller man ska väntaUppdaterade till 4.1, använde limerain, fungerade klockrent 🙂
Kommihåg alla som jailbreakar sina iphone`s att det kommer bli svårare och svårare att skapa en jalbreak vid nya FW. DÄRFÖR ska ALLA spara sina SHSH filer i cydia, och därmed göra telefonen möjlig för nedgradering:D
// “make my life easier”
@antson49 80591 wrote:
Kommihåg alla som jailbreakar sina iphone`s att det kommer bli svårare och svårare att skapa en jalbreak vid nya FW. DÄRFÖR ska ALLA spara sina SHSH filer i cydia, och därmed göra telefonen möjlig för nedgradering:D
// “make my life easier”
Alternativt använda sig utav TinyUmbrella.
hej! jag tänkte uppgradera till 4.1, har 4.0.2 nu. Men när jag ska spara mitt SHSH med tinyumbrella så står det att det inte gick att spara. Men om man trycker på options där så finns det cydia och apples, och med apples går det att save hur lätt som helst?
Ska jag köra på det istället för med cydia? För jag har inte det i telefonen.
och så läste jag att det går att låsa upp med det gamla bb man har, jag har 01.59. nu. Så tänkte om det går att jailbreaka och låsa upp den på något vänster?
@krinka 80635 wrote:
hej! jag tänkte uppgradera till 4.1, har 4.0.2 nu. Men när jag ska spara mitt SHSH med tinyumbrella så står det att det inte gick att spara. Men om man trycker på options där så finns det cydia och apples, och med apples går det att save hur lätt som helst?
Ska jag köra på det istället för med cydia? För jag har inte det i telefonen.
och så läste jag att det går att låsa upp med det gamla bb man har, jag har 01.59. nu. Så tänkte om det går att jailbreaka och låsa upp den på något vänster?
Har du en iPhone 4, så kan du behålla basebandet – och använda dig utav iOS 4.1: Uppdatera till 4.1 utan att uppgradera basebandet för iPhone 4 | iMedia.nu
Låter som jävla amatör här nu.
Men ja har så här :
modemfirmware : 02.10.04
Version 4.1Kan ja jailbreaka iphonen då?
Alltså ja vill ej byta operatör :).
utan bara jailbreaka den ? så ja kan fixa program o annat i den. byta ring signal. o vidare.
så med denna kan man göra de alltså på min iphoneHar en jailbreakad 3Gs med 4.0
Hur ska jag göra för att få 4.1 och sedan jailbreaka? Är det bara att uppdatera till 4.1 genom iTunes och sedan köra limera1n efter det? Inget annat jag behöver tänka på?
@johanfo 80679 wrote:
Har en jailbreakad 3Gs med 4.0
Hur ska jag göra för att få 4.1 och sedan jailbreaka? Är det bara att uppdatera till 4.1 genom iTunes och sedan köra limera1n efter det? Inget annat jag behöver tänka på?
Om du inte är beroende av operatörsupplåsning i form av unlock så är det bara att uppdatera till 4.1 i iTunes och använda limerain 🙂
@johanfo 80679 wrote:
Har en jailbreakad 3Gs med 4.0
Om du är beroende av opperatörslåset ska du använda tinyumbrela alt pnwtool för att skapa en custom ipsw som inte uppdaterar basebandet.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.