Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › [GUIDE] Untethered JB 4.1 (limera1n)
-
AuthorPosts
-
@antson49 80591 wrote:
Kommihåg alla som jailbreakar sina iphone`s att det kommer bli svårare och svårare att skapa en jalbreak vid nya FW. DÄRFÖR ska ALLA spara sina SHSH filer i cydia, och därmed göra telefonen möjlig för nedgradering:D
// “make my life easier”
Hur sparar jag det i cydia? hittar inte “make my life easier”
@iPhoneReservdelar.se 80690 wrote:
Det kommer upp över hela fösta sidan i cydia första gången du startar den
Jag hittar inte heller knappen “Make My Life Easier”
Har jailbreakat lurar förr och då har den alltid funnits där.Står inte heller något om sparad SHSH.
Hur fungerar TinyUmbrella?
Finns det någon bra guide till hur man sparar SHSH med detta?Testade att jailbreaka. Uppdaterade först till 4.1 och körde sen jailbreaket. Men det funkar inte… får fram droppen en kort stund sen hoppar den över till att jag måste återställa med itunes. Testar även att återställa till fabriksinställningarna men det går inte heller.. va göra nu då ? :confused:
@mriphone 80713 wrote:
Testade att jailbreaka. Uppdaterade först till 4.1 och körde sen jailbreaket. Men det funkar inte… får fram droppen en kort stund sen hoppar den över till att jag måste återställa med itunes. Testar även att återställa till fabriksinställningarna men det går inte heller.. va göra nu då ? :confused:
Du har alltså iTunes igång när du kör applikationen?
Det ska du ju inte ha 😛@ssnd 80711 wrote:
Jag hittar inte heller knappen “Make My Life Easier”
Har jailbreakat lurar förr och då har den alltid funnits där.Står inte heller något om sparad SHSH.
Hur fungerar TinyUmbrella?
Finns det någon bra guide till hur man sparar SHSH med detta?Här har jag skrivit en liten snabb-guide gällande det för din skull: TinyUmbrella – Hur man sparar sin SHSH-fil | iMedia.nu
aha… ja jag hade nog den igång. Men hur kommer jag vidare nu då ? Testar att åteställa med itunes. Men det verkar inte heller funka. När det har återställt så står det att den måste kopplas till itunes.. om o om igen. ??
@muffins 80714 wrote:
Du har alltså iTunes igång när du kör applikationen?
Det ska du ju inte ha 😛Här har jag skrivit en liten snabb-guide gällande det för din skull: TinyUmbrella – Hur man sparar sin SHSH-fil | iMedia.nu
Här har jag skrivit en liten snabb-guide gällande det för din skull: TinyUmbrella – Hur man sparar sin SHSH-fil | iMedia.nu
Då var det fixat 🙂 Tack för hjälpen.
@mriphone 80716 wrote:
aha… ja jag hade nog den igång. Men hur kommer jag vidare nu då ? Testar att åteställa med itunes. Men det verkar inte heller funka. När det har återställt så står det att den måste kopplas till itunes.. om o om igen. ??
Självfallet visas det att den skall kopplas till iTunes. Efter en återställning måste själva enheten aktiveras. Detta görs med hjälp av iTunes – att koppla in den mot itunes.
Ja jag har provat nu att återställa den flera gånger i Itunes. Den hämtar hem fabriksinställningar och installerar det i Iphonen. Så långt ser allt bra ut… sen startar iphone om och jag kommer tillbaka till bilden där USB kabeln skall kopplas till Itunes… Det här sker varje gång jag försöker att återställa den.. Har även testat på en annan dator men samma resultat. Jag får bara upp bilden i iphonen där usb kabeln skall till itunes… Va sjutton gör jag nu då ??
@muffins 80723 wrote:
Självfallet visas det att den skall kopplas till iTunes. Efter en återställning måste själva enheten aktiveras. Detta görs med hjälp av iTunes – att koppla in den mot itunes.
@mriphone 80725 wrote:
Ja jag har provat nu att återställa den flera gånger i Itunes. Den hämtar hem fabriksinställningar och installerar det i Iphonen. Så långt ser allt bra ut… sen startar iphone om och jag kommer tillbaka till bilden där USB kabeln skall kopplas till Itunes… Det här sker varje gång jag försöker att återställa den.. Har även testat på en annan dator men samma resultat. Jag får bara upp bilden i iphonen där usb kabeln skall till itunes… Va sjutton gör jag nu då ??
Lär nog förklara lite mer pedagogiskt, så det inte blir missförstånd från någons sida :):
1. Återställ iPhonen
2. Itunes-loggan dyker upp – Det är här du ska aktivera den med hjälp av iTunes (koppla in telefonen mot datorn och köra iTunes för att aktivera telefonen).
3. Klart.Mvh
hahah.. känner mig som den mest korkade i sverige just nu =) Men detta har hänt… *tar ett djupt andetag*
jag hade en jaibreakad iphone4. Med den första versionen som släpptes. Jag mitt arsle tänkte att nu kan jag uppdatera och sen jailbreaka igen. Sagt och gjort jag tog hem nyaste itunes. Uppdaterade iphonen till 4.1 .. så långt allt väl.. sen började jag jailbreaka.. tog hem breaket , la de på skrivbordet. Följde instruktionerna.. jag såg droppen en gång i den men inget hände. När den vaknade till så stod den med bilden där usb sladden skall anslutas till itunes. .. jaha det sket sig tänkte jag och då återställer jag väl den då till fabriksläget.. jag har sladden i och itunes säger att den måste återställas. Jag trycker på återställning och grejjerna tankas hem och det installeras i min iphone. Det ser jag på stapen i den. Efter fem min så e de klart . Men nu kommer en skylt upp i Itunes som säger “itunes har upptäckt en iphone i återhämtningsläge. Du måste återställa denna iphone innan du kan använda den med itunes”. Jag försöker om och om igen.. men det enda som händer är att jag får tillbaka detta meddelande och bilden i iphone är hela tiden usb sladden som pekar mot itunes… jag blir galen snart 😮
@muffins 80726 wrote:
Lär nog förklara lite mer pedagogiskt, så det inte blir missförstånd från någons sida :):
1. Återställ iPhonen
2. Itunes-loggan dyker upp – Det är här du ska aktivera den med hjälp av iTunes (koppla in telefonen mot datorn och köra iTunes för att aktivera telefonen).
3. Klart.Mvh
Du verkar ha hamnat i en recovery-loop då – om du har aktiverat telefonen via iTunes efter återställning.
Det du kan testa att göra är följande:
1. Googla efter “TinyUmbrella” och ladda hem det.
2. Ha telefonen kopplad till datorn.
3. Öppna TinyUmbrella och klicka på “Kick Device Out of Recovery”
4. Håll tummarna på att det hjälper.
5. Eventuell Success🙂 Mvh
Har inte aktiverat telefonen… det går ju inte att göra någonting i itunes mer än att återställa… den skylten kommer ju hela tiden.. Hur menar du att jag skall göra för att aktivera den ? Det kommer ju inte upp någonting annat än att itunes har hittat en iphone som måste återställas. Har nu testat tinyumrella och kastat ur den ur recovery mode.. men den står kvar på samma plats. Nämligen usb sladden mot itunes.. va fan gör jag nu. Vågar inte skicka in den, de lär ju se att jag jailbreakat…
Hmm. det ser ut som att den hoppar tillbaka i recovery mode hela tiden.. trots att jag skickar ur den.. kan det va så ?@muffins 80729 wrote:
Du verkar ha hamnat i en recovery-loop då – om du har aktiverat telefonen via iTunes efter återställning.
Det du kan testa att göra är följande:
1. Googla efter “TinyUmbrella” och ladda hem det.
2. Ha telefonen kopplad till datorn.
3. Öppna TinyUmbrella och klicka på “Kick Device Out of Recovery”
4. Håll tummarna på att det hjälper.
5. Eventuell Success🙂 Mvh
Försökte även att återställa till tidigare firm.. men det verkar inte heller funka. Man ska trycka ner shift samtidigt som man klickar på uppdatera i itunes. När jag håller ner shift så öppnas en mapp i datorn. jag får inga alternativ på filer att välja mellan… jag sparade mina shsh i cydia. Men inte fan fungerar det här… jaha… nån som har nå tips på va ja ska göra. Skiten e helt låst nu… 🙁
limera jailbreak fungerar ej!!! Har testat flera gåner. efter en stund blev telefonen helt knas. återställt och testat om på nytt.. tyvärr detta fungerar ej.:mad2::mad2:
(iphone 3gs 4.1)@daylight 80757 wrote:
limera jailbreak fungerar ej!!! Har testat flera gåner. efter en stund blev telefonen helt knas. återställt och testat om på nytt.. tyvärr detta fungerar ej.:mad2::mad2:
(iphone 3gs 4.1)SVARA!!!! än och dra nya trådar..kanske bättre o vänta ett tag innan det kommer något bättre.. verkar ju va en del som har problem med detta..
Hallå det står att limera1n kommer om 7 år till mac!? 😮
Ursäkta en 100% novis på detta då iPhonen bara är 3 dagar gammal… men jag får JB att funka t.o.m. steg 6, sedan får jag aldrig igång limera1n via telefonen, skall den bara dyka upp i den eller hur går jag tillväga????
@valentine 80772 wrote:
Hallå det står att limera1n kommer om 7 år till mac!? 😮
Geohot (limera1ns skapare) är bara ironisk för att retas lite med dem som väntar på Mac version.
@masteradde 80808 wrote:
Ursäkta en 100% novis på detta då iPhonen bara är 3 dagar gammal… men jag får JB att funka t.o.m. steg 6, sedan får jag aldrig igång limera1n via telefonen, skall den bara dyka upp i den eller hur går jag tillväga????
Ja du ska ha limera1n bland dina apps. Kanske är ikonen bara vit?
Testa sök efter den i Spotlight. Får du inte upp den kan du göra om guiden.nu har jag kört TinyUmbrella och uppdaterat till 4.1 och 05.14.02 basband..
försöker köra Limera1n och omhämtat programmet för att vara säker på att det ‘ska’ fungera.. men det gör det inte..
Limera hittar telefonen, ber mig hålla home/power ber mig släppa power.. och där fastnar det.. hur länge ska man hålla homeknappen?? efter 10-20sek hör man att datorn hittar telefonen, men inget annat..sedan får jag resetta telefonen och köra ‘kick dev out from recovery’.. och börjar om..
..detta har jag nu gjort 5-6ggr, så risken att det ska funka känns inte överhängande..
Tipps???@steffeiphone 80820 wrote:
Geohot (limera1ns skapare) är bara ironisk för att retas lite med dem som väntar på Mac version.
ah det hoppas jag! 😀
@steffeiphone 80821 wrote:
Ja du ska ha limera1n bland dina apps. Kanske är ikonen bara vit?
Testa sök efter den i Spotlight. Får du inte upp den kan du göra om guiden.Har nu kört om guiden 5 ggr och sista 2 ggr har telefonen låst sig i recoveryläget och jag har fått använda tnyumbrella… vad gör jag för fel??
Telefonen har 4.1 (8B117), 02.10.04
@steffeiphone 80820 wrote:
Mer sant är väl snarare att det är ett fake-account på Twitter…
@masteradde 80883 wrote:
Har nu kört om guiden 5 ggr och sista 2 ggr har telefonen låst sig i recoveryläget och jag har fått använda tnyumbrella… vad gör jag för fel??
Telefonen har 4.1 (8B117), 02.10.04
Du kanske ska testa jailbreaka med Greenp0ison istället.
@mirre 80885 wrote:
Samma slutresultat, ingen JB och telefonen låser sig i recoveryläge så man måste köra tnumbrella… :S
Edit: Kom på en till kanske dum fråga, men om jag kört limera1n och den skriver den är JBad men själva ikonen inte kommer upp, när jag sedan testade köra om allt och den hakar sig i recoveryläge sedan dess, när jag då kör Tnyumbrella, återställer det telefonen i ursprungsskick, eller??
@mirre 80885 wrote:
SameSame.. samma sak..
KAN det vara så att något ‘Applefuckbakgrundsjoxprogg’ i datorn håller koll på om det dyker upp en DFU’ad telefon och bryter kommunikation om inte iTune tar den..
Kanske lite paranoid, men jag försökte se om det låg något i aktivitetshanteraren och hittade tre säkra äpplen som rullar i en nystartad dator…@masteradde 80888 wrote:
Samma slutresultat, ingen JB och telefonen låser sig i recoveryläge så man måste köra tnumbrella… :S
Edit: Kom på en till kanske dum fråga, men om jag kört limera1n och den skriver den är JBad men själva ikonen inte kommer upp, när jag sedan testade köra om allt och den hakar sig i recoveryläge sedan dess, när jag då kör Tnyumbrella, återställer det telefonen i ursprungsskick, eller??
Testa att återställa telefonen i iTunes, och sen använder du antingen GP eller Limerain, men om inte ikonen är där när du startat om du använt limerain, så testa starta om telefonen, inte göra om JB:et om den sagt att den är JB:ad.
Detta har jag gjort..
jag kört TinyUmbrella och uppdaterat till:
Device: iPhone3G 4.1 (8B117)
Model: MB496KS/A
Name: #### ####
UUID: ##############################
Baseband: 05.14.02 – 5.9_M3S2försöker köra Limera1n och omhämtat programmet för att vara säker på att det ‘ska’ fungera.. men det gör det inte..
Limera hittar telefonen, ber mig hålla home/power ber mig släppa power.. och där fastnar det.. hur länge ska man hålla homeknappen?? efter 10-20sek hör man att datorn hittar telefonen, men inget annat..sedan får jag resetta telefonen och köra ‘kick dev out from recovery’.. och börjar om..
..detta har jag nu gjort tiotalet ggr,Jag har laddat ner Greenpoison och testat det, utan att den får livstecken från telefonen.. Jag hör att datorn tappar och hittar telefonen under DFUprosessen, men Greenpoison hittar den ej..
Jag har ominstalerat från iTune och kört så ren jag kan, jag har Kickat tillbaka den från rekoverymode och kört ändå med samma resultat..
Detta har jag gjort ett tiotalggr helt utan resultat!Nu är jag så l-la less på den här sk-t fånen så snart…
Försökte installera Limera1n på min polares ipod touch (vet ej generation) och allt gick felfritt genom hela jailbreaken… när jailbreaken var klar så stod det att den hade lyckats MEN när jag startade den så dök ingen limera1n ikon upp? jag vet att det inte alltid fungerar med limera1n, men har det att göra med att jag provar på en ipod touch? och ska jag prova greenp0ison istället?
jag har jailbreakat min iphone 4:a utan problem på första försöket med limera1n. Så jag vet då att det fungerar iallafall…
tack för alla svar!
Har du testat starta om den? Kanske den dyker upp då.
@mirre 80935 wrote:
Låter väldigt skumt, har du testat att återställa telefonen helt i iTunes först?
Flera gånger, Startade med en ren 4.1 via iTune och tUmbrella
sedan har jag återställt i iTune två gånger.. en till Limera och en till Green..-Får väl testa redsn0w, då basbandet är oviktigt för mig.. jag vill bara få bort tvångströjan av MIN telefån!
Förstår inte att den är så envis, hoppas du får rätt på det. Och en sak, har du testat med en annan dator?
Om jag har fattat rätt så kan jag alltså jailbreaka min 3GS med baseband 05.14.02 men inte ta bort operatörslåset?
@antson49 80951 wrote:
jag har provat att starta om den 5-6ggr…det hjälpte inte…men kan jag gå direkt över och jb den med Greenp0ison eller måste jag återställa (helst inte)
Har du ett JB i den redan så får du nog återställa, nu är jag inte 100% säker men det går nog inte att köra GP om du har limerain i den nu, även om ikonen inte dyker upp.
@mirre 80945 wrote:
Förstår inte att den är så envis, hoppas du får rätt på det. Och en sak, har du testat med en annan dator?
Testade nu på en helt äpplebefriad dator.. men då funkade ingenting.. förutom att Datorn hittade en “DFU-enhet och den funkar nog inte som den skall“
så det saknas drivisar..Jag ska nog inte försöka mer idag.. om telefonen ska vara i ett stycke..
..men jag får testa på en annan dator i morgon som har iTunes installerat men inget annat..
Någon som vill byta emot en NOKIA 😮
@nasse 80959 wrote:
Testade nu på en helt äpplebefriad dator.. men då funkade ingenting.. förutom att Datorn hittade en “DFU-enhet och den funkar nog inte som den skall“
så det saknas drivisar..Jag ska nog inte försöka mer idag.. om telefonen ska vara i ett stycke..
..men jag får testa på en annan dator i morgon som har iTunes installerat men inget annat..
Någon som vill byta emot en NOKIA 😮
Har du kollat så iTunes är uppdaterat? Och om den då säger att du måste återställa så testa göra det igen. För som jag förstår det så får du inte igång telefonen alls längre eller?
@mirre 80907 wrote:
Testa att återställa telefonen i iTunes, och sen använder du antingen GP eller Limerain, men om inte ikonen är där när du startat om du använt limerain, så testa starta om telefonen, inte göra om JB:et om den sagt att den är JB:ad.
Testade det och det funkade INTE!! iTunes vägrade fixa det, så nu har jag en telefon i återställningsläge som iTunes ber mig ordna… HUR???
Får du något felmeddelande när du försöker återställa i iTunes? Är iTunes uppdaterat?
@mirre 80988 wrote:
Får du något felmeddelande när du försöker återställa i iTunes? Är iTunes uppdaterat?
Det verkar som om den kanske går igång iaf… håller tummarna, när jag kopplade ur iTunes och slog på den körde den ngn egen process och sedan funkade det med iTunes igen… *blir ju riktigt nervös av detta*… törs jag testa JBa igen sedan, eller???
Vänta och se först fall den startar, gör den det och det inte verkar vara några problem så kan du nog testa att JB:a igen 🙂 Men det är helt klart upp till dig själv om du vill testa igen osv.
@mirre 80992 wrote:
Vänta och se först fall den startar, gör den det och det inte verkar vara några problem så kan du nog testa att JB:a igen 🙂 Men det är helt klart upp till dig själv om du vill testa igen osv.
Nu är den igång igen och allt verkar som vanligt… vilken JB verkar vara den bästa av de 2 som verkar finnas just nu?? Kanske skall fråga en dum fråga igen (för vilken gång i ordningen) men jag är ju total newbie på iPhone så… jag är inte sååå brydd i just det med apparna med JB, men visst kan man köra egna ringsignaler, föra över filer med blåtand m.m. efter JB, eller??
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.