Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › [GUIDE] Untethered JB 4.3.3 (redsn0w) (Guide kommer inom kort)
-
AuthorPosts
-
jag har en guide om nån vill testa men det står ingeting med undertheterd eller vad det heter så jag tror inte att det är med underthetered eller är det med det?
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 4 Using RedSn0w (Windows) [4.3.3]
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 4 Using RedSn0w (Windows) [4.3.3]
I den länken står det ju att man ska ladda ner 4.3.3 via en länk. Vad är skillnaden på att installera den på det sättet jämfört med att uppdatera via iTunes? Om man gör på detta sättet, behåller telefonen alla inställningar, appar etc då oxå?
@volvo-s60 91040 wrote:
jag har en guide om nån vill testa men det står ingeting med undertheterd eller vad det heter så jag tror inte att det är med underthetered eller är det med det?
har inte fått nån svar
ifall det är den senaste redsn0w, så är den Untethered.
sedan vilken fil du ska ladda ner (ios fil) så är det bara original filen.
skillnaden är att den använder koderna i originalfilen för att få in Cydia i installationen. du får inte cydia ifall du bara uppdaterar via itunes.Denna JB är untethered ja. Kört på den sen i måndags o allt funkar kanon
Där har släppts en rc16 av redsn0w. Fixar batteriet och lite annat smått & gott.
Jag har gjort jailbreak med Redsn0w rc16 och det gick igenom smidigt. MEN nu när allt är klart så går det inte öppna Cydia. Cydia bara blinkar till en sekund och stänger ner igen.
Har provat jailbreaka igen, men det blev samma sak… Har en iphone 3GS. Någon som vet hur jag får Cydia att funka?för mig står det att IPSWn är fel eller något liknande, nån som har gjort detta som kan hjälpa mig?
näe jag har en iphone 4, men när öppnat restoren står det att han inte hittar IPSWn eller nått liknande..
@gaulen 91304 wrote:
näe jag har en iphone 4, men när öppnat restoren står det att han inte hittar IPSWn eller nått liknande..
Säkerställ då att du har laddat ner en fil med filändelsen *.IPSW .
Använde du Internet Explorer? Då har du säkerligen fått en *.zip-fil och därmed hittas den inte när det är dags för steget att leta reda på ipsw-filen.
Men jag kommer till steg 6, det är där det felar..
har du inte msn eller skype eller nått så det är lite lättare att förklara? 🙂
Tyvärr, jag är bara tillgänglig på forumet under vissa dagar och tidet enbart.
Mvh
Jag har en lite mer allmän fråga gällande jailbreak.
Om jag tar en säkerhetskopia på min telefon, ska jag återställa den efter jag uppdaterat till 4.3.3,alltså innan jag gör jailbreaken eller ska jag göra klart allt med jailbreak och sen återställa? Antar att första alternativet är det rätta, men måste bara dubbelkolla.Jag undrar bara om ett jailbreak med redsnow kommer innebära att jag kan använda andra operatörer istället för telia som jag för närvande är låst till?
lite offtopic, men finnst det nåt jb till ipad2 ios 4.3.1 ?
@iPhoneReservdelar.se 91341 wrote:
Apple täppte till hålet som comex utnyttjade i sin exploit för iPad2 (iOS 4.3.1). Men det sägs att han arbetar på saken iaf.
@iPhoneReservdelar.se 91341 wrote:
Någon som vet vad problemet kan vara varför min iphone inte blir jailbreakad? Stegen som görs på datorn fungerar galant, sen när den ska reboota så startar den bara om utan att göra jailbreaken. Testat med rc15 och rc16.
EDIT; Fick det att fungera efter typ 8 försöket. Woho
/Matte
Fan! Blir inte klok på detta!!
Vaför får jag ner en zipfil hela tiden på restorefilen?
Den hittas ju inte i Redsnow@kamush 91623 wrote:
Funkar det? När kommer nån guide?
Där har du: Untethered Jailbreak Redsn0w För iOS 4.3.3 | iPhoneGuider
Har nu läst lite, men blir inte helt 100…
Jag tror dte var ultrasn0w jag jailbreakade 4.0.1 med och nu läser jag att ultrasn0w breakare inte ska använda readsnow…., stämmer det även om det kommit massa varianter mellan?BTW, lyckas inte få ner en hel fil av redsn0w…
Funkade klockrent. Körde då på den länkade Untethered Jailbreak Redsn0w För iOS 4.3.3 | iPhoneGuider.
Allt gick helt smidigt. Aldrig innan har det gått såhär bra.
REKOMMENDERAS STARKT
Går det att återställa telefonen till original om man kör den här jailbreaken ?
Funkar det med tre ? Har läst att den del jailbreaks verkar bli struliga med olika operatörer ?
Går alltid att återställa telefonen till fabriksinställningar.
Kan man låsa upp telen oxå?
@devildriver 92238 wrote:
Kan man låsa upp telen oxå?
Har du en iPhone som är äldre än din bindningstid, så kan du låsa upp den för ca 300:- i butik hos din operatör.
Annars måste du jailbreaka för att låsa upp den, men då är det bara vissa baseband som går att låsa upp i dagsläget.
@devildriver 92288 wrote:
jag har 05.11.07
Då kan du låsa upp genom att installera ultrasn0w i cydia.
har en iphone 3gs som är i “koppla till itunes” stadiet. Vet inte vilket baseband den har. Någon som vet ifall det går att unlocka 3gs och om de finns någon guide?
Fick min 3GS igår, och skulle prova att jailbreaka den, har aldrig hållt på med sånt här innan, vet heller inte vad saker och ting betyder, men fan va enkelt och smidigt det va!
Men nu då? Ska man köra ihop med Itunes? eller kan det bli spärrat å sånt?
något man ska tänka på att göra/inte göra?Jag tog mig modet att jailbreka min idag,följde guiden här ovanför.. Och det funkade finfint!
@kardanmannen 92368 wrote:
Fick min 3GS igår, och skulle prova att jailbreaka den, har aldrig hållt på med sånt här innan, vet heller inte vad saker och ting betyder, men fan va enkelt och smidigt det va!
Men nu då? Ska man köra ihop med Itunes? eller kan det bli spärrat å sånt?
något man ska tänka på att göra/inte göra?Du kan göra precis hur du vill. Finns inget att vara rädd för.
Nu har jag låst upp min tele hos min operatör..Så nu e min fråga, bör jag avinstallera min gammla jb innan jag uppdaterar o jailbreakar telen på nytt?
@devildriver 92409 wrote:
Nu har jag låst upp min tele hos min operatör..Så nu e min fråga, bör jag avinstallera min gammla jb innan jag uppdaterar o jailbreakar telen på nytt?
Nej, du kan uppdatera den direkt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.