Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Guider – Jailbreak & Upplåsning
-
AuthorPosts
-
Här samlar vi alla guider gällande Jailbreak & Upplåsning på iPhone, iPhone 3G och iPhone 3GS.
Status på upplåsning
Firmware 3.1=Ok OBS! Uppdatering sker med pwnagetool.iPhone med 3.0.1 Firmware = Ok
iPhone 3G med 3.0.1 Firmware = Ok
iPhone 3GS med 3.0.1 Firmware = OkJailbreak & upplåsning iPhone
Firmware 3.1 endast mac iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1 Using PwnageTool (Mac)Windows:iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows)
Mac:iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.0.x Using RedSn0w (Mac)Jailbreak & upplåsning iPhone 3G
Firmware 3.1 endast mac iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.1 Using PwnageTool (Mac)
iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0wWindows:iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows)
Mac:iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.0.x Using RedSn0w (Mac)
iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0wJailbreak & upplåsning iPhone 3GS
Firmware 3.1 endast mac. iClarified – iPhone – How to Upgrade Your Jailbroken iPhone 3GS to OS 3.1
Windows:iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows)
Mac:iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.0.x Using RedSn0w (Mac)
iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0wBootloader, Baseband och Firmware
iFun.se Bootloader, baseband och firmware – vi reder ut begreppenNågot “out of date”, men det förklarar en hel del.
Sidan kommer att uppdateras löpande.
Kom gärna med egna förslag som kan passa in.
Det går inte att ladda ner BL 3.9 från guiden oven för 2G Win. Var kan jag hitta filen? Kan jag använda den gamla då jag uppgraderades till 3.0.0.?
Råkade uppdatera min 2.2.1 till 3.1(låst till telia). Ville låsa upp min iphone men det gick inte med den nya 3.1. Går det att återställa telefonen till 2.2.1? Skulle uppskatta om ni kunde hjälpa mig…
har en Iphone 3Gs. 7D11, 05.11.07 går den att låsa upp? köpt i geab the phone houce för 3 veckor sen?
/tom
@tomgrapendal 50640 wrote:
har en Iphone 3Gs. 7D11, 05.11.07 går den att låsa upp? köpt i geab the phone houce för 3 veckor sen?
/tom
blacksnow funkar inte för mig……….
@tomgrapendal 50643 wrote:
blacksnow funkar inte för mig……….
Tom, då tycker jag du ska beskriva här vad det är som inte fungerar
Blackrain, Blacksnow, Redsnow Phhoo.. Jag har en Iphone 3gs som jag ägt i två veckor(låst till tre) som jag nu vill jailbreaka. Har läst igenom olika guider men förstår inte riktigt vilken som passar mina behov bäst.
Behöver endast jailbreaka, är jailbreak samt upplåsning ett ostabilare alternativ så väljer jag enbart jailbreaking.
Vet att ni fått frågan 23000gr så det räcker att skriva vilken metod som är säkrast!
Tacksam för svar =)
Modenfirmware: 05.11.07
Version: 3.1.2@foued25 53063 wrote:
Blackrain, Blacksnow, Redsnow Phhoo.. Jag har en Iphone 3gs som jag ägt i två veckor(låst till tre) som jag nu vill jailbreaka. Har läst igenom olika guider men förstår inte riktigt vilken som passar mina behov bäst.
Behöver endast jailbreaka, är jailbreak samt upplåsning ett ostabilare alternativ så väljer jag enbart jailbreaking.
Vet att ni fått frågan 23000gr så det räcker att skriva vilken metod som är säkrast!
Tacksam för svar =)
Modenfirmware: 05.11.07
Version: 3.1.2Om du planerar att använda 3 så håll dig till endast jailbreak. Enklaste metoden är blackra1n och bästa guiden är iClarified – Jailbreak Your iPhone Using BlackRa1n [Windows].
Läs om jailbreak och tethered i iPhone FAQ innan så du vet vad du ger dig in på. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.