Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Hacktivation tutorial? var . .
-
AuthorPosts
-
Har letat på forumet, men hittar bara små snuttar om hacktivation, inget konkrett som t.ex hur man går till väga från början för sånna som inte fattar som jag te.x :D.
Skulle vara skönt ifall någon kunde direktera mig till den sidan för “sök” funktionen visar mig bara snuttar.
Google visar mig gammla guider på 2.2 etc.
Tack i förhand.
Thank you freebo
Edit: hitta denna
> YouTube – How to hacktivate jailbreak and unlock an Iphone 3G with 3.1.2 using Blackra1n Blacksn0wMen det räcker bara att synca sen sätta igång lr ?
@medzz 59241 wrote:
Thank you freebo
Edit: hitta denna
> YouTube – How to hacktivate jailbreak and unlock an Iphone 3G with 3.1.2 using Blackra1n Blacksn0wMen det räcker bara att synca sen sätta igång lr ?
Jajjemen, se till att datorn känner att iPhonen är ikopplad, sen kör du bara blackra1n!
@steffeiphone 59274 wrote:
Jajjemen, se till att datorn känner att iPhonen är ikopplad, sen kör du bara blackra1n!
Tackar, får nämligen min 3g imorgon, vet inte vilken version det e på den men den e låst te 3, killen som sålde visste inte vilken version det va men han tror att han inte hade uppgraderat sen 3.0, kan man köra blackra1n för att testa om det går och jailbreaka eller skadar jag telefonen genom att testa?
Svara gärna som snabbast Tack 😀
Meddela oss vilken iPhone firmware och baseband/modem firmware du har innan du gör något. Har du ruggig tur sitter du med en 3G med baseband 04.26.08
Har tyvärr inget tre simkort, men man kan väl titta på ngt sätt endå?
Nope, jag tror inte du ser mycket om du pluggar du in den till iTunes. Skaffa eller låna ett TRE kontantkort
damn. . .bootrom och fw va 3.1.3, 05.12.01 🙁
har inte hittat kvittot, kan man inte gå till tre om man inte har kvitto? ..Vad ska du göra hos Tre? Låsa upp? Gå in i en butik och säg hej…
aa tänkte låsa upp i butiken, men man behöver int kvitto va?
dom titta bara på serie nr i luren?eller?, hoppas ngn svarar snabbt för att jag ska åka strax 😛
someone?, ringde till tre och dom ville att jag skulle ha kvitto, men jag sa att serie nr står i telefonen och idioten skicka mig till kundservice, ringde dit och bad dom och skälla ut butiksbiträdet för att han inte ville hjälpa mig, sen svarade inte idioterna så jag tror jag får gå dit och fråga vad fan dom håller på med,
behöver jag verkligen kvittot?, serie nr står ju i telefonen samt imei . .
Iaf Telia kräver inget kvitto. Hur TRE väljer att göra är helt upp till dem och i vissa fall skiljer det sig mellan butikerna. Hitta någon med rätt inställning och se framförallt att inleda samtalet med rätt inställning själv…
Jag va precis där, pröjsade 350 kr, men dom har tydligen en ny metod för upplåsning, dom skickar ett Brev hem, guBBen där sa att han inte varit med om liknande men att det skulle troligen vara en snaBBare metod, skönt att allt funkade Bra, får leva med min “ipod” så länge 🙂
@medzz 59472 wrote:
Jag va precis där, pröjsade 350 kr, men dom har tydligen en ny metod för upplåsning, dom skickar ett Brev hem, guBBen där sa att han inte varit med om liknande men att det skulle troligen vara en snaBBare metod, skönt att allt funkade Bra, får leva med min “ipod” så länge 🙂
Upplåsningen från TRE kommer automagiskt via iTunes när du synkar, du får även ett brev hem som säger vad du köpt och vad det innebär. Du behöver inte återställa, bara synka
Nepp ny metod, ingen kod försäljaren va chockad själv första gången han gjorde så, ist för den gammla metoden får man en kod hem man ska göra ngt med men han sa att jag får instruktioner, jag skriver hur det gick till när det händer, kanske detta är en snaBBare metod.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.