Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Halebop + iPhone 3G
-
AuthorPosts
-
Fungerar jättebra!
Kanske för att Halebop använder Telias nät, men jag tänkte bara meddela att en aktiverad och LÅST iPhone 3G fungerar prima!Alltså du har bara satt in ditt Halebop kontantkort i din iPhone då eller? Fungerar det att ringa och skicka sms osv?
Jag aktiverade med mitt telia kort för jag trodde inte det skulle fungera med Halebop, det funkar att ringa och sms:a som vanligt, har provat att skicka/ta emot, ringa och svara och allt fungerar
Ok, men du kan jo fortfarande inte aktivera själva telefonen endast med Halebop så du måste fortfarande stå på ett Telia abb och betala för det. Men kul att veta.
Om vi säger att man har en telefon med ett abbonemang.. och så går man till Telia och säger att man vill förlänga abbet och köpa en iPhone, men man fortsätter använda den gamla telefonen med abbonemanget och sätter sitt Halebop kontantkort i iPhonen.. visst borde det fungera?
Följdfråga: Kan man aktivera telefonen med Halebop-kortet i, eller krävs SIM-kortet som abbet är låst till?
Jag ringde precis till Telia och de sa att man inte kan använda ett Halebop kort i Iphone…Jag vet inte vem som har rätt (litar mer på er:P) men är lite förvirrad?!?! nån mer som fått det att fungera?
Jag kör med Halebop utan något upplåsnings sim.Det fungerar.
@bozz 12056 wrote:
Jag ringde precis till Telia och de sa att man inte kan använda ett Halebop kort i Iphone…Jag vet inte vem som har rätt (litar mer på er:P) men är lite förvirrad?!?! nån mer som fått det att fungera?
Haha såklart att dom säger att man inte kan använda det! :laugh: De vill ju att folk ska köra på deras dyra i-abbonemang 😛
Ingen som har testat att aktivera med Halebop-kort? Eftersom att Halebop körs på Telias nät helt och hållet borde man i teorin (rätta mig om jag har fel) kunna aktivera med Halebop-SIM. :rolleyes:
@bozz 12056 wrote:
Haha såklart att dom säger att man inte kan använda det! :laugh: De vill ju att folk ska köra på deras dyra i-abbonemang 😛
Ingen som har testat att aktivera med Halebop-kort? Eftersom att Halebop körs på Telias nät helt och hållet borde man i teorin (rätta mig om jag har fel) kunna aktivera med Halebop-SIM. :rolleyes:
@bozz 12056 wrote:
Jag har precis köpt en Telia bunden Iphone 16 GB som jag testade att aktivera med mitt Halebop kort och jag kan bara säga att JA det fungerar att aktivera med Halebop kortet. 🙂
Jag har precis köpt en Telia bunden Iphone 16 GB som jag testade att aktivera med mitt Halebop kort och jag kan bara säga att JA det fungerar att aktivera med Halebop kortet. 🙂
Känns som om jag har missat något stort här! Sist jag kollade funkade det inte alls med Halebop-kort i iPhone 3G.
Någon annan som har erfarenheter om hur det fungerar med Halebop i iPhone 3G?
Känns som om jag har missat något stort här! Sist jag kollade funkade det inte alls med Halebop-kort i iPhone 3G.
Någon annan som har erfarenheter om hur det fungerar med Halebop i iPhone 3G?
http://www.halebop.se/mobilsurf
Om jag fattat detta rätt så är det alltså fri surf för 89kr i månaden?
http://www.halebop.se/mobilsurf
Om jag fattat detta rätt så är det alltså fri surf för 89kr i månaden?
Låter onekligen riktigt intressant, någon som provat deras 3g?
Låter onekligen riktigt intressant, någon som provat deras 3g?
halebop e Telias dotterbolag så dom rulla på Telias nät säkert o telia har bra 3G har jag hört
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.