Håller på att bli galen.. hjälp!!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Håller på att bli galen.. hjälp!!

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hej, jag har fått en iphone 3g 16GB av en polare som köpt nya 4an.
    Den var låst till telia och jag försökte i flera dagar att låsa upp och jailbreaka. Jag lyckades med redsnow men kunde inte ringa eller sms. Jag fortsätta kämpa men gick tillslut till en telia butik och betalade 300 spänn.. ” gå hem och återställ den efter 3 dagar ” här sitter jag efter 10 dagar och ingenting fungerar.. kan inte ens återställa den längre !? (kunde de innan jag gick till butiken) jag får inte pengarna tillbaka och dom kan inte hjälpa mig.. och jag vill sälja skiten men vill låsa upp den innan.

snälla någon som kan hjälpa mig? vad gör jag?
    Jag kan ju köra redsnow igen men hur gör jag för att kunna ringa och smsa? (är sämst på tekniska prylar så ursäkta om jag låter dum)

har firewire 4.2.1

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Glöm redsn0w för tillfället
    återställ till vanlig 4.2.1
    Om du har lekt med iPads baseband så har du kört fast och det finns ingen väg tillbaka för tillfället.

Dasken
    Member
    Post count: 118

Vilken tur att du fick den!!

linda123
    Member

@iPhoneReservdelar.se 85408 wrote:

Glöm redsn0w för tillfället
    återställ till vanlig 4.2.1
    Om du har lekt med iPads baseband så har du kört fast och det finns ingen väg tillbaka för tillfället.

Kan ju inte återställa 🙁

apple 3g
    Member
    Post count: 482

@linda123 85426 wrote:

Kan ju inte återställa 🙁

upptäcks den i datorn ?

linda123
    Member

Ja det gör den

iPhoneReservdelar.se
    Member

Kan det vara så att du har installerat ipads baseband redan ?
    Kolla så att din hosts fil är i ordning

ipeddy
    Member
    Post count: 74

@iPhoneReservdelar.se 85432 wrote:

Kan det vara så att du har installerat ipads baseband redan ?
    Kolla så att din hosts fil är i ordning

Jag har installerat ipads baseband och jag har kört fast… när kommer någon kunna fixa dehär tror du? 🙂

apple 3g
    Member
    Post count: 482

suck 🙁

iPhoneReservdelar.se
    Member

Om du har ipads baseband kan du bara instalera cusotom ipsw som är på nåt sätt anpassade till det,
    är inte själv så insatt i det då jag inte använt ipads baseband och avråder från det om man absolut inte måste

ipeddy
    Member
    Post count: 74

@iPhoneReservdelar.se 85558 wrote:

Om du har ipads baseband kan du bara instalera cusotom ipsw som är på nåt sätt anpassade till det,
    är inte själv så insatt i det då jag inte använt ipads baseband och avråder från det om man absolut inte måste

okej hur gör man det? genom redsn0w? isåfall har jag försökt men det går inte.. finns det någon guide?

LaStrada
    Member
    Post count: 1

Du har kört ultrasn0w från cydia efter din jailbreak?

Guide: Hur du låser upp iPhone 3G/3GS samt 4 med iOS 3.0 upp till iOS 4.2 | iPhoneguiden.se

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.