Hälp med att låsa upp iphone!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Hälp med att låsa upp iphone!

Viewing 35 posts - 1 through 35 (of 35 total)
  • Author
    Member
    Post count: 30

Tjenare, jag funderar på att köpa en iphone och då har t.ex. telenor och telia erbjudanden så de är väldigt billiga. Om jag betalar på något annat ställe för att låsa upp den. Kan jag använda tele2 då? och så undrar jag om det kommer komma extra tillkostnader från t.ex. telenor eller telia eller där jag beställer ifrån.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@edvildo 48450 wrote:

Tjenare, jag funderar på att köpa en iphone och då har t.ex. telenor och telia erbjudanden så de är väldigt billiga. Om jag betalar på något annat ställe för att låsa upp den. Kan jag använda tele2 då? och så undrar jag om det kommer komma extra tillkostnader från t.ex. telenor eller telia eller där jag beställer ifrån.

Vad är extra tillkostnader du talar om?
    Om du köper med abonnemang så är det bara månadsavgifter du betalar till den operatör där du väljer att ta abonnemang tillsammans med att plocka ut en iPhone.

Ang. upplåsningen:
    Vad jag vet är att om man köper den kontant hos tre (3) så kan de även låsa upp den åt dig för en kostnad. Då kommer du få ett “grattis din tele är nu upplåst bla bla” i iTunes efter ett par dagar.

Men att betala någon för en mjukvaru-upplåsning med tex blackra1n är bara dumt gjort då detta är ett one-click gratisprogram.

Ja, om du låser upp telen så kan du använda vilken operatör du vill.
    Det är därför man låser upp telen.

edvildo
    Member

Tack så jätte mycket!

edvildo
    Member

Så ifall jag köper en 3GS hos tre 16gb för 3695kr så kan jag låsa upp den hos dem och sen använda tele2? Om jag har förstått det rätt.

Fa1ly
    Member
    Post count: 58

@edvildo 48457 wrote:

Så ifall jag köper en 3GS hos tre 16gb för 3695kr så kan jag låsa upp den hos dem och sen använda tele2? Om jag har förstått det rätt.

duktig pojke! 😉

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@edvildo 48457 wrote:

Du måste köpa den med kontant kort för att låsa upp den direkt och då är priset 6295 kr för 16 Gb.Köper du med abbonemang med månadskostnad så är du nog låst i ett år.

iPhone 3GS 16 GB

edvildo
    Member

haha 😀 har precis kommit in på att köpa en iphone efter att min mobil har blivit stulen

edvildo
    Member

okay 😀 då blev det lite dyrare 🙁

edvildo
    Member

Vad är billigaste sättet att få den upplåst för du vet? Alltså typ köpa den hos tre och låsa upp lr hos telenor och så.

Fa1ly
    Member
    Post count: 58

@edvildo 48463 wrote:

Vad är billigaste sättet att få den upplåst för du vet? Alltså typ köpa den hos tre och låsa upp lr hos telenor och så.

du kan INTE köpa en hoss 3 och låsa upp någon annanstans än hoss 3…

muffins
    Member

Bara låsa upp den hos 3 för 350 kronor, har jag för mig att de tar.

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@edvildo 48463 wrote:

Det är bara hos 3 man kan köpa med kontantkort så man kan låsa upp direkt,de andra operatörerna är det bara med abbonemang.
    Det är vad jag tror iaf men är inte 100% säker.
    Rätta mig gärna om jag har fel.

edvildo
    Member

@muffins 48467 wrote:

Bara låsa upp den hos 3 för 350 kronor, har jag för mig att de tar.

Oke, det är ju as nice!

edvildo
    Member

@mrcabelguy 48468 wrote:

Det är bara hos 3 man kan köpa med kontantkort så man kan låsa upp direkt,de andra operatörerna är det bara med abbonemang.
    Det är vad jag tror iaf men är inte 100% säker.
    Rätta mig gärna om jag har fel.

Okej, tack! Har inte hittat på något annat ställe så jag tror du har rätt. ^^

edvildo
    Member

@fa1ly 48465 wrote:

du kan INTE köpa en hoss 3 och låsa upp någon annanstans än hoss 3…

Okej, kan inte så mycket om det här 🙁

svensson431
    Member
    Post count: 210

Är du smart köper du en iphone 3gs ifrån halebop kostar 239kr månaden. Och knäcker kortet & kör med det du vill ha.

Men saken är ska du köpa en NY iphone ifrån affären idag så har den ny mjukvara så om du JB & unlockar den så blir det en “fake” alltså varje gång du startar om telefonen så måste du jb den igen.

Så om du måste ha en iphone (onödigt att köpa utan abonemang imo då det ingår surf mm som telen är till för) Så köp en vanlig 3g ifrån blocket som redan är upplåst.

edvildo
    Member

@svensson431 48476 wrote:

Är du smart köper du en iphone 3gs ifrån halebop kostar 239kr månaden. Och knäcker kortet & kör med det du vill ha.

Men saken är ska du köpa en NY iphone ifrån affären idag så har den ny mjukvara så om du JB & unlockar den så blir det en “fake” alltså varje gång du startar om telefonen så måste du jb den igen.

Så om du måste ha en iphone (onödigt att köpa utan abonemang imo då det ingår surf mm som telen är till för) Så köp en vanlig 3g ifrån blocket som redan är upplåst.

Så om jag låser upp den och använder tele2 så kostar det att surfa?

DanneWalle
    Member
    Post count: 204

@edvildo 48481 wrote:

Så om jag låser upp den och använder tele2 så kostar det att surfa?

Ja, men det går att lägga till extra tillägg på abonnemanget (Förutsatt att du har ett tele2 abonnemang) så det inte blir så dyrt. 29, eller 89 kr i månaden har jag för mig.

edvildo
    Member

@dannewalle 48482 wrote:

Ja, men det går att lägga till extra tillägg på abonnemanget (Förutsatt att du har ett tele2 abonnemang) så det inte blir så dyrt. 29, eller 89 kr i månaden har jag för mig.

Okej, vad har du för abonnemang?

DanneWalle
    Member

@edvildo 48483 wrote:

Okej, vad har du för abonnemang?

Tele2 kompis + Mobilsurf Small, kommer förmodligen uppgradera till Mobilsurf Medium.

edvildo
    Member

@dannewalle 48484 wrote:

Tele2 kompis + Mobilsurf Small, kommer förmodligen uppgradera till Mobilsurf Medium.

okej, Mobilsurf Small vad kostar det? Kostar det 29kr/mån?

muffins
    Member

Är ju bara att läsa lite själv på tele2`s hemsida, inte så svårt 😛

Dataförbrukning – Tele2

edvildo
    Member

@muffins 48489 wrote:

Är ju bara att läsa lite själv på tele2`s hemsida, inte så svårt 😛

Dataförbrukning – Tele2

Vet, men får an surfa hur mycket som helsy och är 6mbit/s snabbt?

muffins
    Member

Står inget om att det stryps efter att du surfat upp “taket” för small.

Men om du kollar lite längre ner på den länken så står det för medium å large iaf.

“id behov – Extra datavolym till Mobil surf Medium och Mobil surf Large

När datavolymen som ingår Mobil surf Medium och Mobil surf Large förbrukad (1 eller 5 GB) så begränsas hastigheten ifrån 6 Mbit/s till 64 Kbit/s.

Om du förbrukar mer än 90 % av datavolymen skickas ett SMS med information om att du kan köpa 5 GB extra datavolym för 99 kr (engångsavgift). Den extra datavolymen gäller resterande del av innevarande kalendermånad. Överskjutande datavolym nollställs vid kalendermånadsskifte.”

Alternativt är ju att ringa tele2 supporten och höra med dom.

DanneWalle
    Member

Small = 200 MB/mån med hastigheter upp till 6 Mbit/s, därefter 1:69/MB.

Det stryps inte, däremot blir det djävulskt dyrt.

edvildo
    Member

@dannewalle 48513 wrote:

Det stryps inte, däremot blir det djävulskt dyrt.

Okej, berättar de när man har surfat för 200mb?

DanneWalle
    Member

@edvildo 48528 wrote:

Okej, berättar de när man har surfat för 200mb?

Det skulle jag inte tro, du får helt enkelt hålla koll på det själv i mobilen.

edvildo
    Member

@dannewalle 48534 wrote:

Det skulle jag inte tro, du får helt enkelt hålla koll på det själv i mobilen.

Ok 🙁 Men tror du man kan se det ngn stans?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Inställningar/Allmänt/användning/Mobil nätverksdata

bozz
    Member
    Post count: 1199

@ponyboy 48540 wrote:

Den mätaren fungerar dock inte så bra känns det som, iaf inte för mig. Anger alldeles för lite.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@bozz 48545 wrote:

Den mätaren fungerar dock inte så bra känns det som, iaf inte för mig. Anger alldeles för lite.

Fungerar klockrent för mig, har aldrig hört talas om att det räknar för lite. Det kanske känns så för att den inte räknar wifi.

bozz
    Member
    Post count: 1199

@ponyboy 48547 wrote:

Fungerar klockrent för mig, har aldrig hört talas om att det räknar för lite. Det kanske känns så för att den inte räknar wifi.

Min visar 4GB, och det känns på tok för lite på ett helt ÅR, då jag använder den flitigt! :S

hmm..den återställs ju när man gör återställning min dummer 😛 Så det är ju inte på ett år..

edvildo
    Member

@ponyboy 48540 wrote:

okej, tack 😀

edvildo
    Member

@bozz 48551 wrote:

Min visar 4GB, och det känns på tok för lite på ett helt ÅR, då jag använder den flitigt! :S

hmm..den återställs ju när man gör återställning min dummer 😛 Så det är ju inte på ett år..

ok, dåligt

edvildo
    Member

@edvildo 48573 wrote:

ok, dåligt

okej, hur ofta gör du återställning då?

Viewing 35 posts - 1 through 35 (of 35 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.