Händer inget när man trycker på skärmen

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Händer inget när man trycker på skärmen

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 85

Efter att ha installerat en ny skärm till min Iphone 2G startade jag upp mobilen. Allt såg bra ut. Startade osv. Men när jag skulle trycka på skärmen händer ingenting. Inte ens den gamla hemknappen reagerar. Plockade ner och kollade kablarna mellan skärm och moderkort. Såg OK ut. Monterade ihop och samma problem. Tribbelkollade kablarna till moderkortet men det hjälpte inte. I frustration kopplade jag Iphonen till datorn. Körde igång iTunes, som hittade mobben utan problem, och (mitt misstag) uppdaterade jag till senaste versionen i en förhoppning till lösning. Och så var mit jailbreak och upplösning all värden väg istället (dumt gjort). Så nu kan jag inte kan komma in i mobilen via datorn och program – eftersom det inte går att boota om och komma i felsäkert läge på grund av att hemknappen inte reagerar. Känns fortfarande som det är någon kabel som spökar men begriper det inte riktigt. Har sökt runt på webben men hittar inte riktigt detta problem, de flesta har problem med skärmarna som hjälper att starta om telefonen eller liknande. Hittade en dock sak, “tryckkänslighet på skärmen” som kan vara på rätt väg men eftersom jag inte kommer in i mobilen + att hemknappen inte fungerar lutar jag nog ändå åt kabelfel. Vad tror ni?

Nedan tips om skärmkänsligheten:
    RapidShare: 1-CLICK Web hosting – Easy Filehosting
    This is the General.plist file that adds a touchscreen setting to your General Settings. It can alter the touchscreen sensors, with 0 being a high sensor (which is what I have set mine to now) and 16 being the lowest sensor (can’t move anything). Default setting is 3.5.
    Upload the file to Applications/Preferences.app and you’re set!

aaberg
    Member

OK. Har öppnat mobben igen (fjärde gången) och nu tagit bort allt steg för steg. Hittade felet. Var ett kretskort under locket till hemknappen som var skadat/av. Så nu återstår att beställa denna lilla modul och lära sig hur man byter.

aaberg
    Member

Nu är ny flexkabel installerad och mobilen är ihopmonterad för 4 gången. Men fortfarande händer inget när jag trycker på skärmen. Allting annat verkar fungera – mobben lyser upp fint vid start, laddar startsymbol, skrivbord etc men när jag försöker skjuta knappen till “lås upp” reagerar den inte alls. Tycker jag varit vädligt noga med att kontroller att kablarna knäpper i rätt i moderkortet när jag monterar ihop. Verkar ju trots allt vara något med kablarna/kontakterna men vad och vilken kabel att felsöka på??? Eller vad annat kan det vara???

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.