Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hänger sig
-
AuthorPosts
-
Hej,
Jag har precis fått tag i en ny Iphone 8gb, inköpt i Dubai. Mitt problem är att när jag försöker gå in i Settings menyn så hänger sig iphonen helt och jag måste göra en Home + On avstängning, någon som har haft erfarenhet av detta? Jag har använt Ziphone för att flasha den och det genomfördes utan några som helst problem. Tacksam för svar
Återställde du telefonen innan du låsta upp med ziphone?.
Vare sig du gjorde det eller inte tycker jag att du ska återställa telefonen med itunes och köra om med ziphone eller liknande.
P.S Kör hellre Iliberty+ då ziphone nästan alltid medför något sorts problem D.S
Dubai????
Ofta dom har fått in iphones???Dubai????
Ofta dom har fått in iphones???
Kan du skicka en bild på den?Ja jag gjorde en restore men jag ska nog göra om allt från början igen och sen använda mig av liberty+ istället kan ha varit det som buggade,
Hej, nu har jag gjort en ny restore och flashat om med liberty+, men samma problem kvarstår. Alla andra menyer utom Settings fungerar finfint, när jag klickar på settings så kommer bara bakgrunden upp men inga menyer/options, vet inte vad som har gått fel eller hur jag ska åtgärda detta problem. hoppas att nån av er vet vad som kan ha gått snett
@henrik_e 2191 wrote:
Hej, nu har jag gjort en ny restore och flashat om med liberty+, men samma problem kvarstår. Alla andra menyer utom Settings fungerar finfint, när jag klickar på settings så kommer bara bakgrunden upp men inga menyer/options, vet inte vad som har gått fel eller hur jag ska åtgärda detta problem. hoppas att nån av er vet vad som kan ha gått snett
Hmm. Har då aldrig hört talas om detta problem. Det ända jag kan komna på är att ziphone nedgraderar bootloadern, men det känns som det är ytterst otroligt. Det ända som jag kan tycka verka troligt är att den versionen som du återställde med, var koruppt av någon anledning. Testas att återställa igen fast med en annan fil som kan hittas här: http://ifun.se/firmware-lankar
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.