Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hängt sig.
-
AuthorPosts
-
Min Iphone har hängt sig ser bara äpplet i fönstre vad gör jag?
håll in Home knappen och tryck in knappen på ovansidan samtidigt och håll in tills den stängs av och testa och starta igen
Jag har samma problem och jag har provat att hålla inne home knappen och on /offknappen. Inget hjälper…..
:confused:
Till alla er med samma problem: Testa att synka iphonen med iTunes hjälper inte det låt batteriet ta slut.
Tack skall avakta och se när batteriet är slut. Den blir ju väldigt varm. hoppas att den inte brinner upp:eek:
Jag har även provat att synka med itunes. både på och avständ. Har provat allt tror jag utom att låta batteriet ta slut.Nu har jag provat att låta batteriet ta slut och det började bra med att batteri mätaren kom upp men sedan kom äpplet upp och den kommer inte längre…….. Hur länge skall den laddas för att fungera eller är det kört.
Ni får förklara lite mer ingående.
Vad gjorde ni före allt det här hände.
Om ni nyligen låste upp den, vad använde ni?
Nyligen installerade spel? Vad för spel osv.Använd ZiPhone och gå till refurbish mode. Då blir den Virgin igen. OOB läge
Snäla HJÄLP
Jag har använd mig av Boss Tool för att frigöra utrymet på hårdisken och nu är det kört. Vit äpple, vibration varje 10 sec. Provade synka, stänga av och på… Inget…
Snälla Snälla Någon som kan hjälpa????????????????????
Nu har jag synkat och lyckats få igång luren men… Nu är den låst. Jag köpte den unlåst. Har aldrig själv låst upp någon telefon. Kan någon hjälpa med instruktionerna på hur jag låser upp den?
@bjelochka 2425 wrote:
Snäla HJÄLP
Jag har använd mig av Boss Tool för att frigöra utrymet på hårdisken och nu är det kört. Vit äpple, vibration varje 10 sec. Provade synka, stänga av och på… Inget…
Snälla Snälla Någon som kan hjälpa????????????????????
Nu har jag synkat och lyckats få igång luren men… Nu är den låst. Jag köpte den unlåst. Har aldrig själv låst upp någon telefon. Kan någon hjälpa med instruktionerna på hur jag låser upp den?
Säkert 30% av alla trådarna här är hur man låser upp telefonen, det är bara att leta upp dom,
Var det ingen som läste mitt inlägg i den tråden som var likadan som denna? Du behöver bara återställa telefonen och så här gör man:
Sätt telefonen i dfu-mode genom att hålla in både sleep och lock tills telefonen blir svart, då släpper du lockknappen och håller endast in homeknappen och väntar tills en usbkabel samt en ituneslogga kommer upp på skärmen.
Sen pluggar du in telefonen i datorn och itunes kommer att säga att den har hittat en telefonen i recovery mode och att du måste återställa telefonen.
Klicka på ok och sedan restore samtidigt som du håller in shifttangenten. Sen är det bara och välja vilken firmware du vill återställa till.
Firmwares kan du ladda ner härifrån: http://www.ifun.se/firmware-lankar
Har kommit så långt nu att den har fått tillbaka sitt liv,men nu när jag försöker att låsa upp den igen så stannar den och har stått ca 1 timma och tuggat använder iLiberty+ vad skall jag göra
@BÅW 2455 wrote:
Har kommit så långt nu att den har fått tillbaka sitt liv,men nu när jag försöker att låsa upp den igen så stannar den och har stått ca 1 timma och tuggat använder iLiberty+ vad skall jag göra
Låter väldigt konstigt, hur ser det ut på skärmen och vad säger programmet?
… tips hittade jag här då min iPhone låste sig igår. Nu är den igång igen 🙂
En fortsatt trevlig sommar till Alla!
// Pillenillan
Hjääälp
Har haft dålig mottagning på många platser runt om i Sthlm så jag tänkte att det kanske var något som hade med software att göra, iom att det itne varit så tidigare, och försökte därför uppgradera till 2.0.0.4 men misstänker att något gick tokfel. Det gick inte att göra mkt med den, det var bara en iTunes logga och ubs sladden som visades på skärmen och efter många timmar fick jag äntligen tillbaka den 1.1.4 dock var fungerade mitt sms-kort och jag saknade installer. Jag började läsa runt lite mer och läste att man var tvungen att nergradera baseband med hjälp av Ziphone. Jag ansluter min iPhone och startar programmet, när jag startar programmet blir skärmen bara svart och visar bara det vita äpplet. Jag re-startar den men det blir bara samma sak. När jag ansluter den till datorn får jag ingen reaktion och jag har ingen aning om vad jag ska göra. Har suttit i timmar nu och vill bara att min lilla älskling ska fungera igen, så snälla hjälp migmin iphone har dött nu, kommer bara till äpplet.. jag tänkte återställa den nu men kommer då all musik, alla kontakter och alla program försvinna även fast den tidigare idag säkerhetskopierade? 2.1 version.
det är lite konstigt också för jag kan synka och allt med telefonen men bildskärmen kommer inte längre än äpplet..?
min iphone har dött nu, kommer bara till äpplet.. jag tänkte återställa den nu men kommer då all musik, alla kontakter och alla program försvinna även fast den tidigare idag säkerhetskopierade? 2.1 version.
det är lite konstigt också för jag kan synka och allt med telefonen men bildskärmen kommer inte längre än äpplet..?
min iphone har dött nu, kommer bara till äpplet.. jag tänkte återställa den nu men kommer då all musik, alla kontakter och alla program försvinna även fast den tidigare idag säkerhetskopierade? 2.1 version.
@idaaah 16665 wrote:
Musik och filmer kommer att försvinna, men kontakter och program (från itunes inte tex cydia) kommer att finnas kvar om du återställer från säkerhetskopia.
@idaaah 16665 wrote:
Musik och filmer kommer att försvinna, men kontakter och program (från itunes inte tex cydia) kommer att finnas kvar om du återställer från säkerhetskopia.
@idaaah 16665 wrote:
@snook 16667 wrote:
okey tackar, men borde jag omformatera den i tunes vanligt eller gå in i den sådär på de andra sättet? för jag kommer ju åt den via itunes som vanligt?
@snook 16667 wrote:
okey tackar, men borde jag omformatera den i tunes vanligt eller gå in i den sådär på de andra sättet? för jag kommer ju åt den via itunes som vanligt?
@snook 16667 wrote:
Om Iphone strular så kopplar du in den på Itunes och trycker på återstäl
.. Var noga med att säkerhetskopiera allt innan.. Min hängde sig och det gick inte att göra ngt,.. Återställde den och allt e frid och fröjd.Om Iphone strular så kopplar du in den på Itunes och trycker på återstäl
.. Var noga med att säkerhetskopiera allt innan.. Min hängde sig och det gick inte att göra ngt,.. Återställde den och allt e frid och fröjd.Om Iphone strular så kopplar du in den på Itunes och trycker på återstäl
.. Var noga med att säkerhetskopiera allt innan.. Min hängde sig och det gick inte att göra ngt,.. Återställde den och allt e frid och fröjd.@idaaah 16755 wrote:
vänta lite va? med quickpwn? jailbreakar man inte bara med quickpwn? jag är inte jättehaj på dethär, kan jag inte bara återställa den och sen jailbreaka om den?
Jag trodde du hade en iphone 2g, som måste jailbreakas och aktiveras för att fungera med alla sim-kort (utom tre).
@idaaah 16755 wrote:
vänta lite va? med quickpwn? jailbreakar man inte bara med quickpwn? jag är inte jättehaj på dethär, kan jag inte bara återställa den och sen jailbreaka om den?
Jag trodde du hade en iphone 2g, som måste jailbreakas och aktiveras för att fungera med alla sim-kort (utom tre).
@idaaah 16755 wrote:
så nu har jag återställt och sen jailbreakat och nu funkar allt prima. tack för allt!
så nu har jag återställt och sen jailbreakat och nu funkar allt prima. tack för allt!
… wow, jag blir svettig bara av att läsa dehär.
Jag har nog alldeles för dåligt hjärta föratt någonsin jailbreaka… wow, jag blir svettig bara av att läsa dehär.
Jag har nog alldeles för dåligt hjärta föratt någonsin jailbreaka… wow, jag blir svettig bara av att läsa dehär.
Jag har nog alldeles för dåligt hjärta föratt någonsin jailbreaka -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.