Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPad › Hanvon’s Touchpad vs Apple’s iPad
-
AuthorPosts
-
Hanvon TouchPad Launched in Beijing – NTDTV.com
Krossandet av ett äpple isskulptur vid lanseringen av Hanvon s TouchPad på tisdagen signalerade sin utmaning till Apples dominans på Internet Tablet PC-marknaden.
Lanseringsdatum för Apples IPAD i Kina har ännu inte bekräftats och Hanvon hoppas TouchPad kommer att slå sin rival i tid, pris och konsumenternas överklagande.
Den mest grundläggande versionen av styrplatta kommer att vara tillgänglig för omkring $ 880. Enheten, som kör Windows XP, har en 120 gigabyte hårddisk, en gig RAM och 1,3 megapixel webbkameror på fram-och baksidan. Tabletten är något längre än Apple IPAD, men är smalare och något tunnare.
Wang Xing, ett dataspel entusiast, var imponerad av TouchPad förenlighet med populära online-spelen.
[Wang Xing, Datorspelet Enthusiast]: “Det är så här, precis såhär, som ett IPAD upplevelse. Jag tycker det är redan ganska bra gjort. Denna programvara ser ut som den gjordes av ett kinesiskt företag. Samtidigt finns det en hel del spel som växter mot zombies. Vi brukar spela dessa samtidiga spel på en PC, som de datorer som du har på ett skrivbord. Men om man kunde mycket smidigt och enkelt att flytta dem till en Internet Tablet PC, då tror jag, användarna vill ha det. “
Hanvon VD Zhang Xuejun betonade också Pekplattan multi-funktionalitet och användbarhet för yrkesmässigt bruk.
[Zhang Xuejun, VD, Hanvon]: “För när Kinas affärsmän är på språng, kommer de att ta definitivt sin egen dator med dem. Om de skulle ta en Apple IPAD, då skulle det bli mycket stora och mycket stora. Men om de skulle ta Hanvon s TouchPad, då de skulle kunna göra allt: arbete, underhållning, studera och koppla av. Därför tror jag att de definitivt kommer att använda Kinas TouchPad och inte Apples IPAD. “
Är dock TouchPad framgång sannolikt beroende av mer än bara funktioner, med konkurrens förväntas från Kinas blomstrande svarta marknaden – smugglade utrustning och programvara som inte är officiellt tillgänglig i Kina.
Ja, vad säger man?
Gjord i kina?
Skit@steffeiphone 66323 wrote:
Gjord i kina?
SkitApple iPhone
Apple iPod
Apple iPadPröva läsa på baksidan av din iDevice då.
Jag väntade på detta, en bitchslap rakt över Apples ansikte innan lanseringen av 3G iPad. Tråkigt med Windows XP då jag föredrar 7 och så kunde skärmen haft lite större upplösning än 1024×600. Tycker dock inte den optiska musen är så cool men vissa måste ha gamla lösningar.
[YOUTUBE]7_1_ix4qP88[/YOUTUBE]
Ser fram emot en tablet med 1650×1080 upplösning lika stor som iPad och så med lite fler knappar där nere som F1-F12.$877 för den här och bara 3,5 timmar batteri. Sadly.
@mossarelli 66364 wrote:
Apple iPhone
Apple iPod
Apple iPadPröva läsa på baksidan av din iDevice då.
Jag väntade på detta, en bitchslap rakt över Apples ansikte innan lanseringen av 3G iPad. Tråkigt med Windows XP då jag föredrar 7 och så kunde skärmen haft lite större upplösning än 1024×600. Tycker dock inte den optiska musen är så cool men vissa måste ha gamla lösningar.
[YOUTUBE]7_1_ix4qP88[/YOUTUBE]
Ser fram emot en tablet med 1650×1080 upplösning lika stor som iPad och så med lite fler knappar där nere som F1-F12.$877 för den här och bara 3,5 timmar batteri. Sadly.
Är ju inte Xp i denna iaf.
Extern dvd-spelare, i med win7 tablet. Done!
Nej det är inte XP i den på videon men original släpps dem med XP. XP har typ inga tablet funktioner överhuvudtaget. Installera Win7 utan extern dvd-spelare det är en utmaning.
@mossarelli 66491 wrote:
Nej det är inte XP i den på videon men original släpps dem med XP. XP har typ inga tablet funktioner överhuvudtaget. Installera Win7 utan extern dvd-spelare det är en utmaning.
Nej? Bootabla ett usb minne, släng in win7. Putta in, installera. Done!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.