Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Har du dålig 3G-mottagning? Kolla alla andra!
-
AuthorPosts
-
Se dessa länkar: Du är inte ensam verkar vara ett batchproblem.
Ni som nu inte tror att det är ett problem med Iphone läs dessa länkar.Che, expert i RF Mäteknik och sakkunnig i mobiltelefoni
Apple – Support – Discussions – Please understand the 2.0.1 firmware …
iPhone 3G Getting Bad Reception? You’re Certainly Not Alone. – iPhone Alley Forums
http://www.informationweek.com/blog/main/a…ish_iphone.html
http://www.gearlog.com/2008/07/iphone_3g_r…_problems_a.php
http://iphone-forums.de/showthread.php?tid=22522&page=6
(för er som kan tyska)iPhone 3G network issues frustrating early adopters | One More Thing – CNET News.com
Apple – Support – Discussions –
Apple – Support – Discussions – 3G coverage problems and dropped calls …
iPhone 3G reception – Mac Forums
http://customerforum.o2.co.uk/viewtopic.ph…95433815e967142
http://weblogs.redeyechicago.com/iphoneblo…-forums-lo.html
http://www.gearlog.com/2008/07/iphone_3g_r…_problems_y.php
Ska du posta något positivt om iPhone med eller?
Jag har ej haft problem med min Iphone 3G! Vare sig motagning, lagg
Den funkar alldeles utmärkt!
Iofs bor jag i en liten stad, kan tänka mig att större städer får mer belastningar på 3G nätet!Kör Firmware 2.0.1
/Olle
yes, dålig är ordet.
har “TRE” i min andra lur, å där har jag Alltid alla sträcken går inte under alla.min Telia/Iphone har jag nu… 2-3 sträck å jag bor 300meter från 3g-masten, och ibland fungerar inte 3gn alls…. fan va sur man blir >.<
EDIT: “Prata utan avbrott med sveriges bästa täckning” – det borde Telia bli stämda för – för falsk reklamering.
@rolle 8814 wrote:
yes, dålig är ordet.
har “TRE” i min andra lur, å där har jag Alltid alla sträcken går inte under alla.min Telia/Iphone har jag nu… 2-3 sträck å jag bor 300meter från 3g-masten, och ibland fungerar inte 3gn alls…. fan va sur man blir >.<
bara för info, antalet streck på telefonen är inget mått för styrkan. bara för att du har fullt på en telefon och ett streck på en annan så kan signalstyrkan ändå vara lika, bara det att telefonen i sig har ett känsligare eller mindre känslig visning på signalstyrkan.
och bor du 300 meter från 3g masten så finns flera variabler att ta hänsyn till:
1. Är du säker på att telia har 3g utrustning i den masten?
2. Kan vara så att radiovågorna går över dig (de går ju i ett svampmoln liknande radie runt masten, dvs ju närmare du är dessto sämre täckning…bara några funderingar
@cybertron 8815 wrote:
bara för info, antalet streck på telefonen är inget mått för styrkan. bara för att du har fullt på en telefon och ett streck på en annan så kan signalstyrkan ändå vara lika, bara det att telefonen i sig har ett känsligare eller mindre känslig visning på signalstyrkan.
och bor du 300 meter från 3g masten så finns flera variabler att ta hänsyn till:
1. Är du säker på att telia har 3g utrustning i den masten?
2. Kan vara så att radiovågorna går över dig (de går ju i ett svampmoln liknande radie runt masten, dvs ju närmare du är dessto sämre täckning…bara några funderingar
Vet inte ifall Telia har något i masten, men som sagt så har i alla fall “TRE” det för med TRE har man full motagning hela iden.
Jag har haft många 3G mobiler men Iphone är den suveränt bästa.
Faktiskt är det den enda telefon jag klarat av att använda alla finesser på
Användargränsnittet med acclerometer och zoom funktionen samt panoreings
funktionen är hel nyskapande. Jag gillar Apple Iphone skarpt och vill inte
reklamera den förän Apple fixat problemet med 3G täckning.Så fort dom gör det kommer jag att köpa 2 telefoner till en till min fru
och en till grabben.Det är bara det att jag tror att Apple och teli fixar problemen snabbare
om dom får lite tryck på sig. I övrigt är jag sakunnig i området och vill
gärna sprida så informativa fakta som möjligt.Hoppas vi alla användare som gillar Apple och Iphone snart får en
lösning på problemet. Har för övrigt en Mac Book Air som jag faktisk
älskar, jag har inte upptäckt ett enda fel på den.Jag ber om ursäkt för att jag kanske fokuserar för mycket på negativa
saker, jag skulle kunna skriva dubbelt så mycket positivt om Apple och Telia.
Men nu upplever ju folk i allmänhet problem så det är dessa jag skriver om.Ska kompensera genom att skriva lite mer positiva inlägg framöver…
Che
hoppas det med Iphonens 3g bara är någon bugg som fixas i nästa uppdatering, så att det inte är något fel sedan den byggdes, så vi blir tvungna att skicka in telefonerna
Tack för bra info.
Är det någon som har Iphone 3G med annan operatör, hade varit kul o gemföra hastigheter, Tycker Telias 3g är långsamt som #/&¤! Och hoppas att det är många som till Telia och Iphone om den dåliga mottagningen, som det är! Har alltid bättre mottagning med mina andra telefoner än med Iphone, har viserligen bara mobilt internet på iphonen så data hastigheten kan jag inte jämföra.Tappade samtal igen idag – det är såå enerverande!
Någon som har förslag på vad man ska göra? Finns ingen Applebutik här i stan heller, så då blir det att skicka iväg telefonen, för jag gissar att Telia inte byter ut någon telefon åt en?
@stefanbp 8846 wrote:
Tack för bra info.
Är det någon som har Iphone 3G med annan operatör, hade varit kul o gemföra hastigheter, Tycker Telias 3g är långsamt som #/&¤! Och hoppas att det är många som till Telia och Iphone om den dåliga mottagningen, som det är! Har alltid bättre mottagning med mina andra telefoner än med Iphone, har viserligen bara mobilt internet på iphonen så data hastigheten kan jag inte jämföra.Sitter med ett testkort från norska Telenor nu och surfar, youtube´ar och mailar med 3G, och det går tokfort, eller ja.. de får fan så mycke snabbare än edge iaf. Sitter iofs i centrala Oslo.
Ni gnäller hihi
Köpte min i går och har inte lyckas komma ut på 3g nätet än…varje gång man försöker hoppar den till edge.
Nån sa att det kan bero på vilken vecka den är tillverkad.Min är gjord vecka 30 och funkar knas…kör 2.0.1 original
@ipscnooben 9322 wrote:
Nån sa att det kan bero på vilken vecka den är tillverkad.Min är gjord vecka 30 och funkar knas…
kör 2.0.1 original
Vart ser du tillverkningsdatum?
@trigger_killer 9341 wrote:
Och sedan ?
serienummer: 4:e och 5:e siffran är tillverkningsvecka xxx29xxxxxx
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.