Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Här finns blandande "Carrier logos" för alla att använda!
-
AuthorPosts
-
Inga nyheter här?
la in en pryl från Cydia (MakeItMine tror jag det hette men hittar det inte igen) där man kunde skriva vad som helst där det normalt står ens operatör … nu vill jag få bort detta för att tex. använda dessa loggor.
Tips?@something 78496 wrote:
gå in i appen Makeitmine och ta bort texten du skrev som du ville skulle stå.
Tack som fan, har gluttat efter detta programmet tidigare men utan resultat. Nu helt plötsligt fanns det där?! :laugh:
kan inte någon enda jävel bara säga hur man gör för fan?!?!?!?!?!?!??!?!
Men vfan går det itne för vilken jävla skit fan sånt här gör mig så jävla helvetes jävla förbannad den lilla ungjäveln som gjort det här ska fan få stryk jävla helvets pissfittta
faaaaaaaan
flalaisaasknldas
fdsdf
s
df
sdf
sdfdfsdfdsbfbksfhsefehsfsuehfkshef jäva skit fan )/!)(!&/!(/u(!e!oe(he@mikeybo 82979 wrote:
det går inte på 4.X .
så nu har du fått ett svar.Det går visst att byta carrier logo på 4.1. Här är en Apple logo jag slängde ihop, gjord för att fungera med Telia. Kolla i zipen så ser du hur strukturen skall se ut. Bara att slänga in i winterboard.
@mrwyreson 83082 wrote:
Det går visst att byta carrier logo på 4.1. Här är en Apple logo jag slängde ihop, gjord för att fungera med Telia. Kolla i zipen så ser du hur strukturen skall se ut. Bara att slänga in i winterboard.
Fan vad nice, det funkade! Tack för den!
Telialoggan ser dock lite liten ut på iPhone 4, men det går väl säkert att fixa.
Enklaste sättet för att helt ta bort loggan i 4.2.1?
@mrwyreson 83672 wrote:
MakeItMine i Cydia.
Jo funkar ju galant på tidigare versioner. Men får inte till det på 4.2.1 :/
@mrwyreson 83685 wrote:
Aha, hopppas det kommer en uppdatering snart då.
FakeOperator funkar annars, dock inte lika bra som makeitmine.
Hejsan alla
Det finns hopp om att ändra 3 loggan, följde precis denna guide och det funkade direkt.
If you want just text, just use MIM (MakeItMine) app from Cydia. If you want graphic then, creat your two PNG files (Default_Carrier_NAME & FSO_Carrier_NAME …you can put any name you want under NAME just make sure their identical for both files – one is for homescreen I believe and the other is when open apps). Note that the two files should be a certain size you can look it up online for the correct size or in the threads. Once you’ve created them save them under /System/Library/Carrier Bundles/Unknown.bundle. Then with MIM put the name you used for ‘NAME’ in the png files and click carrier. Then voila custom graphic carrier name.
[url]http://www.************.com/showthread.php?t=42157[/url]
@mrwyreson 83082 wrote:
Det går visst att byta carrier logo på 4.1. Här är en Apple logo jag slängde ihop, gjord för att fungera med Telia. Kolla i zipen så ser du hur strukturen skall se ut. Bara att slänga in i winterboard.
Den där länken fungerar inte längre. Finns det en annan?
Kom igen för fan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
men vafan komigen nu vavavavavavaavavvavavavavvava?????????????????????????????
förfan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jag får inte till tele2 logan nån som har det och kan kopiera exakt vad dem heter så jag kan kopiera erans och sen klistra in i mitt tele2 logos namn ?
@apple 3g 87729 wrote:
jag får inte till tele2 logan nån som har det och kan kopiera exakt vad dem heter så jag kan kopiera erans och sen klistra in i mitt tele2 logos namn ?
testa Carrier Logo Fixer i cydia
Det är dåligt att testa lägga in egen logo för hand som det står, För tänk om du ångrar dig och inte vill ha din tele2 logga där då är återställning det enda sättet
@marieloise 87748 wrote:
testa Carrier Logo Fixer i cydia
Det är dåligt att testa lägga in egen logo för hand som det står, För tänk om du ångrar dig och inte vill ha din tele2 logga där då är återställning det enda sättet
tele2 för evigt ska jag ha 🙂 carrier logo fixer funkar inte på ios ios 4 står det i cydia på carrier logo fixer ? 🙁
är det ingen som har stött på detta problem
Man kan lägga in sina carrierlogos som Bundles i winterboard. Funkar prima. På så vis, behöver man inte ta bort eller ersätta sina originala carriers.
@cophe 90216 wrote:
Man kan lägga in sina carrierlogos som Bundles i winterboard. Funkar prima. På så vis, behöver man inte ta bort eller ersätta sina originala carriers.
Jag fick crash efter respring då jag försökte lägga in “Telia” loggan som carrier
enklast var dest svar@dest 73899 wrote:
Lösning: Jag har löst det nu, iallafall för mig på min iPhone 4 med firmware 4.0.1, jag lade in dom 2 carrier-logotyperna med ett @2x efter
detta funkade på båda iphone 4 jag testat på
i4: 4.0
Jailbreak: Jailbreakme.comi4: 4.3.2
Jailbreak: Redsn0wORIGINAL:
detta är original filerna:
Default_CARRIER_TELIA.png
FSO_CARRIER_TELIA.pngLägg nu in din nya bild i mappen /private/var/mobile/Library/Carrier Bundles/Telia_se.bundle
NYA LOGON:
efter att ni lagt in filerna ska dom NYA filerna se ut så här:
Default_CARRIER_TELIA@2x.png
FSO_CARRIER_TELIA@2x.pngNI BEHÖVER INTE ÄNDRA ORIGINAL FILERNA
Nu dessa PNG filer finnas i mappen
Default_CARRIER_TELIA@x2.png
FSO_CARRIER_TELIA@x2.png
FSO_CARRIER_TELIA.pngför övrigt så hittar ni loggan i första posten på denna tråd.
Hoppas någon fick detta att funka 😀
Eller så skapar man en path som ser ut så här;
operatörnamn/bundles/com.apple.Telia_se Och i den sista mappen läggar ni era filer med @2x.png i slutet. Kastar in mappen i Library/Themes, öppnar winterboard, bockar för den, respringar och -done!@copsi 90701 wrote:
Jag fick crash efter respring då jag försökte lägga in “Telia” loggan som carrier
enklast var dest svardetta funkade på båda iphone 4 jag testat på
i4: 4.0
Jailbreak: Jailbreakme.comi4: 4.3.2
Jailbreak: Redsn0wORIGINAL:
detta är original filerna:
FSO_CARRIER_TELIA.pngLägg nu in din nya bild i mappen /private/var/mobile/Library/Carrier Bundles/Telia_se.bundle
NYA LOGON:
efter att ni lagt in filerna ska dom NYA filerna se ut så här:
Default_CARRIER_TELIA@2x.png
FSO_CARRIER_TELIA@2x.pngNI BEHÖVER INTE ÄNDRA ORIGINAL FILERNA
Nu dessa PNG filer finnas i mappen
Default_CARRIER_TELIA@x2.png
FSO_CARRIER_TELIA@x2.png
FSO_CARRIER_TELIA.pngför övrigt så hittar ni loggan i första posten på denna tråd.
Hoppas någon fick detta att funka 😀
är så trött på min , får inte till det till Tele2, ibland när jag sätter på 3g så står det telenor, när jag stänger av den står det comviq s. NEJ !!! jag vill inte använda make it mine 🙁
@apple 3g 90720 wrote:
är så trött på min , får inte till det till Tele2, ibland när jag sätter på 3g så står det telenor, när jag stänger av den står det comviq s. NEJ !!! jag vill inte använda make it mine 🙁
Släng in denna mappen i Library/Themes. Öppna sedan winterboard och bocka för Tele2Logga. Respringa sedan, och kolla om de funkar. Strunta sedan i MakeItMine.
@cophe 90725 wrote:
Släng in denna mappen i Library/Themes. Öppna sedan winterboard och bocka för Tele2Logga. Respringa sedan, och kolla om de funkar. Strunta sedan i MakeItMine.
om jag startar winterboard och markerar detta, använder inte det minnet ? för normalt viss när jag klicka på free upp memory i sbsettings så får jag max upp till 61
Jo, det är klart att det kommer använda minne. Men använder du winterboard till bara loggan, så ska de nog inte va några problem.
Hmm. Installerade Telia-logon via Themes – Carrier i Cydia och Winterboard. Funkade bra men så en dag så var det borta. Hade original Telia där uppe. In i Winterboard igen, och jodå den var fortfarande förbockad. Bockade ur den o sen i den igen, respringade men den syns ändå inte där uppe. Värsta i-landsproblemet 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.