Har formaterat om datorn, vågar jag synka iPhonen?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Har formaterat om datorn, vågar jag synka iPhonen?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 361

Eller kommer allt försvinna.
    Vet att det inte gick att synka på det viset på tidigare vertioner av iTunes.

Snabba svar uppskattas!

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Nu är jag bara en teoretiker. 🙂
    Men det du har på din telefon är ju där. Själv har jag mina mp3 i en specifik mapp. Om den ligger kvar på samma sökväg så kommer låtarna att synkas som innan.
    Övrigt blir ju som en vanlig backup, bara det att det finns inga filer där innan.

Jag hade inga videoklipp på min uphone när jag ominstallerade windows men jag skulle tro att de synkas som mp3 om de finns på samma sökväg som innan.

Har du outlook så kan du t.o.m. få en adrtssbok som innan om du synkar från iphone till dator.

Se till att ta backup på outlook innan bara. Så du får med meddelanden m.m.

Mr EmCom
    Member

@r_o_n 52903 wrote:

Nu är jag bara en teoretiker. 🙂
    Men det du har på din telefon är ju där. Själv har jag mina mp3 i en specifik mapp. Om den ligger kvar på samma sökväg så kommer låtarna att synkas som innan.
    Övrigt blir ju som en vanlig backup, bara det att det finns inga filer där innan.

Jag hade inga videoklipp på min uphone när jag ominstallerade windows men jag skulle tro att de synkas som mp3 om de finns på samma sökväg som innan.

Har du outlook så kan du t.o.m. få en adrtssbok som innan om du synkar från iphone till dator.

Se till att ta backup på outlook innan bara. Så du får med meddelanden m.m.

Jag changsade och körde ändå. Hela synken tog 6 sekunder, så jag tvivlar på att det hände något.

Sen högerklickade jag på mobilen och valde “gör säkerhetskopia” och nu har den hållt på och synka i ett par minuter, så det verkar rätt..

Men all musik (och allt annat för den delen) är gråade, så jag kan inte använda dom. Känns som datorn tror att det är nån annans iPhone än min.. Men de kanske löser sig nu när synkningen är klar.

EDIT: Nej det var ingen skillad, allt är fortfarande grått.

När jag klickar i “Hantera musik och video manuelt” står det att Denna iPhone är synkad med ett annat iTunes bibliotek” Hur ska jag göra??

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Du ska se till att dit gamla bibliotek med exakt samma innehåll ligger på samma sökväg som innan. Borde funka då. Jag har en mapp på skrivbordet i min windowsdator som heter “mp3” där har jag alla mina låtar till itunes/iphone och till mitt usbminne som jag använderr i bilen.

Mr EmCom
    Member

@r_o_n 52913 wrote:

Du ska se till att dit gamla bibliotek med exakt samma innehåll ligger på samma sökväg som innan. Borde funka då. Jag har en mapp på skrivbordet i min windowsdator som heter “mp3” där har jag alla mina låtar till itunes/iphone och till mitt usbminne som jag använderr i bilen.

Hej igen, lite sen på att svara, men problemet kvarstår.
    Och ditt förslag fungerar tyvärr inte.

Förra orativsystemet var XP. Nu kör jag Windows 7 och mapparna går inte att lägga på samma ställen, plus att jag hade musiken väldigt utspridd på förra datorn…

För några veckor sedan tappade jag all mottagning, och när jag startade om den så kom den inte igång, startade bara om och om och om.
    Så jag fick blåsa om den med ny vertionen. Såklat försvann ju musiken, och jag var ju tvungen att synka den med det lilla jag hade kvar från moblen (nu börjar det bli krångligt)
    Så det viktigaste, senaste sms konverationer, kontakter och bilder var kvar, men musiken är borta.. Och nu kan jag inte lägga in nån ny musik för iphonen är synkad med migg gamla biliotek som inte finns längre.. SUCK!

Är ända lösningen att försöka spara så mycket info man kan via andra program och sen göra en ny iPhone “konto”?

Bergendahl
    Member
    Post count: 49

lånar tråden lite.

Skulle igår lägga över ett ablum (musik) till iphonen. Men då kom jag på att jag formaterade datorn för ett tag sen och innan jag gjorde det flyttat jag över allt material från laptopen (den som skulle formateras) till min stationära.

Och då har jag alltså ingen musik kvar i itunes vilket gör att om jag då skall synka in det nya albumet då försvinner väl allt annat jag redan har på mobilen som var synkat med itunes innan formatering.

Så hur gör jag då för att få allt att fungera? måste jag ha exakt samma sökväg som förut? Vilket jag inte vet vad det var!

I skrivande stund kom jag på att tänka på att om jag lägger in alla album till itunes igen och sen synkar då kmr ju musiken in på iphonen igen men, kommer bilder och kamerabilder och övriga saker gå förlorade då?

Hoppas ni förstår min lilla uppsatts, är värdelös på att förklara mej!

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@bergendahl 63290 wrote:

lånar tråden lite.

Skulle igår lägga över ett ablum (musik) till iphonen. Men då kom jag på att jag formaterade datorn för ett tag sen och innan jag gjorde det flyttat jag över allt material från laptopen (den som skulle formateras) till min stationära.

Och då har jag alltså ingen musik kvar i itunes vilket gör att om jag då skall synka in det nya albumet då försvinner väl allt annat jag redan har på mobilen som var synkat med itunes innan formatering.

Så hur gör jag då för att få allt att fungera? måste jag ha exakt samma sökväg som förut? Vilket jag inte vet vad det var!

I skrivande stund kom jag på att tänka på att om jag lägger in alla album till itunes igen och sen synkar då kmr ju musiken in på iphonen igen men, kommer bilder och kamerabilder och övriga saker gå förlorade då?

Hoppas ni förstår min lilla uppsatts, är värdelös på att förklara mej!

Kolla i denna tråd om hur du överför din musik och dina bilder från din iPhone till din iTunes. https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/7639-saekerhetskopiera-innehallet-i-din-iphone-manuellt-%5Bendast-jailbreak%5D.html

Angående kontakter,SMS och inställningar så kommer de inte att raderas om du synkar med din nya itunes, du kan dessutom välja att säkerhetskopiera din iPhone i din nya iTunes.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.