Har inte råd till en iPhone eller en dator.

Front page Forums Övriga ämnen Har inte råd till en iPhone eller en dator.

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 42

Hej! Jag är en kille på 12år har varken iPhone eller dator vill järna ha en iphone och en dator men har inte pengar till det.För man kan inte köpa en dator eller iPhone om man har 120kr/mån. Så jag undrar hur kan man tjäna lite extra i månaden till en dator och en iPhone.Om någån
    undrar skriver jag deta på en lånad Sony ericsson W200i.

DTS
    Member
    Post count: 169

Detta är en fråga du egentligen ska fråga dina föräldrar eller liknande. Detta är ett forum för iPhone och inte hur man har råd med det.

När jag var 12 fick jag min absolut helt egna bärbara dator då jag behövde det till skolarbete pga min dyslexi. Annars fanns det inte så många som har egen dator då. Och sen mobil, det fick jag när jag var 10 eller något, och det var den klassiska Nokia 5110.

Nu vet jag inte hur det är i den åldern, men jag tror att det inte är många som har en egen dator och absolut inte en egen iPhone

steffe
    Member
    Post count: 2452

Mitt förslag är att kolla runt med grannar och bekanta,det finns säkert nån som behöver hjälp med gräsklippning,biltvätt eller barnpassning.
    Ett litet tips:120 spänn i månaden räcker inte till abbonemanget i iphonen.
    När det gäller datorn,så finns det begagnade som funkar hyggligt för runt tusenlappen.
    Har du tänkt på att iphonen kostar 5-6 tusen?

Kungen
    Member
    Post count: 985

Sälj aftonbladet, lokaltidningen, kräng godis, klippa gräs m.m. Nu när sommaren kommer så kanske du kan få hänga med morsan och farsan till jobbet och tjäna några slantar där? Asså om du är 12 är det inte tid för ”riktigt” somarjobb om du fattar. Lycka till:)

MHalle
    Member
    Post count: 24

@Dr. iphone 26077 wrote:

Om någån
    undrar skriver jag deta på en lånad Sony ericsson W200i.

Varför skulle någon undra vad du skriver ifrån? :confused:

Önska dig en iphone i födelsedagspresent. 😉 Sedan måste du ha en dator för att aktivera din iphone också. Har inte dina föräldrar en dator du kan låna får du önska dig en sådan i julklapp – eller tvärtom, det beror på vilken du vill ha först, en iphone eller datorn. 😛

diXet
    Member
    Post count: 236

börja med kriminalitet :D:D

jocke
    Member
    Post count: 189

Man ska inte ha någon dyr mobil i den åldern. Köp en Nokia 3310!

Zike
    Member
    Post count: 571

17 feb 2009

@Dr. iphone 25529 wrote:

Köpte en iPhone 8GB från en kompis i fint skick med jag råkade tappa den i marken och nu har den övre delen av skärmen slutat fungera.
    😮

hur ska du ha det nu, har du eller har du inte en iphone?

Dr. iphone
    Member

Hej! Zike jag ska reda ut det. Det var att jag skulle köpa en på tradera med fel på touchen och ville ha råd om hur man skulle göra för att laga den men det blev för dyrt så det blev inget. Förlåt![/CODE]:o[CODE][/CODE]:o

Dr. iphone
    Member

00000

Marty
    Member
    Post count: 3

Hejsan!

Jag är själv 12 år och har Dator och om någon dag ska jag skaffa iphone.. Har även egen tv och ps3.. Hur fick jag ihop pengar till allt detta då? Jag säljer hemsidor, och det är bra betalt, dock har jag programmerat i 4 år innan på min mammas och pappas dator.. Har inte dina föreldrar en dator som du kan låna?

//Martin

iKeso
    Member
    Post count: 63

@marty 26405 wrote:

Hejsan!

Jag är själv 12 år och har Dator och om någon dag ska jag skaffa iphone.. Har även egen tv och ps3.. Hur fick jag ihop pengar till allt detta då? Jag säljer hemsidor, och det är bra betalt, dock har jag programmerat i 4 år innan på min mammas och pappas dator.. Har inte dina föreldrar en dator som du kan låna?

//Martin

Började du programera hemsidor när du var 8 år?! :rolleyes:

Adrian G
    Member
    Post count: 79

@marty 26405 wrote:

Hejsan!

//Martin

Pics or it didn’t happen. 😀

steffe
    Member
    Post count: 2452

Det är kanske inte alla som har tillgång till dator överhuvudtaget,tror att ursprunglig frågeställare får inrikta sig på en enklare mobil,allt man gör med iphonen som man inte kan göra med SE eller nokia kostar liksom lite mer än hanses månadspeng.
    När jag var 12 sommarjobbade jag på en nordsjötrålare,stålarna räckte till en grisigt dyr cykel för 3200kr.En vanlig trepetad hoj kostade då ungefär 4-500kr.
    Mitt tips är fortfarande att börja hjälpa grannar osv.Och förvisso spara varända spänn.

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

Jag minns när jag var 12 år. Jag och 2 andra kompisar lyckades tjäna ca 300 i veckan, ibland mer eller mindre. Detta tog förövrigt inte upp någonting av vår fritid. Allt hände under skoltid. På rasten så stack vi till ÖoB och köpte godis. Ca 100 klubbor för 20kronor, billigt tuggummi och andra billiga saker. Dessa tog vi tillbaka till skolan och sålde för tredubbla priset.
    (Detta kunde vi göra eftersom inga andra vågade sig utanför “skolgränsen”)
    Om det var någon som var sugen att köpa godis under lektioner, så fick de betala extra.

DTS
    Member
    Post count: 169

@iash 26452 wrote:

Jag minns när jag var 12 år. Jag och 2 andra kompisar lyckades tjäna ca 300 i veckan, ibland mer eller mindre. Detta tog förövrigt inte upp någonting av vår fritid. Allt hände under skoltid. På rasten så stack vi till ÖoB och köpte godis. Ca 100 klubbor för 20kronor, billigt tuggummi och andra billiga saker. Dessa tog vi tillbaka till skolan och sålde för tredubbla priset.
    (Detta kunde vi göra eftersom inga andra vågade sig utanför “skolgränsen”)
    Om det var någon som var sugen att köpa godis under lektioner, så fick de betala extra.

epic xD

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.