Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Har istortsett gjort allt med iphone 2g men det står fortfarande "Ingen Service"
-
AuthorPosts
-
Hej ber om ursäkt för den konstiga rubriken men kunde inte komma på något bättre.
Iallfall så köpte min kompis en iphone 2g häromdan som hade en väldigt gammal firmaware i sig. Han tog hit den och jag tänkte att jag kör 3.0 varan och jailbreakar den med redsn0w då min syster har en 2g och det funkade utan några problem när jag jailbreaka hennes.
Men, efter att jag jailbreakat den stog det hela tiden “ingen service”. Tog och installera ultrasn0w för säkerhetsskull ifall det kunnat vara det men det stog fortfarande “ingen service”.
Updaterade den till 3.1.2 och jailbreaka med både blackra1n och blackweather (dvs blackra1n + blacksn0w). Men det står fortfarande “ingen service”.
Läste att man ska ladda ner Bootneuter så jag gjorde det men fortfarande ville det inte funka.
Är helt hopplös och vet inte vad jag ska göra så jag skulle uppskatta eran hjälp otroligt mycket!
Mvh
Simon
startade du om telefonen efter redsn0w? men det är ju försent nu eftersom du nu har baseband 05.11.07 och inte kan gå tillbaka till 3.0 och jailbreaka igen med redsn0w.:S:S
En 2G på 3.1.2 *borde* ligga kvar på baseband 05.04.05 så Redsnow och Pwnagetool borde fungera. Då jag hitintills aldrig stött på någon som misslyckats med Blackra1n på en 2G skulle jag råda dig att försöka ett par ggr till samt putta in Bootneuter. Sök här i forumet på 2G så hittar du fler tips
@ajne1795 50579 wrote:
startade du om telefonen efter redsn0w? men det är ju försent nu eftersom du nu har baseband 05.11.07 och inte kan gå tillbaka till 3.0 och jailbreaka igen med redsn0w.:S:S
Hmm nej det gjorde jag inte… jailbreaka med redsn0w går ju men det står fortfarande “ingen service” :/
@freebo 50580 wrote:
En 2G på 3.1.2 *borde* ligga kvar på baseband 05.04.05 så Redsnow och Pwnagetool borde fungera. Då jag hitintills aldrig stött på någon som misslyckats med Blackra1n på en 2G skulle jag råda dig att försöka ett par ggr till samt putta in Bootneuter. Sök här i forumet på 2G så hittar du fler tips
Med baseband menar ni modem firmware? Står 04.05.04.
Kan restorea den några gånger till för att se ifall jag får igång det 🙂
Har sökt runt lite faktist och det var därifrån jag såg att man skulle ladda ner bootneuter men det vill fortfarande inte funka :/
Vad använder du dig av för teleoperatör ? Säg inte 3 bara =P. För då förstår jag varför det inte fungerar för dig :P. Alternativt om det är ett 3G kort från tele2/telia/halebop/telenor/tre fungerar det inte heller.
100:- på att Muffinman är på rätt spår 😉
@muffins 50587 wrote:
Vad använder du dig av för teleoperatör ? Säg inte 3 bara =P. För då förstår jag varför det inte fungerar för dig :P. Alternativt om det är ett 3G kort från tele2/telia/halebop/telenor/tre fungerar det inte heller.
@freebo 50588 wrote:
100:- på att Muffinman är på rätt spår 😉
Haha har testat med tele2 och telenor kort. Båda två 3g, kan ju vara det… 🙂
Hur kommer det sig att de båda korten funkar på min gamla iphone 2g med 3.0 programvaran?:S
De ska inte fungera med 3G kort på en 2G telefon…
Iaf min erfarenhet när jag stoppat i mitt 3G kort i en 2G telefon och inte fått det att fungera :P.Sätt i ett gsm-kort så ska du se att du får täckning 🙂
@muffins 50591 wrote:
De ska inte fungera med 3G kort på en 2G telefon…
Iaf min erfarenhet när jag stoppat i mitt 3G kort i en 2G telefon och inte fått det att fungera :P.Sätt i ett gsm-kort så ska du se att du får täckning 🙂
Satte in ett helt nytt gsm kort nu, funkade inte :/ Har förövrigt restoreat den igen och jailbreakat den med blackweather och sedan installerat bottneuter.
Hur ska bootneuter vara inställd?
@tempertramp 50592 wrote:
Satte in ett helt nytt gsm kort nu, funkade inte :/ Har förövrigt restoreat den igen och jailbreakat den med blackweather och sedan installerat bottneuter.
Hur ska bootneuter vara inställd?
Neuter=On, FakeBlank=Off, Unlock=On
Funkade telefonen innan med täckning och så?
Tänkte så att inte telefonen eventuellt har blivit spärrad via IMEI-nr eller liknande.@tempertramp 50599 wrote:
Yes den funkade tidigare 🙂
Undrar om det inte vore en idé att rensa cachen på din dator, dra ned rätt (http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-7268.20091008.32pNe/iPhone1,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw ) FW manuellt och köra en Shift+Restore i iTunes, bara för att utesluta alla eventualiteter.
@freebo 50603 wrote:
Undrar om det inte vore en idé att rensa cachen på din dator, dra ned rätt (http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-7268.20091008.32pNe/iPhone1,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw ) FW manuellt och köra en Shift+Restore i iTunes, bara för att utesluta alla eventualiteter.
Funkade inte heller :/
iPhone 3GS (ej jailbreikad) version 3.1.3
Jag har “No Service” men bara i Sverige. TeleNor simkort och även med mitt utländska kort. De är provade i andra telefoner utan problem.
De fungerar utmärkt i Tyskland, Frankrike, England, UAE och Australien.
Telefonen är köpt i Australien (ej låst).
Har gjort reset och total reset utan att det hjälper.
Vad har den för Model Number? Detta står under Inställningar-Allmänt-Om
Ja det är ju en factory unlocked den AU det… Med reset, menar du en återställning? Hursomhelst så låter det helmysko, jag vet att Tele2 kan innebära problem på 3GSer men att Telenor SIM skulle fallera är något nytt
Edit: hmm, den kanske är grå-/svartlistad i de Svenska näten? Fungerar något SIM-kort i Sverige?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.