Har jag fattat det rätt?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Har jag fattat det rätt?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Participant
    Post count: 24

Jag har:
    * en iPhone 3GS (ett par månader gammal)
    * OS ver 3.01
    * Inte JB eller unlocked (inga iBSS and iBEC filer osv)

Som jag förstått så kan jag uppdatera med en custom 3.1.2 OCH behålla möjligheten att “unlocka” den i framtiden, stämmer detta?
    Eller går den att “unlocka” idag trots att jag inte har de signerade filerna från Apple?

(Jag vill inte förverka möjligheten att byta operatör)
    Har sökt men får inte ihop alla alternativ osv…

NevamiZ
    Member
    Post count: 56

@zeeker 44394 wrote:

Jag har:
    * en iPhone 3GS (ett par månader gammal)
    * OS ver 3.01
    * Inte JB eller unlocked (inga iBSS and iBEC filer osv)

Som jag förstått så kan jag uppdatera med en custom 3.1.2 OCH behålla möjligheten att “unlocka” den i framtiden, stämmer detta?
    Eller går den att “unlocka” idag trots att jag inte har de signerade filerna från Apple?

(Jag vill inte förverka möjligheten att byta operatör)
    Har sökt men får inte ihop alla alternativ osv…

Om du har “04.**.**” som BB kan du låsa upp , och om den där custom 3.1.2 inte uppgraderar ditt baseband så ska det inte vara nå problem att unlocka 🙂

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Dvs.. Du kan JBa och Unlocka din iPhone med BB 04.xx.xx. Om du vill låsa upp i framtiden så MÅSTE du ta dina iBSS och iBEC filer.. Om du nöjer dig med 3.0.1 så kör med devs program. Mallar finns hur man gör på iClarified.com…

Virax
    Member
    Post count: 6

ok ganska ny i iPhone termerna så för att inte fukka upp min nya favorit leksak nu tänkte jag oxå dubbelkolla en kort fråga (fastän det säkert är självklart för er andra 😛 )

Har verion 3.0.1 (7A400) som jag kör UltraSn0w med.
    Baseband BB är det samma sak som Modemfirmware? Min börjar på 04.XX.XX

Det låter ju numera som det är möjligt att uppgradera den till 3.1.2 och behålla sitt ultrasn0w så den fortsätter vara olåst?

Så om jag följer denna guide:
    iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.1.2 Using PwnageTool (Mac)

Kommer allt funka som vanligt då?

/V

Zeeker
    Participant

Ja, baseband och modemfirmeware är samma sak.
    Jag lyckades installera 3.1.2 med den gamla modemfirmwaren och köra Ultrasn0w.

@virax 44586 wrote:

ok ganska ny i iPhone termerna så för att inte fukka upp min nya favorit leksak nu tänkte jag oxå dubbelkolla en kort fråga (fastän det säkert är självklart för er andra 😛 )

Har verion 3.0.1 (7A400) som jag kör UltraSn0w med.
    Baseband BB är det samma sak som Modemfirmware? Min börjar på 04.XX.XX

Det låter ju numera som det är möjligt att uppgradera den till 3.1.2 och behålla sitt ultrasn0w så den fortsätter vara olåst?

Så om jag följer denna guide:
    iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.1.2 Using PwnageTool (Mac)

Kommer allt funka som vanligt då?

/V

Zeeker
    Participant

Lyckades med allt utom att få tag på filerna…funkade inte i DFU-mode fick bara error 1600 :mad2:

Men Cydia säger “This device has a 3.1 ECID SHSH on file”
    Då borde jag väl vara “safe” ändå?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.