Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › har jag förstört min iPhone
-
AuthorPosts
-
behöver hjälp
jag har en iphone 3G 3.1.2.
Jag hade tänkt jailbreak med hjälp av blackra1n för att sedan låsa upp den. Den är låst till telia. Jag formaterade om den som man ska (hålla nere shift och uppdatera via den filen man laddar ned). När jag sedan försöker använda mig av blackra1n så stängs programmet ner. Detta måste bero på att jag inte har något SIM-kort i? Betyder detta att jag måste skaffa mig ett Teliakort för att kunna jailbreak och låsa upp?
Jailbreak iPhone 3.1.2 with blackra1n RC3 – black rain, blackra1n, blackrain rc3, download blackra1n rc3, download iphone os, iphone, jailbreak 3.1.2, jailbreak blackra1n, jailbreak iphone, jailbreak iPhone 3.1.2, jailbreak iphone 3g 3.1.2, Jailbreak
här står det att jag ska ladda ned OS 3.1.2 för att sedan återställa telefonen via itunes och genom den filen.“Step 2: Update/restore to the original (stock) iPhone firmware 3.1.2 on your iPhone by using the latest version of iTunes.
Download iPhone OS 3.1.2 for iPhone 2G
Download iPhone OS 3.1.2 for iPhone 3G (denna valde jag då jag har den versionen)
Download iPhone OS 3.1.2 for iPhone 3GS
“hur gör jag nu då ?
Image – TinyPic – gratis värdtjänst för bilder, foton och videonu är ju telefonen återställd som den var från början. dock måste jag trycka in ett telia-kort då den är låst till den?
Den är helt paj, sry, men det blir tyvärr till att köpa en ny. 🙁
Skämt åsido, jag kan ingenting om detta, ville enbart lätta på stämningen och bumpa tråden så att du får hjälp snabbare. Lycka till, hoppas det löser sig.
Du måste ha orginal kortet som låser upp telefonen annars testar du med blackra1n annars så kan du även testa reDsn0w den hackar sig in till home screen!!
MvHDu hade inte behövt återställa telefonen innan. Det hade räckt om du hade tagit hem Blackra1n på datorn och kopplat in telefonen, stängt ner Itunes och startat Blackra1n och klickat slutligen på “make in rain”. 30 sek senare är den jailbreakad. Och i Blackra1n ikonen så tar man hem Blacksnow och installerar den och sen är det klart.
EDIT: om den är Telia-låst så måste du nu aktivera den med Telia kort. Om du hade gjort som jag beskrev här ovanför så hade du sluppit den lilla delen….
okej, tack för svaren.
misstänkte efteråt att jag inte hade behövt…
så nu ska jag alltså köpa ett Telia SIMkort och så att jag kan komma in för att sedan jailbreaka och låsa upp med blacksnow.
en annan fråga, varför ska jag ta blacksnow och inte Cydia t.ex.? Vad är det för skillnad på dem?
tack!
@noboundaries 64030 wrote:
okej, tack för svaren.
misstänkte efteråt att jag inte hade behövt…
så nu ska jag alltså köpa ett Telia SIMkort och så att jag kan komma in för att sedan jailbreaka och låsa upp med blacksnow.
en annan fråga, varför ska jag ta blacksnow och inte Cydia t.ex.? Vad är det för skillnad på dem?
tack!
Blacksn0w= Upplåsning
Cydia= Där hittar du jailbreak applikationer.
Du kan ha båda samtidigt!@steffeiphone 64082 wrote:
Blacksn0w= Upplåsning
Cydia= Där hittar du jailbreak applikationer.
Du kan ha båda samtidigt!Fixat=)
nu när man är inne på cydia, det verkar som apps kostar en massa $$$, är det inte så att det ska finnas gratis apps?
finns mycket gratis apps bara att adda massa sources !!
// Mvh
@nitroz 64174 wrote:
finns mycket gratis apps bara att adda massa sources !!
// Mvh
så det jag ska göra är att gå in på source och skriva [url=http://c/]Welcome to ![/url], därefter går jag in på den och laddar ned xxxx (vrf får man inte skriva det?), xxxxx, m.m.?
en annan noobfråga,
alltså det kostar inget att vara uppkopplat via WiFi? Det kommer inte hem någon räkning beroende på hur många MB man laddat den eller något=)?Piratsnack renderar en varning. Inga undantag /Freebo
@noboundaries 64199 wrote:
så det jag ska göra är att gå in på source och skriva [url=http://c/]Welcome to ![/url], därefter går jag in på den och laddar ned xxxx (vrf får man inte skriva det?), xxxxx, m.m.?
en annan noobfråga,
alltså det kostar inget att vara uppkopplat via WiFi? Det kommer inte hem någon räkning beroende på hur många MB man laddat den eller något=)?Piratsnack renderar en varning. Inga undantag /Freebo
Tänk på forumreglerna §8. Cydia.h****l*.*s bryter mot den paragrafen.
*Piratrelaterat material*
EDIT: Freebo hann före 😮
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.