Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Har jailbreak å nu då?
-
AuthorPosts
-
Hej hej
Jailbreakade min Iphone 3G igår med Iclaried (Cydia)
La till:
Terminal , Open SSH , Open SSL..Många får tycka att jag är trög men nu då?
De finns ju så många fördelar med att jailbreaka har ja läst men vilka?Har läst runt lite ska man ha installer?
Kan nån hjälpa mig?
Ska ja använda ett annat jailbreak program?
Ska ja jailbreaka om den och göra någon förändring?Kan också tilllägga att jag har en Mac dator om det är smidigare så finns även PC med Windows XP
Vore tacksam för svar
MVH Pierre
@evo_pierre 50313 wrote:
Hej hej
Jailbreakade min Iphone 3G igår med Iclaried (Cydia)
La till:
Terminal , Open SSH , Open SSL..Många får tycka att jag är trög men nu då?
De finns ju så många fördelar med att jailbreaka har ja läst men vilka?Har läst runt lite ska man ha installer?
Kan nån hjälpa mig?
Ska ja använda ett annat jailbreak program?
Ska ja jailbreaka om den och göra någon förändring?Kan också tilllägga att jag har en Mac dator om det är smidigare så finns även PC med Windows XP
Vore tacksam för svar
MVH Pierre
Största fördelen är ju att du kan använda tredjeparts apps, dvs apps som inte finns i appstore.
Vad är det du vill göra, eftersom du frågar om du ska jailbreaka på nytt?
Återställ genast din telefon till originalskick 🙂 dvs, om du inte vet varför du JB:at så varför överhuvudtaget ge sig av på den resan? Installer och piratkopior är inget vi diskuterar här
@Göbbe 50314 wrote:
Största fördelen är ju att du kan använda tredjeparts apps, dvs apps som inte finns i appstore.
Vad är det du vill göra, eftersom du frågar om du ska jailbreaka på nytt?
Ja vill kunna ändra bakrund, lägga in egna ringsignaler å massa apps dvs tredjeparts apps..
Men hur gör man kan någon förklara…?
@freebo 50315 wrote:
Återställ genast din telefon till originalskick 🙂 dvs, om du inte vet varför du JB:at så varför överhuvudtaget ge sig av på den resan? Installer och piratkopior är inget vi diskuterar här
Installer har inget med piratkopior att göra. Du tänker på installous.
Installer är som Cydia, fast ingen använder det längre.@evo_pierre 50316 wrote:
Ja vill kunna ändra bakrund, lägga in egna ringsignaler å massa apps dvs tredjeparts apps..
Installera Winterboard för teman.
Ringsignaler kan du byta i iTunes utan JB. Däremot Sms signal krävs det JB för att byta.JB program som jag rekomenderar:
SBsettings – ett måste
Fiveicondock – fem ikoner längst ner
Stack – mest för att det är snyggt.@thian 50320 wrote:
Installer är som Cydia, fast ingen använder det längre.Installera Winterboard för teman.
Ringsignaler kan du byta i iTunes utan JB. Däremot Sms signal krävs det JB för att byta.JB program som jag rekomenderar:
SBsettings – ett måste
Stack – mest för att det är snyggt.hur byter man sms signaler?
Helvete vad trött man blir på folk… :mad2: Varför inte testa sök-funktionen 😮
@thian 50320 wrote:
Installer är som Cydia, fast ingen använder det längre.Installera Winterboard för teman.
SBsettings – ett måste
Stack – mest för att det är snyggt.Tack de va de svaret ja ville ha…
Var hittar ja detta program?
Var hittar man fler apps?(förutom app store) där de finns mycke å välja på?@bruketfans 50329 wrote:
Helvete vad trött man blir på folk… :mad2: Varför inte testa sök-funktionen 😮
För den är KASS!
@evo_pierre 50333 wrote:
Tack de va de svaret ja ville ha…
Var hittar man fler apps?(förutom app store) där de finns mycke å välja på?Du kan hitta mycket i Cydia.
Cydia kan du se som en likhet till appstore MEN…
I cydia kan du plocka hem gratisprogram som inte kostar något, samt köpa betalprogram, alla innehar icke-applesignerad kod.Du kan även lägga till olika källor (repos) som du litar på.
Ang. källor så verkar det vara en stor överkurs för dig om man utläser vilka frågor du ställer.@muffins 50336 wrote:
Du kan hitta mycket i Cydia.
Cydia kan du se som en likhet till appstore MEN…
I cydia kan du plocka hem gratisprogram som inte kostar något, samt köpa betalprogram, alla innehar icke-applesignerad kod.Du kan även lägga till olika källor (repos) som du litar på.
Ang. källor så verkar det vara en stor överkurs för dig om man utläser vilka frågor du ställer.Kan förstå att folk inte vill ställa frågor när man får dryga svar…
Har inte hållt på med detta innan och då vill ja veta hur man gör å då får man dryga svar.. Förklara istället å skippa de andra skitsnacket..@evo_pierre 50337 wrote:
Kan förstå att folk inte vill ställa frågor när man får dryga svar…
Har inte hållt på med detta innan och då vill ja veta hur man gör å då får man dryga svar.. Förklara istället å skippa de andra skitsnacket..Herregud jag konstaterade bara att det var överkurs inget mer.
Ska du hålla på, på sådant vis så kan du gott klara dig själv istället.Här i denna tråd tänker jag då inte ödsla min tid med att hjälpa något.
@evo_pierre 50337 wrote:
Kan förstå att folk inte vill ställa frågor när man får dryga svar…
Har inte hållt på med detta innan och då vill ja veta hur man gör å då får man dryga svar.. Förklara istället å skippa de andra skitsnacket..Pierre, i detta forum svarar vi på fler frågor och hjälper fler att jailbreaka och anpassa sina telefoner än på ngt annat forum. Men, när någon ställer så urbota trivala frågor som du gjorde då blir man bara trött…:P Det är som att logga på Byggahus.se och säga att man precis målat sitt hus rött och frågar: “å nu då? Vaffö har jag precis målat mitt hus rött?”;)
@muffins 50339 wrote:
Herregud jag konstaterade bara att det var överkurs inget mer.
Ska du hålla på, på sådant vis så kan du gott klara dig själv istället.Här i denna tråd tänker jag då inte ödsla min tid med att hjälpa något.
Fattar inte varför folk ödlar energi på att lägga onödiga kommentarer istället för att skriva om man vet hur man kan göra..
Mitt inlägg innehöll även relevant information. Men du hakade upp dig på de sista raderna i mitt inlägg bara. Snacka om att man vill bli matad med silversked i munnen.
Sökfunktionen finns för en viss anledning.
I`m out.
@freebo 50340 wrote:
Pierre, i detta forum svarar vi på fler frågor och hjälper fler att jailbreaka och anpassa sina telefoner än på ngt annat forum. Men, när någon ställer så urbota trivala frågor som du gjorde då blir man bara trött…:P Det är som att logga på Byggahus.se och säga att man precis målat sitt hus rött och frågar: “å nu då? Vaffö har jag precis målat mitt hus rött?”;)
Ville ha svar på ett par frågor för ja fattade inte..
Men på detta forumet för man inte fråga eller?Sitter inte ingrodd i min dator 20 timmar om dygnet så ja kan inte så mycket om det här.. därför frågade ja..
tror inte själv att om du frågor nått på ett forum om nått du inte har en aning om, att dom ska dryga sig mot dig eller?
@serbian 50325 wrote:
hur byter man sms signaler?
Gammal guide, men den funkar med vissa ändringar 🙂
@evo_pierre 50333 wrote:
Tack de va de svaret ja ville ha…
Var hittar man fler apps?(förutom app store) där de finns mycke å välja på?Dessa program finner du i Cydia. det är bara att söka eller bläddra i kategorierna.
Apps som du hittar på internet är piratkopior, skippa dom..
@evo_pierre 50344 wrote:
Men på detta forumet för man inte fråga eller?Sitter inte ingrodd i min dator 20 timmar om dygnet så ja kan inte så mycket om det här.. därför frågade ja..
tror inte själv att om du frågor nått på ett forum om nått du inte har en aning om, att dom ska dryga sig mot dig eller?
Alla har vi varit nya, jag var också en riktig påse de första inläggen jag skrev här.. Skrek om att forum är till för att fråga på osv.
Det jag inte insåg då var att de som hade varit på forumet en längre tid va trötta på folk som svämmade över forumet med frågor som redan är besvarade..
Blev ju rätt trist stämning i denna tråden, nu livar vi upp den igen 🙂
@thian 50348 wrote:
Gammal guide, men den funkar med vissa ändringar 🙂
Dessa program finner du i Cydia. det är bara att söka eller bläddra i kategorierna.
Apps som du hittar på internet är piratkopior, skippa dom..
Alla har vi varit nya, jag var också en riktig påse de första inläggen jag skrev här.. Skrek om att forum är till för att fråga på osv.
Det jag inte insåg då var att de som hade varit på forumet en längre tid va trötta på folk som svämmade över forumet med frågor som redan är besvarade..
Blev ju rätt trist stämning i denna tråden, nu livar vi upp den igen 🙂
Tack så jätte mycket för hjälpen varit till stor hjälp..
MVH
@evo_pierre 50344 wrote:
Bästa sättet att lära sej är att läsa igenom alla gamla trådar här. Och jag menar ALLA….
Det kommer att ta dej några dagar, men då kommer du att ha en hel del kunskaper i ämnet iPhone 🙂@evo_pierre 50316 wrote:
Teman finns mängder av olika snygga i cydia som du kan testa men dom kanske du har hittat redan efter Thians hjälp 🙂 om inte annat så väljer du ett tema laddar hem det och klickar sedan på winterboard och markerar det temat du vill använda klart.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.