Har låst upp min iphone. Håller det ?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Har låst upp min iphone. Håller det ?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 34

Hej. Ny på forumet och har en iphone 3 G. Inköpt förra året med telenors kontantkort. det gjorde att den blev låst till Telenor…
    Nu har jag Jailbreakat den samt med samma program låst upp den . Jag använde blackra1n för att göra detta. Jag följde de rekommendationer som fann och allt funkade fin fint… Min iphone är nu upplåst och jag kan använda mitt andra kontankort från Halebop så som jag ville…
    Nu till frågan.

Hur blir det i framtiden när jag connectar min iphone till Itunes ?? Kan jag ta hem uppdateringar som kommer eller ska jag avstå detta ??

Jag har version 3.1.2 samt modellfirmware 05.11.07.

Iphone kommer ju sannolikt att släppa uppdateringar… kan jag ta hem dessa eller skall jag avstå ?? Mvh Anders.

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

du ska avstå från att uppdatera, pga man vet aldrig om dom bytar baseband, men den som väntar får se.

fall du har haft din tele i 1år så är det väl bara att gå till butiken och låsa upp den, så slipper du tänka på såna saker

mriphone
    Member

Tack för svaret 🙂

Då undviker jag uppdateringar så länge.. och javisst skulle jag kunna gå till butiken men jag tror att det är i april som jag haft den i ett år , så det är några månader kvar. Nu när jag hittade ett enkelt sätt att låsa upp den så passade jag på… Men jag får ju en fråga till nu och det är att kommer butiken att märka att jag manipulerat med den om jag går dit och vill ha den upplåst sen ??

Jag kan ju även passa på och fråga vart hittar jag program till den som inte måste gå genom apple ?? Nån bra sida som tips ??
    Mvh A.

@pongo 50787 wrote:

du ska avstå från att uppdatera, pga man vet aldrig om dom bytar baseband, men den som väntar får se.

fall du har haft din tele i 1år så är det väl bara att gå till butiken och låsa upp den, så slipper du tänka på såna saker

bozz
    Member
    Post count: 1199

@mriphone 50814 wrote:

Men jag får ju en fråga till nu och det är att kommer butiken att märka att jag manipulerat med den om jag går dit och vill ha den upplåst sen ??
    Inte om du återställer telefonen innan du går

Jag kan ju även passa på och fråga vart hittar jag program till den som inte måste gå genom apple ?? Nån bra sida som tips ??
    På samma ställe som du installerade Blacksn0w finns ett program som heter Cydia. Installera det, här hittar du tredjeparts program

titta upp!

mriphone
    Member

åhå… de skall testas. Tack !

@bozz 50816 wrote:

titta upp!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.